Nezávislý blog Michala Jonáše o hrách všeho druhu

Po úvodní konferenci Microsoftu přišla na řadu EA, která dle mého soudu už nezklamala jako redmondští a jejich prezentace měly šťávu i něco zajímavých oznámení. Samozřejmě se těším na Dead Space 3, však oba předešlé díly považuji za nejlepší sci-fi horory vůbec a trojka by mohla dobře navázat. Nicméně mám obavy opět o přílišný posun k akčnosti místo tíživé atmosféry. Každopádně trojku budu určitě recenzovat, tak jsem zvědav. Nové SimCity také nevypadá věru zle, byť druhým dechem dodávám, že z takovýchto titulů už jsem vyrostl a jdou tak nějak kolem mne.

Možná větší poselství se skrývá za možností hrát zdarma MMORPG Star Wars: The Old Republic až do 15. levelu. Že by reakce na snižování stavů hráčstva, které zákonitě muselo přijít? Myslím, že ano, EA zkrátka potřebují nějaké nové lákadlo pro potenciální kupce a hráče. Medal of Honor: Warfighter má ode mne pětku za nejstupidnější a nejméně nápaditý podtitul všech dob a po pravdě mi druhý díl znovuobnovené série moc nevoní, asi stejně jako příšerně namakané Black Ops II. Předchůdce Medalu je v mých očích jen lehce nadprůměrná střílečka a do nástupce zatím neočekávám nic lepšího.

Jakkoli je Need for Speed v současnosti už jen stínem kdysi tak slavné série (Porsche Unleashed nic nepřekonalo), Criterioni už kolikrát dokázali, že je to parta šikovná, takže reinkarnovaný Need for Speed: Most Wanted rozhodně v jejich rukách potenciál určitě má, ale dosti mu to ztíží mnou spíše favorizovaná Forza: Horizon, která se u “nýdů” rozhodně inspirovala. A já se tak těším na zajímavý dvojboj dvou velmi podobných her! Most Wanted by mohl ale zabodovat novým Autologem 2.0 pročež to je už v současnosti opravdu skvělá a unikátní služba, nicméně Forza zase může postavit své online funkce, které už dnes ve Forze Motorsport 4 v závodních hrách prostě nemají konkurenci. Ani v Gran Turismu 5, které je po komunitní stránce na míle vzadu.

Nakonec se ukázal ještě Crysis 3 – kupodivu skončila EA konfera docela brzo a kvantitativně nebyla tak silná – ale z něj mám, podobně jako z Warfightera, znovu rozporuplné pocity. Zdá se mi, že ta škatulka nejoblíbenějšího typu her, tedy FPS, už nemá moc co revolučního nabídnout. Všichni sází jen na obrovské výbuchy, adrenalinový skluz skrze neustálé akční události, že se mi z toho začíná pomalu točit hlava. Takže tento žánr zatím nechávám plavat a co se EA her týká, já nejvíce držím palce novým Need for Speed, protože to v přímém souboji s Forzou budou setsakra potřebovat!