Smrťák Felix je sice trochu obézní, ale jinak veskrze veselý a tancechtivý chlapík, resp. kostěj, jenž se do Ministerstva smrti kupodivu moc nehodí. Kdo ví, jak se tam tento nový pracovník dostal, protože to jeho vlastní nápaditá logická dobrodružná hříčka jménem Felix The Reaper bohužel neuvádí. Felix má rád hudbu a tanec, a vůbec je to taková veselá kopa, že jedním očkem pokukuje po jedné krasavici jménem Betty, která pracuje zrovínka támhle přes ulici co by kamenem dohodil. Je tu ovšem jeden malý, no dobře spíše velký, problém! Bětka pracuje v konkurenčním Ministerstvu života a jelikož jak známo život nemá rád smrt a naopak, od svých nadřízených Felix dostal jasné varování, že podobné eskapády nebudou tolerovat!
Ostatně se to dalo čekat, protože ani v našich reáliích se Ministerstvo průmyslu zrovna moc neshodne s takovým Ministerstvem životního prostředí, že? Prostě si oba ústavy lezou do zelí, stejně jako je náš rytmický kostínek Felix placený od lovení a převážení mrtvých duší a nikoli od toho, aby je oživoval. Všechna tato moudra nemám ze své hlavy, nýbrž od vypravěče této logické adventurky, jímž není nikdo jiný než slavný vesmírný kapitán Jean-Luc Picard jakožto charismatický herec Sir Patrick Stewart. Což je na menší nezávislou dánskou hru výtečný výkon! Když se Felixovi zadíváte na břuch, má na něm zaháklého walkmana a sluchátka v uších.
Autoři z malého nezávislého studia Kong Orange z Aarhusu za finanční podpory Dánského filmového institutu a Dánského filmového fondu taktéž oslovili tucet mladých a prý progresivních hudebníků pro herní soundtrack, stejně jako dvojici profesionálních tanečníků. Ti natočili poctivý motion capturing pro veškeré Felixovy pohyby a taneční kreace, no a že jich má! Persóna pro dabing, nově nahraná hudba i pohyby v jedné malé hříčce? To se věru moc nevidí, nicméně bez státních peněz by to asi nešlo. Hra se inspirovala v tzv. tanci smrti, což je široce používané výtvarné téma pocházející ze středověku, hojně se vyskytující v uměleckých dílech zejména od 15. století. Přitom základní premisa Felixe je úplně jednoduchá.
Výtah z ministerstva vás vyhodí přímo v každé plně 3D úrovni složené ze čtverečkovaných polí. Felixe nemůžete přímo ovládat, ale kosťa dojde tam, kam kliknete myší nebo ukážete ovladačem. Obé možnosti řízení jsou plně podporovány. Logika tkví v tom, že Felix nesnáší sluneční paprsky, tudíž se jim musí vyhýbat a chodit jen přes čtvercová políčka ve stínu. Vaším úkolem je chytrým otáčením povrchu, čímž se paprsky dostanou do jiných míst, nasměrovat zamrzlou scénu něčí smrti do toho správného konce, což obecně znamená dostat Felixe ze startu do cíle na druhé straně úrovně.
Felix ale postupně čelí stále zapeklitějším úrovním s množstvím překážek, s nimiž dokáže manipulovat, nicméně zase jako smrťák nemůže umřít, takže se po spálení paprsky jen oklepe a vrátí se zpět. Pohledných 3D úrovní s výborným soundtrackem a volně otáčivou kamerou je více než dvacet unikátních (nyní přes padesát celkově), když vám zaberou kolem pěti až deseti hodin podle toho, na kolik procent chcete hru splnit. Felix The Reaper je tudíž vhodný pro klidné, chytré a přemýšlivé hráče, protože pozdější úrovně jsou již dost zapeklité. Jistá forma nápovědy zde sice nechybí, ale za ručičku vás Felix rozhodně nepovede.
Felix The Reaper má na Steamu výtečné hodnocení 82/100, ale pamětníky mezi vámi možná zarazí, že jsem tuto hříčku recenzoval již před více než čtyřmi lety. Ano, hra vyšla již v říjnu 2019, jenže nyní ji připomínám z toho důvodu, že pro Apple MacOS a PC (GOG/Steam) nyní stojí jen necelé jedno euro!!! Však ani na ostatních platformách, jako je Nintendo Switch a Microsoft Xbox One, nestojí více než deset-patnáct eur, což je stále ve světle této chytré, pěkné, nápadité a poctivé hry konečně dobrá cenovka. Původní je přitom nadsazených 25 eur. Felix nakonec možná byl tak populární, že ho jeho autoři v roce 2020 znovu obsadili do rytmické multiplayerové hry Skullbeat pro online platformu Roblox.
Nejnovější komentáře: