Série Ace Combat již dlouhá léta patří prakticky k jediným hrám žánru leteckých arkád na Playstation 2, když již od dob třetího dílu vydaného ještě na první Playstation celá řada exceluje hlavně na poli grafického ztvárnění. Aktuální šestý díl v pořadí není vyjímkou, takže se již můžeme těšit na brzké vydání v Evropě, když v Japonsku už hrají o sto šest. Ace Combat Zero se v retrospektivě vrací až před předešlé dějství (Ace Combat 5: The Unsung War), když opět zdařile kombinuje koncept leteckých válek fiktivních zemí se soudobou leteckou technikou. Ace Combat je opět primárně určen jen pro jednoho hráče, dogfight na rozdělené obrazovce pro dvojici pilotů ovšem je také přístupný.
Jako velkého fandu vojenské letecké techniky mě nenechává chladným široký letadlový park, nabízející jak americké, tak i evropské a samozřejmně ruské stroje. Zalétáte si tedy s 36 skutečnými letouny a hra obsahuje na vaší, či nepřátelské straně ještě dalších 16 neřiditelných letounů. Zmíním jen lahůdky v podobě "neviditelné F-117", stíhacího Suchoje 37 s proměnným vektorováním tahu a nebo nadzvukového bombardovacího monstra ze šedesátých let XB-70 Valkyrie. Modernější a výkonnější letouny se nakupují skrze vydělaný žold, který také slouží k nákupu pokročilých typů zbraňových systémů, jenž lze na ten který typ letounu podvěsit.
Ace Combat Zero potom obsahuje standardních 18 úrovní + jednu bonusovou, stejně jako několik dalších map pro multiplayerové bitvy. Celá série Ace Combat je ovšem o radosti z létání a bojování, proto jest letový model velmi jednoduchý a hodně arkádovitý, když jediný prvek "vyšší pilotáže" představuje samostatné ovládání směrovky. Jinak kromě ovládání výkonu a brzdících štítů se při létání víceméně soustředíte jen a pouze na střelbu, popř. přepínání podvěšených zbraní.
Ace Combat Zero opět exceluje po grafické stránce, když zejména světelné efekty, mraky a mlha vypadají v rámci PS2 velmi působivě. Pohled z kokpitu pak nechá vyniknout velké míře detailu přední části kabiny a navíc je i v tomto náhledu výborná viditelnost do všech směrů. Kamera z nosu letounu, ani vzdálenější snímání zpoza ocasu letadel také nechybí. Jemný taktický prvek pak představuje staré známé velení svým "číslům", které se děje toliko přes jednoduchý systém využívající směry digitálního kříže. Tímto způsobem můžete svým wingmanům označovat cíle a vysílat je do útoku, zatímco vy jim krejete jejich zadní polosféru.
Zatím tedy nový Ace Combat evokuje podobné pocity jako nový Hitman, i když jsou to diametrálně odlišné hry. U obou kousků se jedná o kvalitní tituly, které ovšem jen kosmeticky vylepšují dávno zažité koncepty svých předchůdců.
Vyčerpávající informace o Ace Combat Zero na Wikipedii.
Nejnovější komentáře: