Nezávislý blog Michala Jonáše o hrách všeho druhu

Obsáhlou recenzi pro Eurogamer mám za sebou a tak mi zbývá čas a prostor, abych si semumíroval přehledně pro a proti nových formulí. Vlastně takový přehled, ze kterého budu pak vycházet při hodnocení dalšího ročníku, nebo všeho, co opraví doufám že brzký patch. Každopádně F1 2010 nejsou vůbec špatnou hru, např. při porovnání s dalšími licencovanými závody od FIA, WRC 2010, jsou o několik tříd dále, než co dokázali amatéři z Milestone, ale těch chybějících věcí je i přesto kupa.

Rozhodně o pár metříků vyšší, než bych prve očekával. V tom má PC verze snad velkou výhodu oproti konzolovkám, protože jak už to tak v podobných případech bývá, šikovní modaři a amatérští tvůrci si hru do pár měsíců naprosto přetvoří a vylepší k obrazu svému. Však už teď se objevují první vlaštovky, např. měnící za reálnější vzhled oblohy a světelné podmínky ve hře. Nejprve tedy sumíruji, co se v F1 2010 nepovedlo a poté, co naopak ano. Klidně přivítám i vaše výtky a pochvaly, pokud jsou nové a do seznamu je pak začlením.

 

Co se nepovedlo:

  • Chybí safety car
  • Chybí zaváděcí kola (warm upy) a vítězná kola po závodu
  • Chybí traťoví maršálové s vlajkami a startér
  • Vlajkové signály jsou nerealisticky vždy jen na pár sekund
  • Některá lízátka neodpovídají originálu (např. u Ferrari)
  • Velmi slabý force feedback na volantu u PC verze
  • Dochází k vymazávání uložených her
  • AI piloti někdy nejezdí vůbec do boxů a jindy zbytečně vícekrát
  • I přes nastavené manuální pitstopy jede vůz stále automaticky sám
  • Chybí možnost setupu kamery v kokpitu, když z něj není vidět
  • Slabý startovní rošt v multiplayeru jen s 12 auty
  • Chybí režim rozdělené obrazovky
  • Omezený destrukční model jen na pneu, kola, závěsy a křídla
  • Neexistuje model rozdílných adhezí na kolech
  • Nekomunikativní řízení na volantu se slabou odezvou na PC
  • Licence pouze pro rok 2010, jiná sezona nebude ani v DLC
  • Podpora zatím jen DirectX 9, nikoli 11
  • Rozhovory jsou pouze na oko a všechny odpovědi vpravo jsou ty správné
  • Nutnost jezdit v kariéře min. až od deseti kol výše
  • Silně arkádový a nekomunikativní, zjednodušený jízdní model
  • Volant na PC silně vibruje i v menu hry a boří vše neukotvené
  • Opakovačky nelze ukládat, chybí pravá tv kamera a nelze nahlížet na jiné vozy
  • Grafika při závodech neodpovídá té televizní
  • Chybí vyhlašování vítězů
  • Absence telemetrie
  • Uměle vytvořené a nereálné zvuky motorů, slabý hluk diváků
  • Chybí zvukové efekty větru při vyšších rychlostech
  • Chybí varování před smykem přes FF, nebo zvukem
  • Nucený výhled z kokpitu při pitstopech
  • Naprosto irelevantní penalizace i za chyby soupeřů
  • Nekorektní penalizace za zkrácení trati
  • Chybné brzdné body AI jezdců, kteří zbytečně brzdí
  • Nutnost instalace balastní Games for Windows Live
  • Nefunguje myš v menu
  • Nedotažené pitstopy, kdy musíte v boxu čekat, až přejedou AI vozy

 

Co se povedlo:

  • Pěkná grafika na všech verzích
  • Výborná plynulost hry bez trhání snímkování
  • Velmi dobrá optimalizace na PC
  • Rozsáhlý karierní režim
  • Time Trial Párty pro více hráčů
  • Nápad s tiskovými konferencemi
  • Přehledná herní menu ve virtuálním paddocku
  • Time Trial s možností jízdy proti staženým ghost carům
  • Mutliplayer bez lagování a s dobrými režimy
  • Možnost vrácení času při závodech
  • Famózní prezentace s boxy, prací mechaniků a reálnými pitstopy
  • Příjemná licencovaná hudba
  • Nádherný déšť a dynamické počasí
  • Možnost volby délky před každým závodem v kariéře
  • Setup vozu má citelný vliv na dosahované časy
  • Solidní chování AI jezdců při závodě
  • Dlouhý peloton 24 vozů dělá napínavý i boj o 20 místo
  • Volitelné přeskakování jízd v závodním víkendu
  • Volba letmého kola při kvalifikacích, takže se nemusí vyjíždět z boxů
  • Reálné pohyby pilota v kokpitu
  • Volba národnosti zná i tu českou
  • Konečně plnohodnotná hra na PC po 7 letech
  • Praskání gum při kolizích
  • Výborná rádiová komunikace od závodního inženýra
  • Dobrý nápad s týmovými úkoly při tréningu
  • Soupeření s týmovým rivalem
  • Dobrá přístupnost pro naprosté nováčky
  • Různé motivy přileb pro každý závod
  • Progres kariéry s nabídkami od čím dál lepších týmů

 

Oficiální www stránky F1 2010 jsou pak zde.