Včera na Xbox Live vyšla docela velká nadílka demoverzí, obsahující dema dvou stěžejních stříleček, Crysis 2 a Bulletstormu. Zatímco celovečerní pokus o připojení do multiplayerového dema Crysis 2 vždy skončil zahryznutím konzole při načítací obrazovce těsně před spuštěním seance, alespoň ten Bulletstorm jsem záhy v pohodě rozjel.
Každopádně je to pro Crytek s jeho Crysis první velká ostuda, že nebyl s MS schopen po celý včerejší den zajistit spolehlivé fungování své hry. Alespoň v mém případě. I jen tvoření seance a čekání na připojení ostatních hráčů bylo dosti dlouhé. Ta druhá hra v řadě, Bulletstorm, je ale podle dema na můj vkus jen naprosto obyčejná, tedy standardní a tupá arkádová střílečka pro masy, která naprosto rezignovala na nějaké smysluplné krytí (drobné přikrčení je celkem k ničemu).
I zde prostě jen tupě běžíte jedinou cestou vpřed, v nadto extrémně uzounkém koridoru a kosíte zástupy tupých nepřátel. Alespoň přitom dává na plac jednu unikátní věc, spočívající v tom, že se vám extra počítají různé a vymakané killy vašich protivníků. Tedy čím důmyslněji někoho zabijete, tím dostanete více bodů, za něž si nakupujete další a lepší vybavení. V praxi to funguje tak, že obyčejné zastřelení je slabota a nic moc za něj nedostanete, byť takto se postupovat samozřejmě také dá. Lepší bonusy jsou pak, když si napřed protivníka třeba přitáhnete svojí schopností k sobě a pak mu rozklepnete zblízka kebuli.
Nebo i obyčejný headshot je lepší, stejně jako třeba extrémně dlouhý skluz, kdy nepřítele na chvíli pošlete levitovat do vzduchu a k zahození není ani taková kopačka do žaludku. Takže tu máme takové malé skloubení střílečky z první osoby a jednoduché bojovky. I to mě ale moc nepřesvědčilo, však již vše ostatní je veksrze naprosto obyčejné. Prostředí sice technicky není špatné, ale roztřískané lokace zničených konstrukcí na mimozemské planetě jsou hodně sterilní. To by ani nevadilo, však jiné úrovně mimo demo třeba budou o něco lepší.
Ale jasně nalinkovaný postup v jednom dosti úzkém tunelu, kdy jsem nic užšího snad nikdy neviděl, je zde hodně čitelný, někdy až přespříliš. Do toho jsou nepřátelé v demu, rekrutující se převážně z místních zmutovaných obyvatel, naprosto stupidní, a i když to do nich pálíte o sto péro, tak se mnohdy ani nepohnou a jen čekají, až je zabijete na jeden zásobník. Demo je bohužel extrémně kratičké, nabízí jen jediný režim Echo, takže toho z plné hry zrovna moc neukázalo, ale podle toho, co jsem v něm viděl, bych to na nějakého favorita letošní sezóny ani náhodou nepasoval.
To už dám šanci raději druhému Crysis, tedy jestli ho vůbec někdy rozběhám. Mým nadcházejícím favoritem je ale Homefront. Osobně nemám moc rád sci-fi FPS tupějšího rázu, tedy snad až na povedenou sérii Halo, a Bulletstorm mě v tomto mém přesvědčení nijak nezvyklal, což jsem ale ani nečekal. Prostě jej šacuji na další z nekonečné řady standardních stříleček, které vyjdou, chvilku se budou hrát a pak zase zapadnou. Plná v tomto sice může být lepší, ale demo mi stačilo, abych se poohlédl raději jinde. Obyčejných a podobných stříleček už mám doma mraky.
Oficiální www stránka Bulletstorm je zde.
V mojom prípade sa to s Crysis stávalo tiež (zamrznutie perd spustením matchu) ale len vtedy ak som hral v obyvačke kde mám slabší wifi signál…ked som išiel do izby tak bolo všetko v poriadku 🙂
Mno jo, já mám také WiFi, ale signál v místnosti skoro max. A furt hryz. Jiné hry online přitom jedou v pohodě.
Já se na Bulletstorm těším právě proto, že to BUDE tupá, arkádová a v mnoha ohledech přehnaná střílečka, která si bude tak trochu dělat srandu i sama ze sebe, o dalších ikonách žánru ani nemluvě. Videa se mi zatím líbily (demo nezahraji, není čas), nečekám od toho nic jiného, než řemeslně dobře odvedenou, místy i vtipnou FPSku, kterou si jednou s chutí proběhnu a budu spokojen. Tak snad nezklame.
No jo, připomnělo mi to takového Serious Sama, ale tento žánr mě absolutně nebere a nemůžu se ubránit dojmu, že taková arkádovka je na dnešní poměry moc slabá nabídka. Ale uvidíme na první recenze.