Nezávislý blog Michala Jonáše o hrách všeho druhu

ttbox.jpgPomalu, ale jistě si již blíží termín vydání tohoto dvoustopého Gran Turisma v Evropě (23.5.2006) a já právě v těchto dnech začínám jezdit své první kilometry v licenčních disciplínách a závodech o zpřístupnění vybraného motocyklu do garáže. Jak jsem již v několika článcích předesílal, TT je postaveno na identickém enginu GT4, takže přejímá i mnoho prvků ve hře, např. struktura hlavní nabídky je mimo logo naprosto stejná. Podobně také TT staví na licenčních zkouškách, které jsou rozděleny po desíti do kvarteta tříd, od nováčkovské, až po expertní, přičemž dokončené a splněné licence se odrážejí v přístupnosti ostatních závodů a režimů hry.

Nicméně po zajetí kompletní nejnižší licence (jedno stříbro, jinak zlata) potvrzuji velmi vysokou obtížnost zdejších disciplín, když i na tuto nízkou licenci jsem některé průjezdy absolvoval mnohokrát (10x a více) a extra obtížné kousky se smrtícím časovým limitem jsem pokořil až po jednodenní pauze. Dokonce si myslím, že v poslední zkoušce je vyznačení optimální jízdní stopy nerealistické, protože se nedá linka v zatáčkách následovat, neboť motorka se prostě tak jako demostrační jezdec nenakloní. Drsnou obtížnost navíc vytahují i zákazy sebemenšího vybočení z trati, takže když vyjedete jedním kolem byť jen o jediný milimetřík z asfaltu, nastává konec jízdy.

Znatelně jednodušší je pak "Challenge mod", ve kterém za splnění předepsaného úkolu obdržíte do garáže motorku, s kterou jízdu pojedete. Většinou je to alespoň 10 sekundové vedení v závodu s jedním vpředu startujícím oponentem, nebo výhra v jízdě na 2-3kola. Zde je volba ze tří obtížností dostupná v nastavení, přičem ta nejnižší již dovoluje i vyjetí a zkrácení jízdní dráhy, takže předjetí protivníka je již poměrně snadné. Těchto disciplín v režimu je přes devadesát, počet odpovídá motocyklovému parku, který se nabízí pro zaparkování do vaší garáže.

Vyzkoušel jsem i s GT4 prakticky totožný fotografický režim. V něm je možné opět ukládat fotografie na paměťovku, nebo na USB flash disky, kopírovat je mezi oběma médii, nebo je rovnou tisknout na USB tiskárně Epson. Po dokončení každé jízdy se nabízí automatické "Best Photo" s několika snímky v galerii, ovšem někdy jsou tyto automaticky snímané fotky nepoužitelné, buď díky nízké ostrosti, nebo spíše díky špatnému výřezu, kdy je motocykl vidět třeba jen z poloviny.

Je jasné, že TT v žádném případě nebude plnohodnotnou konkurencí pro GT4, nebo další motocyklové závody MotoGP 4, neboť TT je jednak daleko více skromné, než bratříček GT a oproti řadě MotoGP zde zase jezdí pouze 4 soupeři najednou, nicméně použitý jízdní model jasně patří vůbec k tomu nejlepšímu, co se v dvoustopých simulátorech zatím urodilo.

Oficiální www stránka Tourist Trophy je zde.