Celou single kampaň Halo 3 mám již v podstatě dokončenou, dnes mě ještě pouze čekají dvě poslední mise. Ovšem ty už mám splněné z dřívějšího koopu. Své poznatky z multiplayeru Halo 3 jsem shrnul do speciální recenze na games.tiscali.cz a běžnou recenzi celé hry pak postnu v rámci blízkého speciálu také na Hrej.cz. Celá single kampaň mě ale vesměs zklamala. Je tu sice mnoho výborných věcí, ale hra mě v osamocení kupodivu ani trochu nebavila a místy to souviselo skoro až s nechutí.
A je to hlavně díky velmi předvídatelnému level designu, kdy musíte někam dojít, zde zmáčknout tlačítko a zas jít stejnou cestou zpátky. Já jsem sice nehrál předchozí díly, ale kamarádi z koopu co ano si dost naříkají na kardinální podobnost s druhým dílem. Ono se toho nakonec ani nemuselo moc vymýšlet, protože co fungovalo dříve, funguje i dnes. Hodně jsem se nudil např. v osmé úrovni odehrávající se v jeskynních komplexech a zařízeních infikovaných parazity flood.
Kosení obrovských zástupů těchto biologických šmejdů se v této misi zvrhává v naprosto stereotypní střílečku, kdy musíte vykostit desítky a desítky nepřátel a na zpátečním útěku stejnou cestou opět to samé. A takových úrovní je ve hře vícero. Dá se říci, že na rozdíl od multiplayeru, který se s přimhouřením oka povedl na výbornou, je singl naprosto standardní záležitost bez větší špetky invence na dvě, tři odpoledne. Ovšem musím na druhou stranu zase uznat, že určité mise a lokace jsou nesporně zajímavé a zábavné a některé herní aspekty si také docela užívám.
Vynikající a asi nejlepší část singlu je dvojice soubojů s obřími robotickými pavouky Scaraby a přirozeně také vlastně všechny jízdy v některém dopravním prostředku. Ať už létáte s líným Hornetem a nebo řídíte tank, palba z těchto zbraní je hodně zábavná činnost a navíc se dá celkem v pohodě zabrat, popř. zničit i nepřátelské vozítko. Hodně se mluví o obyčejné grafice, ovšem záleží na lokaci. Naprostá většina interiérových úrovní designem i provedením za moc nestojí, ale venku je všechno jinak.
Exteriéry jsou výborné, plné detailu a daleký pohled na ručně malované horizonty je mnohdy úchvatný. Stejně je na tom i nádherná orchestrální hudba, zdařile podbarvující nejen zvláště atmosférické momenty v kampani. Hojně využívám velkorysých možností zbraňového arsenálu, pročež kvituji časté povalování a muniční skříňky s množstvím unikátních povětšinou střelných zbraní. Obzvláště covenantský granátomet se stal mojí nejoblíbenější. Jednoruční zbraně si můžete dát do každé ruky, ovšem zamrzí ztráta jednoho kusu při přezbrojení na jinou.
Výborný nápad také spočívá ve stacionárních střeleckých věžích, ze kterých lze vytrhnout jejich silnou zbraň, tedy většinou těžký kulomet a producírovat se s ním po úrovni. A k podařeným prvkům samozřejmě nesmím zapomenout ani na velice solidní příběh živený množstvím pěkných in-game filmečků, ovšem pro toho, kdo se ve zdejším světě neorientuje děj může vypadat dosti chaoticky.
Nicméně i přesto považuji single kampaň za zcela standardní záležitost, ovšem pocit se daleko vylepší při kooperativním putování. Já osobně bych tak Halo 3 v žádném případě neudělil absolutní hodnocení ( i když za ten úplatkový balík od MS v hodnotě 800 dolarů asi ano :-)), jak se dost často v zámoří stává, i když s výborným, byť rozporuplným multiplayerem je celkově Halo 3 hodně bohatá a dobrá hra.
Nejnovější komentáře: