Nezávislý blog Michala Jonáše o hrách všeho druhu

Obecně nemám moc v lásce pokračování, takže když vyjde např jedna hra třeba ve třetím díle, už ji ani nevyhledávám. Což je třeba aktuálně případ F.3.A.R. To by musel být dosti odlišný, což ale většinou není. I když to je přesně případ druhého inFamous, tak by bylo chybou tuto hru minout. Ano, přiznávám, že oba díly jsou si podobné jako vejce vejci, ale kupodivu u dvojky mě to tentokrát ani tolik nebolelo. On totiž její vnitřek je dosti odlišný, nový a zábavnější, než už v tomto dost dobrá jednička, jen to není na první pohled vidět.

Předně inFamous 2 vypadá naprosto náramně nejen použitým stylem a výraznými barvami, ale hlavně detaily a ostrostí grafiky, která snese v pohodě srovnání s počítači a nejhezčími tituly napříč platformami. Jak do takového detailního prostředí ještě tvůrci narvali znamenitě zničitelné prvky v lokacích a působivé světelně-elektrické efekty mi pomalu hlava nebere. No jo, když se umí, tak i PS3 dokáže grafické zázraky bez kompromisů, jen na to potřebuje holka exkluzivní hry. inFamous 2 se také velmi příjemně hraje. To si můžu i krásně libovat: rozlehlé a svobodné město, pohodlné hopsání po střechách a klouzání po drátech a trolejích, výborné souboje…

I když ani dvojka není žádná taktická, jako spíše frenetická akce, tím spíš oceňuji dobře použitelný a funkční kryt a hlavně postupně rozšiřovanou širokou paletu nejen elektrických útoků. Z mého pohledu je inFamous 2 prostě velmi povedená akční hra z pohledu třetí osoby, u které se zabaví prakticky každý, protože nevyžaduje nějaké velké dovednosti, přemýšlení nebo těžké hádanky. Prostě krásně plynule hratelný kousek, jenž díky lepšímu vystavění příběhu ani tolik ke konci nenudí, jako jeho předchůdce. Je ale škoda, že na pohled velmi pěkné město New Marais vytvořené podle New Orleansu nebylo znovu nějak lépe využito a opět tak tvoří pouze statické kulisy vašemu řádění.

Až jsem si říkal, že v takovýchto lokacích bych klidně dal otevřenou hru ve stylu GTA. Kupř. absence ježdění v autech a tramvajích mi podruhé už dost chyběla a město samé velkou interaktivitou a také neoplývá, což je možná trochu škoda. A to, že se vám nedobíjí šťáva při klouzání po troleji pod proudem, už je vyloženě nedbalé opomenutí vyvojářů a mrzutá nelogičnost ve hře. Nicméně doslova revoluční novinkou je editor uživatelských misí, skrze nějž si nejenže může po odehrání malé části kampaně vytvářet docela jednoduše vlastní mise, ale tento editor díky komunitě zajistí vlastně nekonečnou životnost celé hry.

Já tak inFamous 2 dohrál na dobrou karmu asi za osmnáct hodin, což je výborné číslo a ani nemůžu říci, že bych se přitom nějak nudil, to určitě ne. Přitom dnes už málokterý titul mi nabídne vtahující a motivující příběh, abych u něj vydržel delší dobu a neodložil ho třeba po pěti hodinách nedohraný na poličku. inFamous 2 je zkrátka bohatá hra s velkým singlem a parádním editorem, který vlastně dobře nahrazuje chybějící multiplayer. Dříve jsem oproti jedničce mírně favorizoval velmi podobný Prototype, ale dvojka ukázala zač je toho loket. Sbírá vynikající recenze (za mně 9/10) a letos si myslím, že je to zatím zcela nejlepší hra pro PS3, která zastiňuje i in-house vytvořenou Killzone 3.

Oficiální www stránka inFamous 2 je zde a moje pozitivně nabitá recenze tady.