Nezávislý blog Michala Jonáše o hrách všeho druhu

wiiMicrosoft se tedy snad kromě evropského launche Video Marketplace a spuštění prodeje Elite verze Xboxu 360 s ničím pořádně nevytasil, tudíž na tom Nintendo bylo o fous lépe. Přiznám se, že mi tato firma vůbec nic neříká a nemám od ní aktuálně jedinou konzoli. Naposled jsem prodal GameBoy Advance, protože hry jsou na něj velmi drahé a až na několik vyjímek stály v dobu prodeje za starou belu. Pro Bonusweb jsem jich zrecenzoval několik desítek, ale kromě pár kusů mě žádná moc nechytla. Nicméně musím se sklonit před tahem s hardwerově slabou, ale ovládáním převratnou Wii, protože ta stále láme rekordy v prodeji jak na běžícím pásu.

Osobně jsem se domníval, že trh se nasytí a díky zaměření na neortodoxní tituly mimo mainstream, bude po nějaké době Wii stagnovat. Jak jsem se mýlil! Wii jede absolutně nejlépe a Xbox 360, ani PS3 se jí v prodejích vůbec nemůžou rovnat. Ne že bych to Nintendu nepřál, ale je to pro mě přece jenom poměrně velké překvapení. Ale když se nad tím zamyslím, tak Microsoft se Sony nabízejí vlastně vesměs jen stále stejné hry s lepší grafikou, kdežto Nintendo poskytuje rapidně odlišný styl zábavy. Možná že do konce tohoto fiskálního roku tak Wii v prodejích překoná dnes stále ještě první Xbox 360.

Kolikrát si říkám, že kromě HDTV obrazu hry na next-gen konzole ty staré kousky vůbec nedokáží předehnat a až na pár vyjímek (např. nová Forza) nic pořádně nového neumí. Nintendo to vzalo úplně jinou cestou a jsem za to rád, protože to zatím vypadá na situaci když dva se perou, třetí se směje. Velmi robustně působí nový ovladač ve tvaru samopalu pro střílečky ála House of the Dead na Wii, který vtipně kombinuje již představené ovladače včetně nunchaku do jedné konstrukce. A jestli jeho cena i u nás nepřekročí anoncovaných 5 stovek, tak to bude velmi nadějná periferie.

Zajímavě také vypadá nový díl bojovky Soul Calibur: Legends, který obzvláště s neortodoxním ovládáním může jistě udělat hodně dobrý dojem. Tak trochu jsem očekával představení cvičebního nástroje Wii Fit, protože po velkém úspěchu podobně laděného fitness trenéra EyeToy Kinetic na PS2, se dala podobná hra na Wii v pohodě očekávat. Skrze využití zajímavé tlakové podložky to bude zajímavá alternativa k návštěvě posilovny, či spíše tělocvičny, ale hráči si napřed musí uvědomit, že to bude spíše dril, než zábavná a oddechová hra.

Hlavně že tato podložka umí vysledovat váhu a pomocí tlakových senzorů i správný postoj cvičence. To jsou pro mě docela převratné funkce, které nikdo zatím nedokázal využít. Celkově tak hodnotím konferenci Nintenda určitě lépe, než tu Microsoftí, ale opravdu velké novinky jsme se stejně nedočkali ani u tohoto japonského výrobce. Nu, uvidíme co na to odpoví Sony, která má tiskovku naplánovanou jako poslední.