Malé pitoreskní horské městečko Snowdwell má sice v názvu sníh, ale jinak se jeho obyvatelé jedné vzdálené fantasy říše těšili z hřejivých paprsků sluníčka. Jenže když přišla zima, tak nastala obrovská sněhová bouře zvaná Wildfrost, jež trvá už několik měsíců a zdá se, nemá konce. Stále více obyvatel se domnívá, že bouře s vytrvalým sněžením a ukrutným mrazem není přírodního původu. A tak se do okolní divočiny vydávají neohrožení dobrodruzi, aby nalezli podstatu či ještě lépe epicentrum té bouře a pomohli sluníčku zpátky na nebe. Jenže jen málokterý z nich se do městečka zase v pořádku vrátí… Jedním z těchto odvážlivců jste i vy, přičemž vaším úkolem je porazit všechny ledové nestvůrky a přijít tomu divokému mrazíku na kloub.
Nový titul Wildfrost kombinuje základ v podobě taktické hry s prvkem tvorby bojového balíčku karet, a to vše okořeněné špetkou roguelike stylu. Právě proto jsem v prvním odstavci psal o tom, že se jen málokterý odvážlivec z ledové divočiny navrátí. Wildfrost je čerstvé dílko pouhého kvarteta vývojářů, nutno říci, že doposud prakticky neznámých, zastřešených malým studijkem Deadpan Games z anglického Bristolu. Pojetím se jedná vskutku o pravidlově velmi jednoduchou karetní arkádičku, kdy si pro každou výpravu do ledové divočiny volíte ze tří náhodně generovaných postaviček, které patří do tří různých klanů. Úspěšnými bitkami se zástupci jednoho klanu totiž postupujete na jeho zkušenostním žebříčku a díky tomu si otevíráte nové možnosti a nové karty do svého stále se zvětšujícího a silnějšího balíčku karet.
- Hlavní menu
- Dřevěná hlava vám uchrání jeden život
- Městečko Snowdwell
- Denní výpravy mají nekonečnou znovuhratelnost
Alfou a omegou Wildfrostu jsou karetní bitky s nepřáteli. Pro každé kolo se vám namíchá malý balíček šesti karet + máte samozřejmě k dispozici svého hrdinu. V balíčku najdete nejen kartičky zbraní pro útoky, ale také např. velmi užitečné dočasné zmražení, kterým pozastavíte útoky nepřátel o několik kol. Někdy se vám hodí léčení, nicméně v balíčku, jenž je pro první partie ještě docela nicotný, naleznete ještě kupř. spojence do bitvy či podpůrné lektvary a kouzla. Zvláště někteří spojenci jsou kupodivu ještě silnější a s užitečnějšími schopnostmi, než jakými kolikrát disponuje váš hrdina! Občas se mi stává, že v nabídce těch tří postaviček pro výpravu je jedna slabší než druhá, ale to už je bohužel úděl her s mechanikou náhodného generování ze žánru roguelike.
Co se mi ale fakt hodně líbí, že každá karta charakteru, ať už vašeho hrdiny, pomocníka nebo nepřítele, má na spodku karty stále ubývající číslo ve hvězdičce, indikující počet tahů, než zaútočí. Tedy zde postavy neútočí každé kolo, ale vždy až po několika tazích, jakoby se na svůj útok musely napřed pořádně připravit. Toho lze samozřejmě krásně využít, protože vždy víte, kdy jaký protivník zaútočí a tím vám sebere životy, a do kdy se ho ještě nemusíte obávat. Wildfrost mezi karetními bitvami, kdy nepřátelé žádné karty nepoužívají, neb mají své schopnosti napsané přímo na svých kartičkách, pro oddych nabízí i další povyražení, čímž souboje příjemně občerstvuje. Tak se na svém imaginárním putování po jednoduché mapce dostanete k vysvobození zamrzlých bojovníků, jaké můžete hned od příští bitky nasadit.
