Nedávno Codemasters ohlásili druhý díl poměrně dost kvalitní závodničky, přičemž čerstvý startovní CGI trailer sice neukazuje nic z vlastní hry, ale docela dobře prezentuje něco z obsahu nového titulu, včetně několika skrytých novinek, jichž si všimne jen pozorný divák. Každopádně je jasné, že GRID 2 bude znovu krapet arkádovější, zhruba s jízdním modelem ve šlépějích prvního dílu, což nepovažuji za zápor, ba naopak. Už v jedničce se auta skvěle a přesně řídí, no ve dvojce to tuším nebude jiné. Stejně jako tradiční pozornost k parádním kolizím a haváriím, však model poškození je v prvním GRIDu snad co se týká silničního závodění jasně nejlepší.
Hlavním režimem celé hry bude samozřejmě kariéra, zde pojmenovaná jako celosvětový soutěžní šampionát WRL – World Racing League. Však její emblém mají některé vozy místo poznávacích značek i na kapotách. Při modelování vozů do hry prý nebudou použity žádné modely z minulého dílu (to je třeba zažitá praxe, kterou běžně praktikuje taková Forza Motorsport). Vše má být zcela nové, přičemž s technickými údaji a parametry všech vozidel ve hře pomáhá anglická redakce motoristického magazínu Evo. Podle něj se bude vytvářet celý fyzický model celé hry. A podobně grafici vytvářejí své návrhy vozidel podle přesných snímků reálných vozů od specializovaného webu Motor Mavens.
Klasický Ford Mustang na vesnické trati v GRID 2
Co se automobilek ve hře týká, trailer odkryl rovnou několik předních výrobců, a to německý Wiesmann (nikdy v sérii ještě nebyl), dále Chevrolet (Camaro/Corvette), Ford (Mustang), Nissan (Skyline), KTM (X-Bow), McLaren (MP4-12C), Mercedes-Benz (SLR McLaren), Pagani (Huayra) a na sekundu se v traileru zablýskne i zadek nějakého Koenigsegga. Ohledně tratí výrobce v tiskové zprávě některé rovnou oznámil, včetně okruhů z traileru, takže můžeme vzít za potvrzené jak klasické uzavřené permanentní okruhy (ukázán byl Yas Marina Circuit v Abu Dabí), tak městské trasy (Chicago s jízdou pod trasou nadzemky, noční Paříž pod Eifelovkou, nebo úzké a rychlé uličky zřejmě z New Yorku), a konečně i vesnická otevřená lokace asi z oblasti Kalifornie. A do měst ještě můžeme počítat i slunečné Miami, které prozradila mimo jiné cedule s tamní skutečnou ulicí Barbara Capithan Way.
Podle mě je to sice hezké, já se také na vydání pro příští rok těším, ale má to jeden velký háček. Když si to spočítáte, tak představeny byly až na výjimky hlavně americké automobily navíc v drtivé většině jezdící na amerických tratích. Což mě napadá, že zde asi bude, podobně jako u DIRTu, jasné cílení na severoamerického zákazníka, místo toho evropského, takže se obávám pouťové prezentace a ignorování starého kontinentu. Nechci házet předčasně hrách na zeď, ale myslím, že nebudu daleko od pravdy. Pro Codies je prostě zámoří ten největší klient a my s tím asi nic nenaděláme. No, tak v roce 2013 uvidíme…
Čerstvě spuštěný oficiální web GRID 2 i s trailerem je zde.
Pro mě bude velkým problémem potvrzený chybějící pohled z kokpitu. Hraju na volantu a používám ho velmi rád. Sice tam bude kapota atd., ale kokpit je kokpit.
http://community.codemasters.com/t5/GRID-2-General-Discussion/With-regards-to-cockpit-view-a-statement-from-Executive-Producer/m-p/17778/message-uid/17778#U17778
No jo, tak je to arkáda, tam to tolik neva, ale také ho mám rád a zamrzí to. Asi chtějí uspíšit vývoj, tvorba kokpitů je časově šíleně náročná.