Nezávislý blog Michala Jonáše o hrách všeho druhu

Kvůli velké finanční zátěži stojí skutečné WRC pomalu za prd a tak nám zbývají už jen ty videohry, abychom dostali nějaký pořádný zážitek. A tím nejnovějším počinem v tomto ranku je nová hra WRC 3: FIA World Rally Championship, tradičně vyrobená italskými Milestone a vydaná jejich starým chelbodárcem Black Bean. Stále sice se slzou v oku vzpomínám a občas si zahraji takové klenoty rally, jako je Richard Burns Rally, Rally Championship, WRC série od Evolution Studios na PS2, či první ještě ryzí díly Colin McRae Rally

S těmito všemi se ani nová trojka samozřejmě nemůže rovnat. Na to nejsou italští programátoři zkrátka tak dobří. Ale po té mizérii prvních dvou WRC je nový třetí díl už mnohem lepší, vycizelovanější, pohlednější a celkově mnohem více zábavný, než ti dva předchůdci dohromady, což je pro mne milé překvapení! V prvé řadě ale musím jedním dechem dodat, že je to stále spíše taková smýkající se arkáda, stále bez valného pocitu z váhy vozu, jeho kinetické síly a řízení v terénu, což je disciplína, kterou prostě apeninští už lépe nedokážou. Naštěstí se na tento specifický a pro mne takový pouťový jízdní model nechá docela rychle zvyknout a poté se už jezdí docela parádně.

Bohužel posléze dobrý pocit totálně kazí nepovedená síla ruční brzdy. Jednak extrémně moc zabírá, takže i milisekundové ťuknutí má za následek velice citelné zpomalení vozidla a navíc ji naprosto nelogicky nejde používat s plným plynem. Tedy pokusit se o to můžete, ale to zase nemá valného účinku. Opravdu nechápu, jak mohli tvůrci udělat takovou minelu, protože ruční brzda je pro rally naprosto zásadní věc a v této hře je tak ručka velmi problematická. Ano, další ukázka, jak se odlišují dobří vývojáři od těch špatných… Přitom v ostatních částech hry je vidět solidní pečlivost: ovládání je zcela volně nastavitelné a konfigurovatelné dokonce i na konzolích.

Volkswagen Polo R WRC je novým vozem třetího dílu

Stejně tak i rozložení HUDu je plně ve vašich rukách, potěší možnost volby způsobu piktogramové navigace do zatáček a velmi solidní je i pastelově barevná grafika. Nicméně na mé sestavě mi dost často drobně cukala, plynulá jízda to na mém kompu už moc nebyla. Líbí se mi ale příjemná hudba a skvělá prezentace s malovanými obrázky, vlastně velmi podobná, co má starší simulátor motokrosových závodů MUD – FIM Motocross Championship. Zcela nově pojatá je dlouhá a motivující kariéra, jediný to režim, ve kterém si postupně vyjezdíte další nová auta.

Začínáte jako závodní elév ve školičce, abyste se postupně prokousávali až na úplný vrchol světového rally, a to nejen v klasických erzetách na čas, ale i v mnoha docela vtipných závodních disciplínách a úkolech, které dělají tento režim velice zábavným a motivujícím. Nechybí kromě klasického multiplayeru ani postupné offline závodění až ve kvartetu hráčů před jednou obrazovkou, ale na druhou stranu jsem postrádal více pohledů za vozem – zůstal tu pouze jediný více přiblížený. Kokpity ani kamera z kapoty ale nechybí. WRC 3 je tak za svoji sníženou cenu (kolem osmi stovek za PC verzi) určitě vhodnou alternativou k zábavnému arkádovějšímu terénímu poježdění a za sebe bych hru určitě doporučil. Ano, tentokrát se to Italům docela povedlo, takže bych osobně jejich třetí platný pokus o WRC hru hodnotil kolem sedmičky.

 

[warning]

Moji stránkovou recenzi najdete také v příštím magazínu Score.

[/warning]

 

Oficiální www stránky WRC 3 jsou zde.