Na konci ledna přijde na trh Dark Void, multiplatformová akční střílečka, v níž hlavní roli hraje pilot Will a jeho raketový batoh s namontovanými kulomety, které používá proti mimozemským vetřelcům zvaným The Watchers. A to celé v alternativním světě Void, kam se pilot dostal po havárii svého nákladního letounu v oblasti Bermudského trojúhelníku léta páně 1938.
Nedávno vyšlo demo, z něhož jsem pro Eurogamer vytvořil po Sabotérovi druhý fotoseriál s představením hry, ale dá se říci, že mě hratelná ukázka spíše zklamala. Tedy po tom, co jsem se na základě dřívějších pěkných obrázků docela těšil na pojetím trochu jinou střílečku, kde se bude kromě střílení i hodně létat. Aktuálně ale nejen že hra nevypadá nic moc a nabízí jen neinteraktivní prostředí jednoduššího vzezření, ale ani zábavu jsem při tom polétání moc velkou neshledal.
Nicméně se ukázalo, že to není zas tak úplně nová hra, protože Dark Void už tu dříve byl. A to ve stejném domě, co dnes, tedy ze šuplíku Capcomu. Ten na konci osmdesátých let vymyslel novou funkci do tehdy populárních arkádových automatů v podobě dvojice obrazovek. Tedy něco na ten způsob, jak nyní razí Nintendo se svým DS/DSi. Na tehdejší dobu to ale znamenalo veskrze pouzě dva samostatné displeje, z nichž na dolním se hrálo a na horním se ukazovaly nezávisle na spodním různé důležité údaje a pomůcky pro hráče.
Dark Void: Zero pro Nintendo DS
Jedna z prvních her, kterou Capcom pro tento svůj koncept zamýšlel, byl Dark Void. S tím, že v klasickém bočním 2D pohledu se na dolní obrazovce pohyboval stejný raketový mužíček, jako v tom dnešním Dark Voidu a na té horní obrazovce se zobrazovala přehledná mapa celé úrovně. Hra vlastně došla dokončení, ale Capcom nakonec ten svůj koncept dvouobrazovkového automatu uložil k ledu. A tím přišel o své vydání i ten původní Dark Void.
Na jeho reáliích ovšem vyrostl právě jak ten plnohodnotný Dark Void pro PC/PS3/X360 v podobě 3D akční hry z pohledu třetí osoby, tak i jeho 2D odbočka Dark Void: Zero, taktéž vycházející ke konci ledna pro DS jako stažitelná hříčka za 500 DSW bodů. A nebude to nějaká nová hra, nýbrž přesná reminiscence na tu původní stařičkou arkádu, tedy originální Dark Void. Dobrá zpráva je, že později (zřejmě na březen) se připravuje údajně také verze pro PC a mobilní telefony.
Nakonec jen pár zajímavých střípků o té dospělejší verzi, která běží na Unreal Enginu 3 a využívá taktéž fyzický engine PhysX, což ale u této technologie tradičně prakticky není vidět, resp. kdybych vám to neřekl, tak si nějakých skvělých PhysX efektů vůbec nevšimnete. Pěknou hudbu pak má na svědomí dvorní skladatel pro televizní seriál Battlestar Galactica, Bear McReary.
Oficiální www stránka Dark Void je zde.
… další hra co Capcom nedodělal a oprášil jí až ted. To samé potkalo Resident Evil Zero na N64. To jsem zvědav co opráší příště 🙂 ? Demo je docela nuda ale pár světlých momentu má. Např. pobíhání po leptajícím talíři a následné K.O. emzáka s uzmutím jeho mašiny je dobrá věc. No ale ten cirkus co člověk musí s analogama absolvovat při manévrovaní je docela úlet 😀 .