Splinter Cell: Double Agent – Xbox 360 versus PC verze
Včera jsem poprvé nainstaloval PC verzi posledního Splinter Cellu na svůj počítač, abych konečně doplnil svoji mozaiku zkušeností s touto řadou, když jsem již měl tu čest jak s verzí pro Xbox 360, tak i se zcela jinou mutací pro Playstation 2. První, co mě potěšilo na PC verzi je, že i na všechny detaily a i na nejvyšší rozlišení šlape plynule jako hodinky. Všechny videosekvence i herní nabídky pak disponují ještě o něco jasnějším, výraznějším a ostřejším obrázkem, než u Xbox 360 verze.
Každé video uvozující další úroveň mě daleko více vtáhlo do děje, než to samé na Xboxu. Detailnost těchto obrázků dovoluje uvidět každičký objekt ve filmu, což na Xboxu 360 lze spatřit jen obtížně. Několik mých kolegů-novinářů tvrdilo, že měli jisté potíže s horším ovládáním oproti oběma konzolovým verzím, ovšem já jsem nic podobného necítil. Ovládání agenta i přes myš se mi zdá vyhovující a dostatečně přesné. Jakýkoli analogový joypad je ale vhodnější volbou, protože na klávesnici musíte používat poměrně velký počet tlačítek, použití konzolového ovladače je daleko více intuitivní.
Jestli je mimoherní grafika lepší Xboxu, totéž se ale už vůbec nedá říci o grafice vlastních úrovní v PC mutaci. Podobné to bylo i při porovnávání konzolových verzí a počítačové varianty posledního Tomb Raidera, který na počítače kromě krásných efektů a HDR disponoval ale hodně matným a nevýrazným obrázkem s ustupujícími barvami. Dokonce i PS2 Tomb Raider: Legends, zvláště při nastaveném režimu 480p, vypadal daleko živější, svěžejší a barevnější, než dosti "vyblitá" PC verze.
Úplně stejně je na tom i Double Agent pro PC. Grafika není špatná, ale rozhodně to na špičku není, např. provedení moře, nebo sněžení, je dosti ohyzdné, to na Xboxu je to o třídu lepší. Všechny úrovně pak opět působí hodně matně, jakoby ve stínu, všechny barvy jsou mdlé. Tam kde na Xboxu 360 uzříte krásně duhový východ slunce, na počítači se musíte spokojit jen s mdlým a nevýrazným svitem. Možná si to někteří nedokážou připustit, ale Double Agent je na Xboxu daleko hezčí, zdejší grafika je o třídu nad PC verzí i na největší možné nastavení. Splinter Cell je tak další hra, která na Xboxu 360 vezme jakýkoli počítač do kapsy.
Call of Duty 3 pro PS2
Připravuji také recenze Call of Duty 3 jak pro PS2, tak i pro Xbox 360 (díky Sleeplesi), zatím jsem krátce projel verzi pro starší konzoli od Sony. Hrál jsem sice jen první úroveň, ale hra mě vůbec nepotěšila. Grafika je snad ještě horší než u dvojky s podtitulem Big Red One, textury jsou příšerně rozostřené a celé bojiště vypadá velmi hrubě. na první pohled se od minula nic nezměnilo, ovládání je úplně stejné a podobně jsou na tom i pohybové schopnosti hlavního hrdiny. Prim budou hrát verze pro Xbox 360 a počítač, Playstation 2 mutace je jen do počtu, a podle toho taky vypadá. Ovšem uvidím více po dalších úrovních. Zatím to vypadá na další zmetek vzešlý z multiplatformové politiky.
Zítra vám povím pár postřehů o novém Socomu: Combined Assault (PS2) a o slovenské budgetovce The History Channel: Civil War.
hrozna skoda takoveho niceni znacky CoD. jednicka byla vyborna, dvojka byla skvela jen v multiplayeru a graficky posun byl minimalni a s trojkou, jak to tak vypada, to jde taky z kopce.
radsi ani nemyslim na ctverku, ktera se bude odehravat v soucasnosti…
Na PC je série až na ukrutnou přeskriptovanost docela dobrá, první díl na PS2 také, dvojka na PC prakticky totožná, ovšem CoD 3 pro PS2 v dnešní konkurenci vypadá opravdu nic moc a skorem nic nového nepřináší. Nic jiného jsem ale ani nečekal.
tak tak, preskriptovanost je vyuzivana vice nez casto. v jednicce to bylo osvezujici a super, ale dvojku sem poprve asi tak po dvou hodinach znechcucene odinstaloval a dal jsem ji sanci az tak zhruba pred pul rokem, ale porad me to vubec nebavilo. porad stejne… jestli se nepovede cod4, tak si myslim ze tahle znacka uz nebude mit budoucnost…
uvidime co predvede MoH Airborne…
Když jsou skripty používaný střídmě a nenápadně, tak pro ti tomu nic nemám, ale zrovna v CoD se mi např. generují z jednoho místa davy nepřátel do té doby, než se naprosto nerealisticky nedostanu skrze zběsilou palbu na další místo. Kdybych zůstal a z krytu postupně kosil nepřátele, hrál bych to do nekonečna a nedostal se dál.
presne tak, takovehle skripty sou spise ke skode nez k uzitku, absolutne nechapu co takovehle skripty delaji ve hre z roku 2005/6. treba prvni half life mel dokonale skripty. nenapadne, pasovaly do toho settingu a na tu dobu byly pomerne novatorske. call of duty je ukazuje v tom horsi svetle… osobne davam prednost vetsi mire svobody a vlastnim volbam nez silenym skriptum… ale jde to i krasne skloubit…