Nedávno představená hybridní herní konzole Nintendo Switch je bezesporu velmi zajímavý kousek hardwaru. Ale při dnešní honbě hráčů jen za co nejlepší grafikou to bude mít, jako ostatně všechny domácí konzole „velkého N“, velmi těžké. Je to vlatně ideový nástupce jak Nintenda Wii U, tak i kapesního 3DS/XL, takže ani není jisté, že právě „třidéesko“ dostane v budoucnosti svého nástupce. Je ovšem atraktivní, že Switch umožňuje rovnou několik způsobů hraní: klasicky doma na televizi skrze dokovací stanici, dále pak hraní na konzoli s připojenými ovladači jako na handheldu, možná půjde dokonce hrát jako na tabletu i bez připojených joypadů (u podporovaných her), případně páčky odendat a hrát v lokálním multiplayeru, kdy každý hráč drží jeden z joypadů. Konzole se v tomto případě postaví samostatně na stojánek třeba na stůl.
Celý patentovaný koncept je vlastně další rozvinutí nápadů Nintenda Wii U, ovšem s jedním podstatným rozdílem, že si můžete konzoli vzít s sebou i na cesty. Tyto základní informace ostatně najdete na jakémkoli českém herním webu (kromě Eurogameru, který představení konzole jako jediný nepochopitelně zcela přehlíží). Já na dalších řádcích půjdu více do technických podrobností, protože o nich nebylo řečeno prakticky nic a přitom každého asi velmi zajímají. Když ovšem člověk prosmýčí různá zákoutí internetu a pořádně prostuduje patentové přihlášky, vynálezy a průmyslové vzory Nintenda z poslední doby, dokáže něco zajímavého najít celkem jednoduše. Všechny následující informace tak můžete brát za směrodatné, nejsou to žádné spekulace, byť se finální konfigurace samozřejmě od současnosti může změnit. V případech domněnek a úvah o tom budu informovat podtržením.
Switch v současnosti nepohání žádný Google Android jako tablety nVidia Shield, s nimiž konzoli spojuje stejný chipset nVidia Tegra. Místo toho si Nintendo vyrobilo úplně nový a vlastní operační systém, který v současné podobě vychází z interface Nintenda Wii U. Výsledná podoba grafiky OS se ale jisto jistě změní. Jasnou věcí je chipset nVidia Tegra, kdy se spekuluje, jestli to je současná generace X1 nebo nejnovější X2. Není to ani jedno, ani druhé. Pro Switch nVidia připravila speciální, na klíč vyvinutou verzi, která pouze vychází z generace X1. Takže Switch může mít klidně jiný počet, než těch standardních 256 jader, co má základní zákaznický chipset X1. Ostatně nVidia připravila pro Switch zcela nově přizpůsobené API NVN, které má konzole unikátní. Potvrzené ovšem je, že konzole podporuje DirectX 12, 64bitové instrukce a bude mít taktéž 4 procesory s 2 MB L2 paměti.
Propojení s televizí obstará rozhraní HDMI 2.0 s velkým konektorem v dokovací stanici. Na začátku vývoje se zkoušely dvě velikosti obrazovky. 8″ (úhlopříčka 203 mm) a 6,2″ (158 mm). Finální konzole nakonec dostala tu menší úhlopříčku, protože na ní lépe vynikne nižší rozlišení. Switch totiž podle všeho nabídne v přenosné části rozlišení jen HD+ 900p (1600 x 900 bodů) i když použitý chipset nVidia Tegra umí až FHD 1080p (1920 x 1080 bodů). Obrazovka tak má poměr 16:10 a podporuje až 24bitovou barevnou škálu. O dotykové vrstvě Nintendo zatím mlčí, ale přihlášky ji zmiňují právě pro možnost hrát bez joypadů na tabletu. Jistý je jinak 3,5 mm jack v přenosné části pro připojení sluchátek či reproduktorů. V případě propojení s televizí už ale HDMI výstup umí přenést nativní 1080p FHD signál a v případě videí až 4K (maximum 4096 × 3112 bodů). Operační paměť RAM se bude pohybovat mezi 6-8 GB a vnitřní úložiště v přenosné části má mít základní velikost min. 32 GB s tím, že dražší edice konzole mohou dostat i větší paměti.
Všechny části konzole mají podporovat připojení USB 3.0 Super Speed, přitom dokovací stanice, o níž se stále neví, jestli v ní bude podpůrný chip pro lepší zobrazení na tv, má porty 2x USB 2.0 a 1x USB 3.0. Konzole je pak pouze cca 15 mm tlustá a má aktivní chladič. Již se naopak nepočítá s mikrofonem a kamerkou. Podle testérů je zatím velkým problémem slabá kapacita akumulátoru v přenosné konzoli, jenž prý umožňuje mobilní hraní jen na 2-3 hodiny. Každé balení bude obsahovat dokovací stanici, vlastní přenosnou konzoli, jeden pár odnímatelných ovladačů Nintendo Joy-Con (což znamená výraz joypad-connected), prostřední propojující část ovladačů Nintendo Joy-Con Grip, síťový adaptér, USB kabel a HDMI kabel. Joypady mají vlastní akumulátory, které se zřejmě dají nabíjet při propojení s konzolí. Docela bych si vsadil na klasické AAA mikrotužky. Obě páčky mají každá jeden vibrační excentr a taktéž zabudovaná pohybová čidla. Jako herní médium Nintendo znovu vsadilo na osvědčené cartridge, v nichž je rychlá flash paměť, případně půjde hry stahovat přes internet. Disky Wii U ani 3DS cartridge konzole nepodporuje.
Konzole má dvě antény WiFi a/b/g/n/ac po stranách obrazovky. O tom, jestli je v dokovací stanici také klasická zásuvka LAN RJ-45, zatím není nic známo. Konzole se v tuto chvíli nevyrábí, prototypy mají pouze v mateřské firmě a development kity vývojářská studia. Plný start produkce je plánován na 2. týden v lednu 2017, do obchodů má Switch zamířit v průběhu března stejného roku. Vyrábět jej budou výhradně asijské továrny Foxconnu, Misumi, Hosidenu, Delty a Macronixu v Japonsku a na Taiwanu. Cena by za základní balení neměla překročit hranici 300 dolarů/euro, což je zhruba 8 tisíc korun. Že by Switch u nás startoval za těch obligátních 7.990,-? Mně se to zdá nadále docela hodně, protože Xbox One a PlayStation 4 se nyní dají pořídit o tisícovku laciněji a jsou stále podstatně výkonnější. U nás je navíc cokoliv od Nintenda dost předražené, i když se jeho stroje prodávají minimálně a zmíněným konzolím u nás nedokážou vůbec konkurovat. Jestli budou hry na Switch stát zase kolem osmnácti stovek, jak nadhodilo Nintendo Wii U, tak to s výraznějším prodejním úspěchem v ČR moc nevidím.
Kdo vážně divného když nevěříš úspěchu nintenda v ČR. Copak vůbec na jiných stránkách nečteš komentáře ?