Tak o této hře jste možná ještě neslyšeli, však ten podivný název byste si jistě zapamatovali. Vytváří ji studio Airtight Games pro Square Enix, když vydání je plánováno na příští rok. Pojetím to má být klasická hádanková plošinovka, ale podávaná jako Portal ve 3D pohledu z vlastních očí. Airtight mají na svědomí sice jen nepovedenou akčňárnu Dark Void, ale jedním z jejich členů je i Kim Swift. To je mánička podepsaná pod prvním Portalem, kdy poté z Valve přešla právě do studia Airtight.
Jakkoli v hlavní roli potkáte také různé páky a přepínače, vy budete hrát v kůži mladého chlapce, který na víkend navštíví svého strýčka-vědce Fitze Quadwrangla v jeho doupěti. Jenže strýčkovi se nepovede jeden z jeho experimentů a prostě si tak zmizí. Proto vy jako jeho synovec použijete strýčkův mezidimenzionální teleportovací zařízení, abyste strýčka našli a vysvobodili. Je nabíledni, že v QA budete cestovat do nějakých paralelních a skoro nepřátelských dimenzí. A stejně jako v Portalu budete mít k dispozici možnost proskenování každé hádankové místnosti pro nalezení vodítek na další cestu.
Trochu vám asi zamotá hlavu fakt, že každá jednotlivá místnost v QA bude mít dvě až pět variant, každou příslušnou nějaké dimenzi nebo stavu. Kupř. vlezete do jedné místnosti, která má klasickou gravitaci. Zmáčknete příslušné tlačítko a komora ztratí svoji přitažlivost, takže půjde snáze hýbat s předměty v místnosti. Podobně lze všechno pohyblivé v místnostech taktéž zpomalit, nebo aktivovat naopak obrácenou přitažlivost směrem dolů. Přitom pointa hry tkví v tom, že místnosti budou nabízet takovýchto stavů několik, přičemž vaším úkolem bude zjistit, jaký stav se pro další postup bude nejvíce hodit.
Představovací trailer
A dost často bude hádanka vyžadovat dokonce rychlé přepínání mezi více dimenzemi a stavy. Třeba obrátíte gravitaci, čímž posunete jiným směrem nějaký předmět, poté rychle přepnete na zpomalení času a posunete těleso žádaným směrem, načež jej přitáhnete zase jiným zapnutím klasické přitažlivosti, aby si předmět sedl přesně tam, kde jej potřebujete. Čímž se myslí třeba dotyková plošinka, otevírající další dveře. Dá se říci, že QA kombinuje prvky ze zmíněného Portalu, náhled na svět více dimenzí z Legend of Zelda a stylově komiksovou a hravou grafiku jako mají Costume Quest nebo Psychonauti. Takže se nedá čekat, že kromě svého strýčka na své cestě potkáte mnoho dalších živých lidí.
Jediný teplý hlas tak bude zřejmě patřit jen potrhlému strýčkovi, který vás bude navádět podobně jako Glados v Portalu na další cestě pomocí reproduktorového systému v místnostech strýčkova rozlehlého panství. QA by měla vyjít někdy v prvním čtvrtletí příštího roku výhradně jako stahovatelná arkáda na XBLA, PSN a pro PC (Steam). Oficiální webová stránka Quantum Conundrum je zde.
Nejnovější komentáře: