Nezávislý blog Michala Jonáše o hrách všeho druhu

burnoutparNaprosto doporučuju klidně i ve dvou zkusit velmi povedený párty režim posledního Burnoutu, což je dle mého názoru vynikající alternativa pro multiplayer ve stylu „hot seat“. Na konzole je tento mód nabízen jako placený stahovatelný balíček, no peníze se podle mě za to určitě vyplatí. Ovšem na počítačích je přídavek již součástí základního balení hry.

Sice to nenahradí chybějící splitscreen, i když ten by byl výpočetně velice náročný, když by se na každé ze dvou částí rozdělené obrazovky vlastně musel počítat zcela jiný obrázek třeba z úplně jiné části města. Nicméně i při střídání před ovladačem, volantem, nebo klávesnicí si užijete kupu legrace! Přitom pointa je zcela jednoduchá. Na začátku si jen vyberete počet zúčastněných hráčů, kterých může být až osm.

Dále si navolíte počet kol, což je vlastně počet disciplín, jež se pojedou, popř. ještě mimo náhodný výběr jejich přímou volbu. A pak už se jen na střídačku měníte za ovladačem a snažíte se každou zpravidla velice krátkou disciplínu zajet co nejlépe. Když odjede jeden hráč, nastupuje další a tak dále. Auta nemusíte vůbec řešit, protože hra vám vozy sama vybere a dobré je to, že si zajezdíte i se stroji, které ještě nemáte odemčené. Škoda jen, že jsem při tom nenarazil na mé oblíbené motocykly.

burnoutparty

Přitom se servírují hodně rozmanité disciplíny, kdy máte kupř. zajet určitý úsek co nejrychleji, na čas proskočit několik bilboardů, jet co nejdéle v protisměru, nebo doskočit v pořádku dlouhý let. Je ale trošku podivné, že se vždy nepočítá nejlepší skóre, nebo nejkratší čas, nýbrž stačí, když prostě každý splní zadaný úkol, nebo limit. Tím pádem některé disciplíny mají tímto dva vítěze za stejný bodový příděl. S kamarády jsem párty režim na počítači zahrál jeden večer 5x za sebou a VŽDY jsme ve třech skončili remízou se stejným počtem bodů! To je věc, která mi tak na párty režimu nejvíc vadí. Kdyby každou disciplínu vyhrál jen jeden, bylo by to minimálně pro závěrečné skóre mnohem lepší.

Ještě mi to ani podruhé nedá, abych opět nepochválil motorky a jejich projev. Přitom jsem si zapnul všechny hry z řady MotoGP na počítači i Xboxu a poslední MotoGP na Playstation 2. Stejně tak Superbiky na PC. A stále se přesvědčuji, že jízdní model motocyklů v Burnoutu a zejména chování jezdců je mnohem lepší, než jakýkoli motocyklový simulátor! Tvůrcům se povedlo vlastně pouhým bonusem zdarma trumfnout všechny motocyklové hry, které se ohánějí akurátnějším jízdním modelem.

Teď neberu v potaz to, že v Burnoutu skoro nemůžete spadnout a nehrozí žádný smyk, nebo highslider. Ale mám na mysli vůbec pocit z chování a naklánění motocyklu za jízdy, včetně naklánění jezdce na něm. Snad kromě v tomto hodně povedeného Touring Trophy na PS2 se burnoutím motorkám nic nevyrovná. Až je v tomto kontextu škoda, že je to jen pouhý přídavek a nelze s motocykly v Burnoutu dělat tolik věcí, jako s jejich dvoustopými kolegy.