Nezávislý blog Michala Jonáše o hrách všeho druhu

Crackdown 3 perex

 

Před několika dny jsem začal hrát novinářskou verzi (review code) nové městské akce Crackdown, která by měla co nevidět přijít do obchodů (20.2.) Ještě před plnohodnotnou recenzí  se rozdělím o pár dojmů, pro případ, že o této hře uvažujete. Zápletka je tradičně velmi jednoduchá, nejblíže má k sérii True Crime, protože v obou titulech sedíte na té správné straně zákona.

Normální policie otevřenou válku gangů ve smyšleném městě zvaném Pacific City nezvládá, proto jste naverbováni jako geneticky vylepšený strážce pořádku v rámci zvláštní bezpečnostní služby, která má v ulicích opět nastolit pořádek a mír. Již ze začátku agent oplývá několika dovednostmi, jenž jsou normálním smrtelníkům zapovězeny. Kromě obligátního přikrčení, umí agenti hlavně velmi dobře skákat a házet jakoukoli pohozenou pohozenou věcí na protivníky.

Všechny tyto dovednosti, včetně řízení vozidel a střelby, se postupně automaticky vylepšují. Stačí tedy častěji běhat, skákat, střílet a jezdit, načež schopnosti rostou. Crackdown je charakteristický neustálým skákáním, které je pro tuto hru klíčové, protože v součinnosti s se šplháním po stavbách budete velmi rychle schopni doslova megalomansky přehopsávat přímo z jednoho domu na druhý, což je veskrze zábavná věcička.

Střelbu zase koření přesné automatické zaměřování a několik zásahových zón na tělech nepřátel i vozidlech.  Jednou ze dvou hlavních náplní hry je zabírání tzv. výzbrojních bodů, což jsou místa rozesetá rovnoměrně do celého města, ve kterých si můžete měnit zbraně a doplňovat munici. Osvobozování muničních míst z područí kriminálních gangů doplňuje primární úkol, což je likvidace hlavních bossů všech gangů ve městě. Tito šéfové jsou vždy v silně chráněném místě s množstvím přisluhovačů, tudíž dobývání se zrvhne v krvavá jatka, kdy kosíte zloduchy jak na běžícím pásu.

Dále se nabízejí už jen pěší i automobilové závody na čas, a také obligátní sběr předmětů zcela v duchu série GTA. Dopravní prostředky ke svezení tvoří pouze automobily, všechny ostatní druhy vozidel zde chybí. Nepřirozeně ale působí absence jakéhokoli zaparkovaného auta ve městě. Pěkná a stylová grafika neudiví svým detailem, jako spíše opravdu nekonečnou dohledností a pastelově barevným jakoby kresleným stylem, což je pěkně patrné i z uvolněného dema.

Mimo hlavní kampaň si můžete později zopakovat dobývání zločineckých pohlavárů i v další režimu bitek a posledním herním módem je pak kooperativní spolupráce dvou agentů skrze system link, nebo internet. Škoda že takto nelze hrát přes rozdělenou obrazovku a jakýkoli další typ multiplayerové hry by se jistě nádavkem hodil. Mé první dojmy jsou tedy daleko příznivější, než v případě předešlého Battlefield Midway, i když se bojím toho, že zdejší stále stejná náplň, tedy stálá likvidace zločinců bez jakýchkoli odboček může dříve či později začít tošku nudit, ovšem to uvidím až po delším hraní. Ještě doplním poslední podstatnou věc, totiž že Crackdown je plně lokalizován do češtiny a to prosím i včetně dabingu.

Oficiální www stránka Crackdown je zde.