Opět po roce přivítaly Veletrhy Brno svátek všech hráčů z České a Slovenské republiky. Mistrovství České republiky v počítačových a mobilních hrách pozvedlo tuzemský gaming o další level nahoru, 4. až 6. listopadu 2016 se na největším středoevropském výstavišti soutěžilo se celkem o 229 000 Kč.
Celá akce se konala stejně jako v loňském roce v prostorách Veletrhů Brno jako součást zábavního festivalu IN-JOY, tentokrát se však mistrovské dění přesunulo do samostatného pavilonu C. Díky tomu byla atmosféra při zápasech o titul mistrů České republiky opravdu bouřlivá, stejně jako všude kolem hlavního pódia na stáncích v rámci MČR Expo.
Mezi podporované tituly Mistrovství ČR v počítačových hrách se ke klasické trojici CS:GO, League of Legends a Hearthstone nově připojil také Overwatch. Tato hra vyšla teprve v letošním roce a díky celosvětovém boomu a podpory generálního partnera NVIDIA mohlo Mistrovství ČR premiérově proběhnout také v této moderní FPS střílečce. Do finále se po hladkých vítězstvích probojovaly celky Inside Games MSI a eSuba.INTEL WHITE, korunovace premiérového mistra proběhla přímo na pódiu a po vítězství 3:0 se mistry stala šestice hráčů předního domácího klubu eSuba.
Counter-Strike: Global Offensive MČR turnaj měl své jasné favority, ale už od pátečního dopoledne byly zápasy vyrovnané a výsledky překvapivé. Tým ROG.eXtatus měl ve svých řadách trojici obhájců, i když ho v jednu chvíli dělily pouze dva body od rozloučení s mistrovstvím. Po heroických výkonech proti Majestic Lions, eSuba.INTEL a ve finále proti Teamu Universe, si 50 000 Kč, zbrusu nový putovní pohár a zlaté medaile odvezl právě tým v čele s reprezentanty Dev7lem, queztonem nebo nejužitečnějším hráčem turnaje, 14letým talentem Davidem „Frozen“ Čerňanským.
O stejnou částku, ceny i věčnou slávu bojovalo osm týmů i v League of Legends. Na MČR mířil z první pozice tým eXtatus.EIZO, ten však padl hned ve skupinách a světla reflektorů tak mířila spíše na rivaly z Fraternitas a eSuba.INTEL. Právě první jmenovaný obhajoval titul, ten druhý složil našlapanou sestavu pouze měsíc před MČR. Jejich cesty se střetly až ve finále, kde po nádherných třech hrách nakonec obhájil titul tým Fraternitas. Pro kapitána Petra „Denyk“ Haramacha to byl již třetí v řadě – to u nás v League of Legends nikdo jiný nedokázal.
Obhajoba byla ve hře také v karetním titulu Hearthstone. Na Mistrovství ČR se sice kvalifikoval Jakub „Namcor“ Veber v pozici outsidera, největší favority však dokázal trápit i letos. Peněžní výhry za umístění v TOP 4 si po krásném průběhu rozdělili hráči Matty, Milan10milan, Mirrari a natureLord, zástupci čtyř různých týmů. Na stupínek nejvyšší po finále, jež rozhodla až poslední a těsná hra, vystoupal Matyáš „Matty“ Kalužný z klubu Inside Games, který dokázal poladit svoji formu nejlépe a v celém turnaji neztratil jedinou sérii!
Součástí letošního Mistrovství bylo také Vodafone MČR v mobilních hrách. Mobilní gaming se v České republice poprvé představil a určitě nikoho nezklamal, spíše naopak. V rámci programu byla připravena samostatná stage, kde se kromě programu s tvářemi projektu #jetovtobě premiérově korunovali také mistři ČR ve hrách Clash Royale a Vainglory. Zlatou medaili z bojů v Clash Royale veze domů překvapení celého turnaje, Šimon „rainny.81“ Masár, jenž převezl všechny favority, MČR ve Vainglory suverénně ovládla eSuba.INTEL, která si tak z MČR odváží ze všech herních titulů největší počet prvenství.
Celé dění Mistrovství České republiky v počítačových a mobilních hrách provázela nepopsatelně napjatá atmosféra, kterou přímo v místě konání vytvořily tisíce bouřících fanoušků. Celkový počet návštěvníků festivalu IN-JOY, jehož bylo mistrovství součástí, byl více než 46 tisíc. Vybrané zápasy všech šesti titulů byly živě přenášeny i divákům doma u obrazovek, cestu k vysílání na Twitch.TV si jich našlo celkem 130 000. Díky mediálnímu partnerovi Prima COOL byla domácí gamingová akce premiérově živě vysílána i do televizních obrazovek, skrze aplikaci HbbTV sledovalo MČR více než 58 tisíc unikátních diváků.
Mistrovství České republiky v počítačových a mobilních hrách proběhlo za podpory generálních partnerů HAL3000, MSI, AOC, Alza.cz, Samsung, DELL, INTEL, Kaspersky, WD, NVIDIA a Vodafone.
Nejnovější komentáře: