V posledním magazínu Level je přiložena jako plná hra kritikou vychvalovaná, ale hráči pramálo kupovaná adventura Beyond Good & Evil, která kdysi vyšla jako originál na Playstation 2, Xbox a Gamecube a poté v konverzi i na počítače. Byl jsem docela zvědavý, jak PC verze vypadá, tudíž jsem si číslo koupil a hru nainstaloval. PS2 verzi mám již dávnou dohranou a jen se mi válí na poličce, tudíž jsem jí znovu oprášil, abych mohl porovnávat obě mutace.
Na první pohled se mi PC verze vůbec nelíbila. Kombinace jednodušší grafiky a ostrých kontur mě moc nesedí, lépe se mi kouká na přirozenější a mírně rozmazaný obrázek dřívějších konzolí. A kupodivu mě ani nevyhovovalo ovládání skrze myš a klávesnici, ale to je subjektivní pocit, na který se nechá zvyknout. Poté jsem spustil PS2 verzi hry a aktivoval v menu navíc funkci neprokládaného snímkování (progressive scan), který hra podporuje. A řeknu vám, že oproti počítačovému obrázku byla rázem grafika PS2 originálu o třídu lepší, živější, více barevnější a sytější.
Na mé LCD televizi i přes své stáří vypadala hra navíc v širokoúhlém podání naprosto skvěle, přičemž neprokládané snímkování ještě více zdůraznilo syté barevné podání a zaostřilo kontury, ovšem na rozdíl od PC verze bez rušivých zubů. I když jsem hru kdysi dávno dohrál, tedy ještě na klasické CRT televizi 4:3, nynější obrovský rozdíl mezi PC a PS2 variantou mě přesvědčil, abych disk z časopisu vyhodil a nechal si raději starou konzolovou verzi pro strýčka příhodu. Přitom jsem byl původně rozhodnutý, konzolovku nahradit počítačovou verzí a poté ji odnést třeba do bazaru, nebo ji někomu věnovat.
Nakonec to dopadlo tedy úplně naopak. Ono to obecně platí i pro další mutliplatformové hry s jednodušší a barevnější grafikou bez reálného podtextu, protože na širších řádcích kvalitní televize vypadá grafika nejen lépe, ale i barevněji a přirozeněji, než v podání počítačového monitoru. Nicméně já stále ještě používám osvědčený, byť plochý, ale CRT monitor, protože se mi hodí přepínání rozlišení při hraní starších her. Na kvalitním LCD monitoru bude zážitek určitě o něco lepší, protože tyto zobrazovače mají sytější podání barev, než jejich těžší a větší předchůdci. Nicméně na tomto příkladu jsem chtěl ukázat, že i daleko slabší platforma dokáže překonat papírově silnější počítač, i když musím vzít v potaz, že hra je konzolový originál.
Oficiální www stránka hry je zde.
To bude asi tou ostrostí monitorů protože to dá vyniknout slabším texturám při podobném srovnávání her jsem si toho všiml. Ale na starou dobrou ps2 nedám dopustit 🙂 Příště se v levelu těším na Gothic 3 díky novému počítači si jej konečně vychutnám na max detaily.
Presne to same jsem pred par dny delal take 🙂 Muzu tedy taky srovnavat a naopak mam mnohem radeji PC verzi. Podle me se ovladani pomoci mysi a klavesnice zdarilo perfektne (pro me lepe nez na gamepadu) a grafika se mi take libi vice u PC verze (napriklad na svoji dobu krasna voda a nejak vyrazne neostre, sedive textury nepozoruji).
A to jsem na PS2 taky hral s Progressive Scanem na velke sirokouhle televizy, ale tedy obycejne s plochou obrazovkou. PC verzi jsem ted aktualne hral na 20 palcovem sirokouhlem LCD.
Mozna ale to zase bude tim, ze ja naopak hral kdysi jako prvni prave PC verzi. PS2 az o neco pozdeji.
Já si PC verzi koupil kdysi dávno, a hrál ještě na mé Radeon 9800pro s CRT 19″ s myší a byl jsem tehdy spokojený:) Pravda, na konzoli jsem ji nikdy nezkusil.
Zřejmě vytáhnu gamepad a znovu to nainstaluju…nicméně vzhledem ke kvalitám hry je řešení grafiky zbytečné;)