Právě dnes vyjde v rámci služby Xbox Live Arcade dlouho očekávaná modernizovaná předělávka úplně prvního Prince of Persia. Není pochyb o tom, že se tato arkádička jistě zařadí mezi vůbec nejúspěšnější arkádové hry na Xbox 360. I když je první princ na počítače již tuším šířen zdarma jako abandonware a Microsoft za předělávku inkasuje něco přes tři stovky (800 MS bodů/přepočet na libry), věřím v úspěch tohoto dílka. 18 let stará a dnes již legendární předchůdkyně všech dnešních plošinovek se vrací ale ve výborné kondici a s úplně stejnou hratelností jako dříve.
Zápletka je stále stejná. Máte hodinu na zachránění krásné princezny ze spárů zlého vezíra Jaffara, který nyní kontroluje království. Design prostředí a rozmístění pastí prakticky odpovídá své historické předloze, i když developer Gameloft (patří k nejlepším výrobcům her pro mobily) do nové verze s podtitulem "Classic" vložil i několik nových prvků. Gameloft také vydává Prince of Persia tituly na mobilní telefony. Největší novinku představuje úplně nové grafické provedení. I když je princ pod slupkou stále ta původní hra se vším všudy, právě jeho slupka doznala mnohého vylepšení. Prince of Persia Classic zkrátka vypadá prakticky shodně jako první reinkarnace The Sands of Time, tedy bez přihlédnutí ke klasickému bočnímu 2D náhledu v duchu předlohy.
Podle serveru IGN vůbec animace a grafika patří k naprostým vrcholům XBLA her a prý vezme do kapsy i některé komerční tituly na Xbox 360. Pro někoho vítaným vylepšením a pro někoho ne je přidání checkpointu na začátek každé úrovně, což dříve nebylo. Je to logické, protože filozofie arkádových her spočívá v jejich relativní přístupnosti. Takže po smrtelném pádu již nemusíte absolvovat celé palácové dobrodružství od začátku. Obtížný a mírně nepřesný soubojový systém doznal také mírných úprav. Střihové scény mezi úrovněmi jsou nyní i nadabovány. Nyní má být zasazení úderu sice těžší především z důvodu lepšího krytí palácové stráže, nicméně engine dovoluje daleko přesnější načasování útoku, než dříve.
Podle IGN také není zcela nutné dokončit hru pod jednu hodinu, což prý skrze 14 úrovní ani dost dobře nejde. Ovšem při splnění časového limitu na vás bude čekat jedna malá odměna. Za největší chybu ovšem vlastně ani Princ nemůže. Je to krátkost hry. Zkušení harcovníci ji projdou za zmíněnou hodinu a mají utrum. Sice se nabízejí další dva vedlejší režimy time trial a přežití s jedním životem, ale opět to nejsou žádné dlouhé varianty. Alespoň že se můžete stále pokoušet zlepšovat své časy v jednotlivých úrovních, které pak porovnáváte ve třech online žebříčcích. Škoda je, že součástí hry není původní klasická verze, ovšem princ byl vyvíjen ještě před navýšením paměťového limitu pro arkádové hry, tudíž by se prý původní klasika již do 50 MB spolu s novou verzí nevešla.
Každopádně i přes svojí krátkost první recenze nadšeně hodnotí XBLA verzi prvního prince jako jednu z nejlepších arkádových her tohoto roku, s nejlepší grafikou historie XBLA a např. server IGN hru ohodnotil známkou 8,6. Velkou pihou na kráse je tak přemrštěná cena, která by měla být spíše poloviční, protože je tak hodinová hra ještě dražší, než plnohodnotné verze prince pro počítač. Na diskuzích je stanovená cena 800 bodů, tedy v USA asi 10 dolarů, hojně propíraným tématem a tvrdým oříškem i pro amíky, kteří podle příspěvků šacují Microsoft na partu bláznů, jenž požaduje za hru s kratší životností než had pro mobily nekřesťanské peníze.
Nejnovější komentáře: