Nezávislý blog Michala Jonáše o hrách všeho druhu

f12000Po solidní formuli ročníku 1999 opět přišla v tom roce následujícím spíše stagnace, která se projevila naplno právě v nových furmulích toho roku. Jen velmi málo se od minulého roku změnilo k lepšímu a hra taktéž postrádala nějaké výraznější novinky, nebo čerstvé nápady. Spíše se jednalo o aktualizaci soupisek, než o vyloženě nový titul. Velmi zajímavé ovšem bylo, že Formula One 2000 vůbec poprvé pronikla i na kapesní konzoli.

Konkrétně tento ročník vyšel taktéž na Nintendo GameBoy Color, nicméně ovládání bylo samozřejmě zcela odlišné a se simulátorem to nemělo vůbec nic společného. Byl to vlastně takový malý průlom, protože snad vůbec poprvé vyšly formulky jinak dříve vázané licencí na platformy od Sony taktéž na konkurenční konzole. Nicméně ani pro první z rodu Playstation  nebyla kapesní varianta vůbec žádnou konkurencí. To spíše „soukromá“ akvizice EA s jejich podobnou hrou F1 2000.

Na obalu obou edic 2000 se objevil znovu Mikka Häkkinen vlevo a vpravo Jarno Trulli na Jordanu. Počínaje tímto dílem tak už formulkové hry na Playstation jednou proždy ztratily svůj punc výjimečnosti a kvality, který byl tolik citelný zejména u prvních dílů a Sony se poté snažila docházející licenci bez většího úspěchu převést i na své modernější platformy. Vlastně jedinou pořádnou novinkou v ročníku 2000 byl návrat arkádového režimu, jenž v titulu z roku 1999 absentoval, ale to již byla obehraná písnička. Tedy když nepočítám drobně vylepšený pohled z kokpitu, nyní s lepším výhledem na trať.

Hra tak nabídka opět prakticky stejný obsah, co dříve. Tedy 11 týmů a 17 tratí skutečné sezóny F1 toho roku, včetně nového okruhu v Indianapolis. Ve hře se mimo jiných poprvé objevil současný lídr F1, britský pilot Jenson Button. Jediným chváleným prvkem hry se tak stal multiplayer, který na rozdělené obrazovce umožňoval současné absolvování kompletní jedné sezóny mistrovství ve dvou hráčích na rozdělené obrazovce. A to buď společně jako týmoví kolegové, nebo každý v jiné stáji.

Zmíněný arkádový režim zpestřovalo množství bonusů, které jste si mohli vyjezdit. Tyto měly podobu exkluzivních fotografií z velkého a respektovaného motoristického archívu Sutton Images, který ostatně slouží jako fotografická databanka motorsportu hlavně pro sportovní novináře dodnes. Jako poradce při vývoji působil Eddie Irvine a programátoři mohli nakouknout do továren Prostu a Jordanu, ale na hře se tyto zkušenosti kupodivu vůbec neprojevily.

Do konce celé série tak ještě zbýval poslední hřebíček – zcela konečné dějství formulové série na první Playstation, Formula One 2001, která taktéž již vyšla jen jako multiplatformový titul, aby se se svojí dvorní konzolí rozloučila. Jak? To si nechám na příště.