Druhý Xbox a druhá závada. Nejdříve to začalo jako vždy RRoD (červenými světélky smrti), pak se konzole trošku uklidnila, aby se střídavě hryzala do kotníku, nebo odmítala za chodu vůbec něco na televizi zobrazit. A to mluvím o již svém druhém kousku, který jsem před více než dvěma roky obdržel jako náhradu, protože původní kus mi prodejce nebyl schopen opravit do zákonné lhůty jednoho měsíce. No, životnost dva roky na každou starší konzoli je vlastně u Microsoftu malý zázrak a asi možné maximum, kam se hardware z Redmondu dokáže dostat.
Přemýšlým, kde jsem udělal chybu, když koukám na více než osmiletý Dreamcast, šestiletou PSOne a pětiletou PS2. Všechny fungují bez nejmenších potíží. No asi jsem zrovna neměl svůj šťastný den. Alebrž pláč nepomůže, počal jsem štrachat účet od Xboxu, jsa se přesvědčit, jestli mě čeká ještě záruční oprava, nebo už jen zbývá konzoli vyhodit z okna na dlažbu a polechtat se návštěvností natočeného pádu na YouTube. Sakryš, už je to přes dva roky… Už jsem měl Xbox v koulařském postoji k hodu dalekému a hlubokému, načež mi bylo našeptáno, zkusit se domluvit na podpoře Microsoftu.
Záruční lhůta totiž byla prodloužena až na tři roky, tedy v případě závad RRoD a všech dalších způsobených přehřátím vnitřností. To byl i můj případ. Podání žádosti o servis může probíhat dvojím způsobem: jednak prostým zavoláním na bezplatnou českou linku podpory 800 142 365 (z mobilů funguje i placené číslo 23 90 00 459) a druhak zadáním požadavku online na taktéž českých www stránkách podpory.
Já jsem nechtěl mluvit s žádnou příslušnicí východoevropských národů, jak bývá na linkách Microsoftu někdy zvykem, proto jsem zvolil online žádanku. Pro online zadání ale musíte mít založený Silver, nebo Gold hráčský účet, ovšem stačí i registrace Windows LiveID, která je přenosná i do prostředí Xboxu. Po přihlášení pak je ještě třeba vaší konzoli zaregistrovat, což se provede zadáním sériového čísla vašeho přístroje.)
Z výrobního čísla se totiž pozná, jaká je to várka konzolí ohledně výskytu poruch a také od kdy do kdy běží záruční lhůta i s tím prodloužením. Pro uplatnění reklamace tudíž není vůbec potřeba záruční list, nebo účet od prodejce, Microsoft všechny pozná podle výrobního čísla. Mě se tak v systému objevilo, že konzole je ještě v té prodloužené záruce, takže jsem pak jen na internetu vyplnil stručnou zprávu, co hlásím za závadu a odeslal požadavek na opravu.
V tuto chvíli se začaly kolečka protáčet naplno a věci se rychle pohly správným směrem. Do emailu vám přijde potvrzení přijmutí žádosti o opravu a také email s průvodkou, která by se měla vytisknout a nalepit na krabici, ve které konzolu zašlete do servisu. Při opravách Microsoft poskytuje poměrně velmi komfortní služby, kdy na vyplněnou adresu při žádosti o opravu přijede kurýrní služba UPS, konzoli převezme a po opravě vám ji zase automaticky doveze nazpět.
Ideálně byste měli konzoli pečlivě zabalit do jiné krabice než originální, protože Microsoft balení zrecykluje a tudíž nevrátí. Já tedy Xbox vložil do bedýnky od notebooku, vyplnil polystyrenem, oblepil lepící páskou a navrch přilepil průvodku, kde je uvedená adresa příjemce, tedy servisu a čárový kód pro účely přepravy. Nicméně v nouzi kurýr průvodku sám dodá a krabici taktéž, jen je dobré se napřed o tom dohodnout s dispečinkem. Jedinou výtku bych ale měl, protože po zadání opravy nevíte přesně, jestli kurýr přijede, nebo jej musíte napřed objednat.
V mém případě jsem si našel nejbližší dispečink UPS, zavolal tam a příjemná slečna (nemluvila s ruským přízvukem) mě potvrdila odvoz a termín. Druhý den hned zrána hned přijel kurýr a konzoli si odvezl. Když jsem pak na webu Xbox.cz zadal své číslo zakázky a PSČ, mohl jsem kontrolovat průběh opravy a věděl jsem, co se s konzolí děje. Od vyzvednutí trvalo přesně 9 dní, než mi přivezl kurýr Xbox zpátky, což považuji za vynikající termín, protože Xbox se vezl do servisního centra ve Frankfurtu nad Mohanem.
To je docela zajímavé, protože vím o velkém servisu pro celé evropské teritorium v Jažlovicích u Prahy, kde jsem byl kdysi na návštěvě. No, už je to nějaká doba, možná že to tam nefunguje, nebo možná opravna stále ještě nestíhá??? 🙂 Vrácená konzole byla zabalena ve speciálním obalu (bude se hodit na možné další opravy – klepy klep, snad už ne propána!), nechyběla u toho omluva v angličtině, anketní list o spokojenosti s opravou se zpáteční předplacenou obálku a také informace o zaslání dárku v podobě měsíčního předplatné na Xbox Live. V dopise bylo napsáno, že mi konzoli vyměnili za nový kus, však mohu potvrdit nový čelní panel se samolepkami, ovšem nedostal jsem novější verzi s HDMI.
Těžko posuzovat, ale buď je konzole opravdu nová, nebo stará a repasovaná. Mechanika je rozhodně jiná, než jsem měl předtím, prý je mění zčásti i z toho důvodu, že novější modely již nelze tak lehce přeflašnout, jako dřívější mechaniky. No, hlavně že konzole zatím běží v pořádku, tišší ale rozhodně není, bordel dělá úplně stejný, co ta stará. I když je moje zatím 100% úmrtnost Xboxů mrzutá, rozhodně musím na druhou stranu Microsoft pochválit za rychlé a bezproblémové vyřešení opravy, včetně hbitě pracující kurýrní služby, se kterou mám tak mnohem lepší zkušenosti, než kupř. s domácí PPL, která pracuje velice liknavě.
A kdys tu konzoli reklamoval?
Oni už totiž asi čtvrt roku nedávají měsíční LIVE zdarma, už to asi zrušili.
Hele já byl nedávno na exkurzi, tak jen abyste věděli, jak ta oprava probíhá http://skace.bloguje.cz/683481-xbox-je-vsude.php
Já reklamoval,je to asi 1 rok a taky pozitivní zkušenost.Do týdne doma nová konzole.UPS mi to dokonce po tel.domluvě zavezla do práce,i když na balíku jsem měl adresu domů.I s tou slečnou na telefonu se dalo v pohodě mluvit 🙂
tak to sú v pohode skúsenosti. dúfam, že sa mi moja mašinka tak skoro nepokazí a keď sa niečo stane, aspoň už viem, čo mám robiť
Franta: Před 14 dny. U toho byl list, že to posílají dodatečně.
Tak alespoň, že to jde rychle. Jenom mě trochu zaráží to, že se záruka neřídí účtem od prodejce. Chápu to tedy správně, že reklamační období začíná od data výroby konzole? Trochu nefér když třeba rok a půl sedí na skladě.
No spis bude zaruka „spustena“ v den prodeje / zapojenim / aktivaci konzole. Je nesmysl aby zacla dnem naskladneni / vyroby; muze se valet na sklade klidne rok a rozhodne pochybuju, ze by tohle vubec umoznoval nejaky zakon. Zaruku dostava zakaznik na sve zbozi a to preci nevlastnite ode dne jeho vyroby 😉
Kdy už si konečně pořídíš PS3? Zahoď ten zastaralej X-šrot.
PS3 si pořizovat nemusím, půjčuju si redakční.
Já osobně mám teda kliku,za dva a půl roku žádnej problém,ale okolo se to děje a to je špatně. Nicméně díky těm poruchám má Microsoft naprosto precizně rozjetou reklemační mašinu a do týdne je to zcela normální vyřešení situace. To je velká pecka a Sony(vím,že trojky zatím fungujou) by se měla hodně učit a okoukávat,jak se starat o svý hráče!!!!!
Lol, ono Sony sa o hracov postarala tym jakym je PS3 kvalitnym kusom HW. Nevm teda co sa ako Sony ma ucit a okoukavat, vole.
ty LOLíčku, zavři tu svou drštičku … procent reklamací dnešních vyráběných xboxů je stejně jako PS3ek
Ja uz sem menil 6x xbox360 za 2 roky.
Tak kamarád má zrovna smůlu na PS3,už ji dvakrát reklamoval,nejdřív mu tam odešel nějaký čip,který se staral o přehrávání PS2 her,takže šel jenom zvuk a pak mu PS3 přestala komunikovat s ovladačem
LOLee,je vid +ět,že si jeden z nekonečný řady chudáků,který jen hloupě a slepě napadaj jakej koli názor a chráněj pejstrojku jak včela ůl.Bohužel si vůbec nepochopil pointu,tak už sem radši nepiš!
mi prvni xbox360 vydrzel 23mesicu :).-…a minuly tyden se vydal na vylet do Frankfurtu také…jsem zvedavy co se mi hezkého vrátí zpět…s prepravni firmou mam taky ty nejlepsi zkusenosti..dokonce jsem rano v 8 zavolal na dispecink a za dve hodiny byli u nas doma pro balik :)…