Jindy z pokladnice vytáhnete nové typy karet do vašeho balíčku, případně najdete svitek, jenž vám ozřejmí příběhové pozadí celé hry a posune v pátrání po původu divokého mrazu o další kousek vpřed. Ovšem pozor! Jakmile si vaši postavičku neuhlídáte a v boji zemře (protivníci jí svými útoky uberou celý počet životů, jenž u vašich bojovníků nejčastěji osciluje od šesti do desíti, zatímco nestvůrky jich mají klidně i několik desítek!), aktuální výprava po divočině končí a vy se vrátíte zpátky do svého městečka Snowdwell. Ani v něm ovšem zábava nekončí, protože se v něm postupně otevírají nové a užitečné domky, v nichž třeba vidíte své úspěchy nebo si vybíráte z nabídky nové trojice neohrožených charakterů pro další výpravu. Navíc si s každou, i neúspěšnou cestou, neúnavně sbíráte zdejší měnu, za níž si můžete koupit další užitečné věcičky, vylepšení a nové kartičky.
Jak jsem prve psal, oproti žánru karetních roguelike hříček je porozumění drtivé většině kartiček a symbolům na nich otázkou okamžiku, takže hru okamžitě pochopíte. Jenže musíte počítat s velkým vlivem paní náhody (sestra paní štěstěna je zmrzlá a moc se zde neobjevuje…). Jakmile vám nejdou dobře karty do ruky, sic je po několika kolech můžete obměnit, tak jste kolikrát namydlení a již dopředu víte, že souboj nevyhrajete. Obzvlášť, kdy vám hra nesportovně naservíruje klidně několik velkých vln nepřátel za sebou. Jasně, můžete si prostě výpravu restartovat, což je v žánru docela unikum, nebo se vrátit do městečka a doufat, že vám hra pro další rundu nabídne silnější trojku postaviček. Takže na druhou stranu jsou zdejší souboje docela velkou výzvou, kdy musíte dobře promýšlet, jaká kombinačka karet je pro vás nejlepší, protože boje jsou někdy silně nevybalancované. To je přesně ten důvod, proč má hra na Steamu 63/100.
Ovládání je naprosto triviální a pohodlné, kdy buď myší přetahujete karty na cíle nebo je vybíráte ovladačem, jehož podporu má Wildfrost zmáknutou na jedničku s hvězdičkou. Hra je to v enginu Unity ručně kreslená, takže v tom zimním kabátku vypadá velmi půvabně, a věřím, že si ji mnoho hráčů koupí už jen díky tomu, jak skvěle vypadá na obrázcích. Ani ti nepřátelové nejsou nijak ohyzdní ani strašní, jako kolikrát spíše úsměvní a parodující různé zažité fantasy postavičky z toho zlého spektra. Wildfrost je přesně taková instantní a přístupná hříčka, jakou nemusíte před hraním nijak studovat a jaká vás stále láká na další a další rundy, i když ty se od sebe moc neliší. Bojujete s ledovými nestvůrkami, do balíčku si přibíráte nové kartičky a odhalujete příběh zdejší fantasy říše.
Wildfrost by se velmi hodil na mobily, přičemž prozatím vyšel digitálně na PC (Steam) a Nintendo Switch. Do něj si lze stáhnout demo, pro PC demoverze bohužel není. Parádní je nevtíravá hudba německého skladatele Paula Zimmermanna z Hamburgu, jenž je např. podepsán pod notovým zápisem malé vesmírné strategie Space Haven z roku 2020, která vyšla v češtině. Druhým větším zádrhelem je po nevyvážené obtížnosti soubojů cena hry. Současná cenovka na Steamu a v Nintendo Shopu v hodnotě více než 450,- mi přijde na takovouto malou hříčku vysoká. Nicméně touto cenovou hladinou začínaly všechny hry od studia Deadpan. Já osobně bych jako rozumnou viděl spíše poloviční cenu. Každopádně Wildfrost je svěžím dílkem do šuplíčku kartičkových taktik žánru roguelike, jaké si klidně užijí i ti, kterým tyto typy her nic neříkají.
- Starým mečem uberete 2 životy
- Obchod s novými kartami
Nejnovější komentáře: