To není možná zas tak překvapivá věta, protože o jeho lásce ke sportovním vozům Nissanu se všeobecně ví, ale pokud budete číst dál, zřejmě vás skutečná šíře spolupráce překvapí. Neomezuje se totiž jen na pole videoherní zábavy, ale také na vývoj reálných vozů od Nissanu, na kterých Kazunori Yamauchi spolupracuje na velmi široké bázi. Předně kdyby nebyl Yamauchi-san blázen do aut, asi by vůbec na svoji slavnou sérii Gran Turismo ani nepomyslel.
Díky velice nadstandardním a zaslouženým! příjmům si může již od dob prvního dílu na Playstation (právě hraju- paráda!) víceméně koupit jakýkoli vůz dle libosti. Díky jeho pověsti a etablování jej automobilky přednostně zařazují do pořadníků na omezený počet vyrobených aut, jak se také stalo v případě několika Fordů GT, které si dříve objednal. Ford se tak stal jedním z vlajkových modelů Gran Turisma 4. Podobný případ nastal, mimo mnoha jiných, i v případě Nissanu 350Z, v Japonsku pojmenovaném Fairlady.
Toto úhledné kupé/kabrio Yamauchimu učarovalo, že si hned jedno objednal a ruku v ruce s tím mu u Nissanu nabídli spolupráci při vývoji jeho budoucích sportovních vozů. Yamauchi je totiž příležitostný jezdec, však také mnoho vozů v Gran Turismo sám testoval. Prvním plodem spolupráce se stala limitovaná edice Nissan 350Z GT, což bylo kupé s insigniemi hry Gran Turismo, poladěným motorem a konzolí PS2 v kufru jako bonus. Nissan také nechal týmu okolo Gran Turisma volné ruce a hbitě přichystal k otestování všechny své vozy uvažované do posledních dvou dílů Gran Turisma, včetně okruhových speciálů pro Japonský šampionát Super GT (obdoba Mistrovství světa Fia GT).
Polyphony Digital také již několik let dělají poslední díly Gran Turisma na klíč pro reklamní účely Nissanu, což automobilka prezentuje možností zajezdit si ve speciálně upravené hře s 350Z, nebo GT-R přímo na nejvýznamějších autosalonech (naposledy letošní Ženeva a Lipsko). Málokdo si pak všiml, že verze GT5 pro Nissan má upravené jízdní vlastnosti od retailového Prologue, které se více blíží skutečnosti (podle zlých jazyků mají virtuální auta lepší vlastnosti než skutečná). Posledním plodem spolupráce Polyphony Digital a Nissanu je pak nádherné kupé Nissan GT-R.
Za prvé ho Kazunori Yamauchi přímo testoval na okruhu v Suzuce a tajně také na proslulé severní smyčce Nürburgringu. I z jeho poznatků automobilka profitovala při ladění sériové podoby vozu. A za druhé Polyphony Digital exkluzivně navrhla kompletní grafický interface palubního informačního systému v GT-R. Ten kromě nastavování vozu a údajů palubního počítače ukazuje i výstupy z pokročilé telemetrie, která je postavena na stejném enginu, který později najdete ve finální verzi Gran Turisma 5. Jsou to např. přehledy příčného i podélného zrychlení, tlak na brzdový pedál, úhel natočení volantu a také časy kol počítané podle GPS.
Není bez zajímavosti, že vůbec první světová premiéra konečného designu Nissanu GT-R neproběhla na nějaké živé předváděčce, ale v předvečer Tokijského autosalonu minulý rok právě v prezentované hře Gran Turismo 5! Cíl Nissanu je celkem logický. Prezentací vozu ve videoherním produktu vytvořit pověst a statut vozu snů i u mladší generace řidičů a potenciálních kupců. Na rozdíl od předchůdce Nissanu Skyline, který měl konstrukci motoru a převodovky navrženou tak, že tento vůz nešel předělat na levostranné řízení, je nové GT-R již navrženo i pro zahraniční normy, takže se jej dočkáme i v Evropě. Movití zájemci si ho tak mohou koupit, ale nám ostatním asi bude muset stačit projížďka v novém Gran Turismu 5.
Oficiální www stránka GT5 Prologue je zde a Nissanu GT-R tady.
Já jsem shodou okolností včera taky rozjel původní GT,na začátku byla jenom zvědavost a touha připomenout si jaké to bylo. Z myšlenky že si dám dvě tři licence, a vypnuto, se vyklubalo nadšení pro tu užasnou hratelnost (kouzlo) kterou má tahle hra i po tolika letech. Stalo se, co se stát muselo, a hra mě pohltila. Všichni si hrají na playstation 3 GT5p a jen já GT 🙂 Abych nebyl úplně, mimo diskuzi musím dodat pochvalu za parádní článek 😉
UPS, zapomněl jsem se podepsat =O
Ne ne, všichni nehrají GT5, já taky jedu GT1. 🙂 Jinak díky.
Pěkné počtení a mimochodem v GT5 Prologue je filmeček, kde Kazunori Yamauchi prohání tohle nové GT-R po německé dálnici a na jednom rovném úseku to rozhoupal přes hranici 300km/h, ale pak už musí na brzdy protože tam je zatáčka= moc pěkné pokoukání;)
…to rozhoupal přes hranici 300km/h…
ho meli pak rovnou zavrit do vezeni :(…
Mě teda závody moc nebaví, přijde mi to nudné. Ale žádné GT jsem ještě nezkoušel, tak možná dám pětce šanci. To bych ale nejdřív musel mít PS3 :(.
Za co by ho mali zavriet? Ked ide po dialnici kde nie je zakonom stanovena maximalna rychlost?
Přesně jak píše lucas, na německé dálnici je doporučená rychlost 130km/h, ale můžes to tam valit třeba 300 a nedopustíš se žádného přestupku, inu německé dálnice to je většinou trochu jiná káva než naše D1;)