Nezávislý blog Michala Jonáše o hrách všeho druhu

guinnessV minulém příspěvku jsem slíbil něco zajímavých informací z nové edice Guinnessovy knihy herních rekordů. Proto jsem vybral další zajímavosti. Hned jako první mě zaujala zmínka o momentálně nejhodnotnější sběratelské hře napříč všemi platformami. Titul Psychic Killer Taromaru vyšel v roce 1996 pouze v Japonsku a to navíc ve směšném nákladu 7.500 kusů. Proto se ceny nabízené sběrateli za tento kousek nyní vyšplhaly až na 100 liber.

Podle autorů knihy je do role titulu s největším počtem zničitelných prvků pasován Mercenaries: Playground of Destruction, jenž vyšel v roce 2005 na Playstation 2 a Xbox. Vzhledem k tomu, že v této znamenité hře lze zničit prakticky jakoukoli budovu na mapě, určitě bych s tímto verdiktem souhlasil. Podobně je na tom Just Cause (2006- Xbox 360 a PC), který disponuje vůbec nejrozsáhlejší plochou herního světa, pokrývající více než čtvrt milionu akrů plochy na zemi, ve vodě i ve vzduchu.

První hra, která nabídla opravdu svobodné a plně třírozměrné prostředí byla Mercenary publikovaná již v roce 1986. Ze současné doby pak pochází informace o nejoblíbenějšímu demu historie služby Xbox Live Marketplace, což má na svědomí hratelná ukázka Bioshocku. Tu si za první měsíc stáhlo více než 1 milion uživatelů Xbox Live. Nejprodávanějším komerčním herním modem je samozřejmě Counter Strike, upravující původní Half-Life. Tento mod si zakoupilo od vydání v roce 1999 více než 6 milionů hráčů pro platformy PC a Xbox.

Counter Strike je také do současnosti stále nejhranější FPS střílečkou na trhu, protože ji hraje v průměru 270 tisíc hráčů v jednom okamžiku. Jedna z kapitol knihy se věnuje fenoménu Halo a uvádí, že nejdelší BAN v historii dostal jakýsi americký hráč s gamertagem Scar, který si nelegálně stáhl přísně tajnou interní testovací verzi Halo 3 Epsilon. Scar tuto verzi hrál s konzolí připojenou na Xbox Live, takže mu na to Microsoft za několik hodin přišel a odměnil ho BANem jeho konzole i gamertagu až do roku 9999.

Na vrub Halo také připadá vůbec nejúspěšnější uvedení nějakého zábavního produktu bez rozdílu určení na světě za první den. Jen za úvodní den prodeje Halo 3 totiž Microsoft utržil více než 170 milionů dolarů a navíc do 24 hodin od zahájení prodeje v USA ihned začalo Halo 3 pařit v online režimu najednou více než 1,4 milionu hráčů, takže se tento den zapsal do historie jako nejvytíženější okamžiky služby Xbox Live. A naposled uvádím největšího machra ve hraní Halo 2. Tím je američan Cody Miller, který dokončil celou kampaň Halo 2 na nejtěžší obtížnost Legendary bez ztráty jediného života za 3 hodiny a 18 minut. Já, který jsem měl kardinální potíže u obyčejného Crashe Bandicoota tak opravdu nechápu, jak je toto možné.