Nezávislý blog Michala Jonáše o hrách všeho druhu

Crackdown 3 perex

 

Ohledně Crackdownu jsem se včera dozvěděl poměrně zajímavou informaci. Když jsem sondoval po spřátelených obchodech, jak na tom jsou se zásobami a prodeji, bylo mi překvapivě řečeno, že tuto hru již mají prakticky všude hezkých pár dní naskladněnu, tedy že titul již dovezl distributor. Ovšem podle nového nařízení zhora se Crackdown nesmí prodávat před 23. únorem, což je původní datum vydání!

Tudíž se hra bude prodávat přes pult až v pátek a rozesílat poštou ve čtvrtek. Docela zajímavé na tom je, že distributor hru sice dodá do obchodů, ale již nedovolí její koncový prodej, nicméně ne všechny obchody toto nařízení samozřejmě dodržují. Ovšem potěšila mě cena, která by v solidním obchodě neměla přesáhnout patnáct stovek.

Na Crackdown si dovolím porovnat, s jakou péčí přistupuje Microsoft k lokalizaci svých titulů (Crackdown je druhou kompletně počeštěnou hrou, když prvenství patří Viva Piňatě). Sporadicky se kompletně lokalizují i hry pro Playstation 2, i když zde kromě pár vyjímek (EyeToy Play Sports) narazíte spíše na titulky před dabingem, který je ostatně daleko dražší. Nicméně alespoň české manuály obsahuje poměrně velké množství PS2 her. Jenže stačí se podívat do manuálu Crackdownu a prakticky libovolné PS2 hry.

Jestliže v rámci PS2 není v návodech nouze o překlepy a hlavně slohové chyby, protože se manuály překládají v zahraničí, u Microsoftích her je situace zcela opačná. Nejen že dabují naši známí herci, ale i kvalita překladu manuálu je úplně někde jinde. A to prosím včetně slušného slohu a skladby souvětí, což někdy dělá právě konkurenci velký problém. I když jsem tak Crackdown již jednou dohrál v podobě novinářské předprodejní verze, stejně jsem si jej koupil a jedním z důvodů je i pozornost k podobným detailům.

Když už jsme u těch detailů, tak návod u Crackdown je celý barevný a navíc je v krabičce i pěkná schematická mapa Pacific City, když na druhé straně naleznete výčet některých achievementů, včetně obrázkového doprovodu. Takhle si tedy představuji profesionálně odvedenou práci kolem samotné hry a jen doufám, že podobná pozornost bude následovat i další tituly nejen na Xbox.

Na srazu probíhal turnaj v tenisu skrze simulátor Top Spin 2, to už jsem ostatně psal. Nicméně mezi předchůdcem Top Spin na PS2 a novějším dějstvím je tolik odlišností, že jsem si je nemohl nechat pro sebe. Původní PS2 varianta mě vůbec nesedla. Vypadá dosti odpudivě, pohyb hráčů také není nijak reálný a provedení hry docela nudné. První tenis je také plný zbytečných chyb. Např. když jdou hráči na hřiště, tak zdraví diváky i v lokacích, kde žádní nejsou, což je typický příklad prvních zápasů kariéry na pláccích za barákem.

Podobně se ozve potlesk diváků po dobře zahraném returnu, i když opět u hřiště nestojí ani jeden přihlížející. A podobných divností je zde mraky. Ani modernější druhý díl není zcela bez chyb, nicméně již tolik nebijí do očí. Připomínám, že dvojka vyšla kromě Xboxu 360 i na počítače, kde se také velmi povedla, ovšem původní konzolová varianta je prý o chlup kvalitnější a hezčí. Já jsem PC verzi nehrál, takže nemůžu soudit.

Skvělá na hře je její okamžitá přístupnost, kdy prakticky do pár úderů jste schopni plnohodnotně ovládat hráče a to prosím s rozmyslem, ne jen tupě odpalovat míčky na druhou stranu sítě. Online i offline multiplayer pro dvouhry i čtyřhry je pak doslova parádní a kromě opravdu obří kariéry včetně tréninku, miniher, nakupování vybavení i turnajů, tvoří základní osu titulu. Jedinou věcí, která se u předcházející PS2 verze objevila a na Xboxu nikoli, je možnost naimportování obličeje do hry skrze technologii Cameo a kamerku EyeToy. I když má X360 díl také poměrně obsáhlý editor hráče, tak podobné použití kamerky bohužel nenabízí.

Oficiální www stránky Crackdown a Top Spin 2.