Nezávislý blog Michala Jonáše o hrách všeho druhu

sbk09Minulý díl SBK se oproti  mírně stoupající konkurenční sérii her MotoGP zrovna moc nepovedl, jak jsem uvedl v dřívějším příspěvku, proto jsem byl zvědav, jaký bude ten nový letošní. A opět to není žádná sláva, byť to hlavní, tedy chování AI jezdců při závodě konečně oproti dřívějšku doznalo změn směrem k většímu realismu. Oproti poslednímu titulu MotoGP 08 je v rámci hry zastoupena bohužel jen jediná nejvyšší kategorie Superbiků. Dvě slabší kubatury absentují, což je trochu škoda. 

Okruhů bude dohromady zastoupených 13, ale jestli je počet závodníků v demu již konečný, rozloučit se budeme muset s Jakubem Smržem, protože ten v nabídce naprosto překvapivě chybí! Alespoň o brněnský okruh, zdá se, nepřijdeme. Nabídka jízdních režimů zůstala od minula prakticky beze změny, tedy klasická sestava tréninku, časovky se stínovými motocykly, velké ceny, šampionátu a vedlejších výzev Challenges. Pěkné je ale lobby s hlavním menu, kde se pohybujete po takovém improvizovaném paddocku na okruhu.

Kupodivu mě docela zklamala grafika, protože její obraz je dosti rozmazaný a ostrostí zrovna moc nevyniká. Např. právě oproti MotoGP 08 je to obrovský rozdíl, v případě SBK 09 samozřejmě směrem dolů. Jediný prezentovaný jihoafrický okruh Kyalami se mi tak zrovna moc nelíbil. A to i z důvodu opět placatých a mrtvých diváků, většinou zcela statického okolí, nebo minima částicových efektů. Na druhou stranu potěší opravu hluboké přizpůsobení obtížnosti úplně pro každého, ale jasně nejlepší závody si užijete při nejvyšší obtížnosti, resp. nejvyšších dovednostech jezdců.

sbk09art

V pelotonu více než dvacítky motocyklů se stádo začne chovat přesně jako ve skutečnosti, kdy se jede nejrychlejší stopa na rovinkách a předjíždí se z větru do zatáček. Oproti minulému dílu je to tedy citelný a vítaný posun vpřed. Navíc při nejlepších protivnících je jízda hodně veliký adrenalin, musíte se velmi snažit, protože jakékoli vyjetí do kačírku vás hodně přibrzdí, ale rozhodně nikoli zcela odstaví od zbytku jezdeckého pole.

Z posledního, tuším že 24 místa jsem se po několika pokusech na to nejtěžší reálné nastavení obtížnosti za dvě kola probil na nějaké osmé místo a z prvního místa se vždy umístil do první pětky, takže zvládnout se to dá. Mluvím ale výhradně o nastavení schopností a rychlosti soupeřů, jízdní model si můžete mimo to libovolně nezávisle upravit. Takže jsem při tom závodění na kost jel samozřejmě spíše na arkádovější nastavení. Při simulačním už se mi zdálo, že z motorky spadnete mnohdy zcela zbytečně, některé situace na pád rozhodně nevypadaly.

Dojem z toho tak mám spíše pozitivní, což dělá hlavně reálné chování protivníků na trati, ale mnoho věcí se zase nepovedlo, čímž myslím hlavně horší grafiku, pouhých 8 jezdců online a stejně tak i dosti hrozné animace pohybů jezdců, které má uvěřitelnější i takové staré MotoGP 04 na Playstation 2. Takže nějaké extra povedené a vycizelované závody bych opět raději neočekával, byť požitek z jízdy bude zřejmě o třídu lepší, než u minulého titulu z řady SBK. SBK 09 vyjde ke konci tohoto měsíce na PSP, PS2, PS3, Xbox i PC.

Oficiální www stránka SBK 09 je zde.