1C Company je ruský velmistr válečných strategií, který je jako výrobce i distributor a producent chrlí jak na běžícím pásu. Namátkou mě teď napadá např. Soldiers: Heroes of World War II, Faces of War, navazující Men of War či BlitzKrieg. Kromě těchto hlavních linií tento největší ruský distributor naroubovává již použité a hotové enginy na další různé produkty, které jsou tak rychle a levně hotové. Kromě Karibské krize (v originálu Cuban Missile Crisis: The Aftermath či The Day After: Fight for Promised Land) je přesně takovýmto levobočkem hra 1. světová válka z roku 2005. V angličtině vyšla jako World War One, přičemž na základech jádra RTS série BlitzKrieg jí uplácali na objednávku 1C studia Nival Interactive a Dark Fox.
V těchto případech je pro vývojáře parádní, že mají dobrý základ a vlastně na něm pouze přetvoří kampaň, vymodelují zbraně, mapy a je hotovo. Robustní základ osvědčeného BlitzKriegu měli hráči rádi a specifickému RTS publiku ani nevadí, že již léta hraje stále ten samý produkt bez jakékoli modernizace, což znamená bez podpory vyšších rozlišení a svobodné kamery či zoomu. Právě nic z toho samozřejmě 1. světová válka nemá. A protože musela vzít zavděk tím co už bylo hotové, kupodovu v ní nenajdete ani velké zákopové války, protože engine Blitzkriegu je prostě neuměl a nově je přidělávat by bylo pracné. Každopádně manuál hry to omlouvá tím, že by poziční válka mohla být nudná. Pro hráče to nicméně už při vypuštění na trh znamenalo citelně nižší cenu, která při startu nepřesáhla pětistovku. Dnes se dá sehnat už za šedesátikorunu.
Nicméně pokud jste se spokojili s horším technickým zpracováním (na 64bitových Windows ovšem hra běží naprosto parádně), dostali jste jako obvykle velmi historicky akurátní strategii, kde prakticky všechno přesně odpovídá skutečnosti. Reálné zbraně tehdejší doby, uniformy i celá postupná kampaň na západní i východní frontě přesně sedí dějepisu tzv. Velké války. Navíc prvoválečných strategií zrovna moc nevyšlo, že? Ve hře tak naleznete trojici samostatných kampaní za všechny hlavní strany: Německo spolu s Rakousko-Uherskem, Rusko a dohodové spojence Francii s britským expedičním sborem BEF. Celkem tedy 3 x 10 + 1 misí, což dá solidní hraní na cca 25 – 35 hodin podle obtížnosti.
Přitom si můžete vybrat, kterou z těchto tří začnete, kupř. za Německo začínáte celkem logicky na belgických hranicích při dobývání pevností kolem Lutychu. A hned tak na řadu přijdou těžké zbraně jako moždíře a ukrutně neohrabané tanky A7V. Hra pak obsahuje skoro 90 různých těžších zbraní, tradičně pěkně představených v digitální encyklopedii. Kvůli hotovému Enigma Enginu od Nivalu pak pro vývoj stačilo dnes už skoro neuvěřitelných dvacet vývojářů z Dark Foxu, když do toho nepočítám kancelářské krysy z 1C jako producenta.
Zajímavé na hudbě je, že je prý nově zkomponovaná a v rámci svých hodin praxe ji natočil Smíšený studentský sbor ruské hudební akademie, což je další dobrá ukázka jako pošetřit finance. Nicméně v tónech jistě uslyšíte hodně velkou inspiraci napříč slavnými hudebními skupinami, např. ve hře zazní Who Wants to Live Forever z alba A Kind of Magic od Queenů. Ano, to je ta nově zkomponovaná hudba, ale třeba na to mají licence, co já vím. Každopádně 1. světová válka je i dnes velice slušnou hardcore válečnou strategií staré školy, jen kdyby nebyla tolik podobná tomu BlietzKriegu…
Hodnocení GamesBlogu: 6/10
Nejnovější komentáře: