Nedávno se na Xbox Live objevilo demo příchozího druhého dílu stejnojmenného panevropského šampionátu cestovních vozidel Superstars V8 s podtitulem Next Challenge. Přitom první dějství rozhodně nepatří do zlatého fondu závodních her, takže jsem sice s nadějí vyhlížel další z ranku mé oblíbené kategorie závodních titulů, ale přehnané očekávání jsem neměl. Poměrně bohaté demo nabízí jednak časovku, ale také rychlý závod, a to na jediném italském okruhu v Monze. Plná hra má pak obsahovat dalších 10 skutečných tratí a k tomu 12 závodních speciálů nadcházejícího ročníku mistráku.
V demu se posadíte pouze do jediného osmiválcového sedanu BMW M3 s výkonem 420 koní, s nímž jezdí jedna z největších hvězd těchto závodů a oficiální konzultant hry Gianni Morbidelli. Nově se ve hře objevuje novinka minulého ročníku jako další vůz Maseratti Quatroporte. Nový díl se chlubí dynamickými změnami podmínek na trati při jízdě (po dešti vozovka pomalu usychá a mění přilnavost) a přepracovaným kolizním modelem, byť hra jinak jede na tom samém grafickém a fyzickém enginu, co minule.
První vlastnost ale z dema nebylo možno vyzkoušet, kolize jsou v časovce zcela vypnuté, ale v závodě moc rozdílů oproti dřívějšku nepozoruji. Nějaké borcení plechů tu je, ale že bych z toho byl na větvi, to určitě ne. Navíc grafika ani podruhé není moc košer, obrázek je takový zrnitý, mnohé textury velkého rozlišení nepobraly, což se dá říci třeba o objektech v okolí tratě, jako jsou sanitky a tribuny. Diváci jsou alespoň animovaní a na nebi křižuje televizní vzducholoď. Její kamery ale hra ani v opakovačkách nenabídne.
Oficiální trailer
Pochválil bych tak alespoň vzorové špinění vozidla, které vypadá opravdu pěkně, nebo realistické naklánění pilota podle sil při zatáčení a brzdění. Zajímavá je také možnost předvolení kompletního nastavení vozu pro určité cíle, tedy např. pro dobré zatáčení, co největší rychlost na rovinkách nebo hbitou akceleraci. Na konci cílové rovinky uzříte v košíku i startéra s šachovnicovou vlajkou (na toho závodní hry obecně rády zapomínají), ale komisaře podél trati prakticky nikoli.
Méně zkušeným se možná bude hodit proměnlivé zabarvení šipek ukazujících zatáčky podle toho, kdy brzdit a kdy šlapat na plyn. Ovládání skrze joypad ale má své mouchy, protože nastavená dead zone je zbytečně moc velká, takže se mi auto neřídilo moc přesvědčivě, i když jeho jízdní vlastnosti na asfaltu nejsou vůbec špatné. Doufám, že toto půjde v plné hře nastavit. V závodu pak účinkuje celkem 19 (dříve 18) jezdců ve čtyřech úrovních AI (16 online – což je o čtyři více, než minule), ale s prapodivným přístupem k reálnému chování pelotonu vozů na trati. Však vláček nejrychlejší stopy se moc nedodržuje, což mi vždy zkazí náladu.
Tento základ závodní školy když chybí, tak to není dobře. Poněkud divné jsou i opakovačky po jízdě, kdy úvodní highlights často střihnou na scénu až po zajímavém okamžiku, takže jsou někdy zbytečné a obraz je při nich krapet rozostřený. Takže podle dema hru tipuji na druhé zklamání, resp. zcela průměrný počin. A to samé studio Black Bean chce produkovat po mnoha letech od dob WRC série na PS2 zbrusu nový rally titul. V jeho kvality ale vůbec nevěřím. Na závěr připomínám mé podobné dojmy z dema prvního dílu.
Oficiální stránku 2. dílu jsem nenašel (web toho staršího), ale oficiální web skutečného šampionátu je zde.
joypad °ROFL°
Súhlasím že to WRC asi bude tragédia, Black Bean svoj tieň neprekročia. Nechcem byť pesimista, ale fandovia rally určite zase zostanú u 5 rokov starého RBR. No celý šampionát WRC ide do hája a hra s tým asi bude korešpondovať.