Forza Motorsport 2 se stala snad moji první závodní hrou, kterou jsem dokončil úplně do konce a zajel na zlato všechny závody v kariéře. Což mimochodem znamenalo odjet i šíleně přetáhnuté a nudné vytrvalostní závody na několik desítek okruhů. No, zčásti jsem za sebe nechal jezdit najmutého pilota, protože ty vzdálenosti už jsou krapet neúnosné. Ano, Forza Motorsport 2 je vynikající hra, na níž si nejvíce cením její famózní fyzický a jízdní model, stejně jako výbornou a ultrarychlou grafiku v 60 FPS a krásné modely vozů, jichž je ve hře nepočítaně.
Jenže po desítkách hodin hraní kariéry jsem spoznal, že zábava se s každým dalším závodem, řekněme zhruba od vaší řidičské 30. úrovně, rapidně vytrácí. Okruhů totiž není mnoho, takže se posléze už dost často opakují a vy tak jezdíte vlastně stále to samé, pouze s jiným typem vozu. Je z mého pohledu škoda, že ta náruč podniků v kariéře prakticky neodpovídá ani elementární realitě, protože kupř. anglický pohár s britskými vozy jezdíte klidně i na zámořských tratích, což mi moc neštimuje. Ani invence tvůrců ohledně možností závodů nebyla kdovíjaká. Protože stále jezdíte pouze klasické závody o umístění, žádné další typy jízd v kariéře prakticky neexistují.
Už jen tím pádem je snaha o dokončení hry v její druhé polovině sice stále jakž takž motivující (stále dostáváte body, odměny a nová auta), ale už dosti nudná. Drtivou většinu závodů jsem jezdil na nejtěžší nastavení, ale to pak AI jezdci dostávají skoro nadpřirozené schopnosti a jezdí jak stroje, jeden okruh za druhým po naprosto stejné stopě zcela bez chyb, což také nepůsobí dvakrát dobře. Osobně ani moc nechápu, proč je jedno jediné A.I. auto v celém startovním poli minimálně o třídu výkonnější, než všechny ostatní, protože pak musíte svůj vůz dostat nejlépe na podobnou úroveň, což znamená, že všem ostatním hned ujedete a přetahujete se na trati jen s tímto silným jedincem.
Takhle pěkně jsem zapadl v závodě na Suzuce
Hodně hráčů si stěžovalo také na okamžité zpomalení při výletu do kačírků či mimo vozovku nebo nemožnost přetočení na konec závodu při najmutí hostujícího A.I. jezdce. Je tak podivné, že vy někomu zajistíte kokpit, ale hostující pilot vám ještě k tomu vyfoukne klidně 100 % odměny za umístění na konci závodu. Na druhou stranu jsem si až po mnoha závodech všiml celkem pěkného špinění vozů při jízdě, které narůstá s každým dalším kolem. Velmi citelné to je na okruhu Laguna Seca, který je umístěn do prašné písčité oblasti v USA. Když jsem u těch tratí, tak malý podraz spatřuji v tom, že okruhy Nissan Speedway a Sunset Peninsula nám hra servíruje jako dvě unikátní tratě, ale ve skutečnosti to je stále jeden a tentýž smyšlený okruh, pouze v jiné části.
Hned si také nevšimnete naprosto skvělé simulace opotřebení pneumatik, které se musí napřed zhruba jedno kolo zahřát, aby lépe seděly, nicméně už při takovém šestém kole je patrné jejich opotřebení (větší u měkčích směsí, které lépe drží stopu), kdy auto v zatáčkách tak dobře nedrží a s každým dalším kolem má větší tendenci k opuštění vozovky ven po tečně. Absolutním králem vzteku jsou ve Forze 2 ale svodidla. Ty jsou, podobně jako ve druhém Shiftu, jakoby gumová a místo, aby vozidlo podržela a usměrnila, tak jej okamžitě zpomalí nebo dokonce nějakou zvláštní silou otočí do protisměru.
A poslední výtku bych směřoval na nedokonalý systém menu bez zkratek, kdy se ze závodu pro změnu vozu musíte složitě přes X obrazovek zpátky do garáže a zase se přes X obrazovek dostat nazpět do závodního menu, což je zdlouhavé a nepohodlné. Nicméně takové Gran Turismo 5, když dorazilo, tak to mělo systém nabídek ještě mnohem chaotičtější, takže v tomto má stará Forza 2 stále celkem solidní design. Abych to nakonec nějak shrnul, stále beru druhou Forzu (stejně jako celou sérii) za TOP závodění na konzolích, kterému se nikdo jiný nevyrovná (stále i dnes ve Forze 2 funguje drtivá většina úžasných online služeb, včetně turnajů, stahování opakovaček závodů, jízd proti stínovým vozům apod.), ale jak člověk ve hře stráví několik desítek hodin, pozná, že to není celou dobu hraní taková paráda, jako na začátku v prvních závodech.
[important]
Čtěte mé další články o Forze Motorport 2:
[/important]
Nejnovější komentáře: