Nezávislý blog Michala Jonáše o hrách všeho druhu

V tyto dny jsem se znovu vrátil k Forze Motorsport 2. Jelikož pomalu končí online podpora této hry, tak jsem si chtěl ještě naposledy pořádně zajezdit tak, abych se mohl rovnou porovnávat s funkčními online žebříčky. Pokud to nevíte, tak Microsoft už vymazal všechna DLC z Xbox Marketplace, takže si už žádný přídavek do hry nestáhnete. Nicméně pokud jste si je dříve zakoupili a pak vymazali, tak o ně samozřejmě nepřijdete. Jsou stále ke stažení v kolonce historie vašeho účtu. Nyní mám za sebou už kromě všech arkádových závodů a časovek přes 60% celé kariéry.

Znovu tak při ní smekám za znamenitý jízdní model a hlavně napínavé podniky s dokonalým přizpůsobením pomůcek a AI obtížnosti před každým jedním závodem. To je parádní, ale na druhou stranu je kariéra po půlce už naprosto tragicky stereotypní, a to hlavně díky malému počtu okruhů, které tak jezdíte stále stejné. Navíc jsou aktuální závody už na 8 a více kol, což je zbytečně moc, takže se z celého ježdění stává jen neustálé a nudné kroužení po stále stejných tratích na mnoho kol. Jasně, když se dobře navolí obtížnost, tak se v závodě dosti časti perete alespoň s jedním AI jezdcem, ale celkově je to už spíše nevalné kroužení.

V tomto je kariéra zbytečně dlouhá a nezáživná. Jako dobrý příklad si vezmu kariéru z druhého Shiftu, která je sice oproti Forze 2 asi třetinová, ale o to zábavnější a stále motivující. No, chci ji ve Forze stejně celou dojet pro dobrý pocit z pokořené hry, jen si denně dám malý počet závodů, jinak by mě to už ani moc nebavilo. Zajímavé, kolik se za tu dlouhou dobu hraní v kariéře objevilo podnětů a dojmů, rozhodně si je pak nenechám pro sebe. Každopádně i tak můžu Forzu 2 i dnes stále velmi doporučit, tak špičkové závodění doslova za babku dnes málokde seženete.

Kromě smazané nabídky DLC zatím úplně skoro všechny online služby bohudíky i po tolika letech bez potíží fungují, a to včetně občasných online závodů (dokonce stále běží oficiální online turnaje!), žebříčků, stahování ghost carů, i aukcí. Bohužel ale už není možné uploadovat vaše fotografie na server Forzy. Mrkněte ovšem na následující obrázky přímo z hraní. Jakkoli je fyzický model ve hře jeden z nejlepších na trhu, tak se mi stala tato nepěkná věc zrovna v závodě, ve kterém jsem v rámci posledního osmého kola jasně vedl na hard obtížnost AI jezdců. Poznáte, jaký je to okruh? Ano, je to japonská Suzuka ve značkovém podniku japonského šampionátu sportovních vozidel GT, který proti sobě postavil dva rivaly Toyotu Supra a Nissan Skyline.

Ve třinácté zatáčce Spoon Turn, mířící na dlouhou rovinku Crossover před závěrečnou šikanou, jsem ve velké rychlosti (ostatně jako tolikrát) vyjel se svým závodním Skylinem vnějškem až přes zpevněný povrch do pískového kačírku, kde jsem se z rychlosti asi mezi 100-200 km/h okamžitě takto zapíchl doslova metr do rádoby měkkého podloží a zůstal jsem tam samozřejmě zcela nemohoucně viset. Sice dobré, že hra simuluje přibývající kačírek pro zpomalení vozů před bariérou, ale v reálu se rozhodně takto hluboké a měkké pískové podloží nedělá. Pokud jsem tam později schválně projel znovu, sice mě hra znovu zastavila na pětníku (nepěkná to vlastnost Forzy 2, že vás okamžitě zabrzdí při vyjetí z trati), ale už jsem se nepropadl a mohl pokračovat dále: