A raději se na to důkladně připravilo, však dva prezentující počítače by mohly snad i raketoplán řídit, ale pod stolek by se vám rozhodně nevešly. Zlý jazyk tvrdil, že při prvním zapnutí toho silnějšího, resp. nejsilnějšího z nejsilnějších, vylétly v budově pojistky. No, tři grafické karty a mnohojádrový procesor, že má více pecek, než meloun a k tomu 1500w zdroj velikosti menší trafostanice pro napájení metra, hovoří samo za sebe.
V tomto kontextu byla jasně nejlepší hláškou večera věta PR zástupce z najaté agentury, který s jiskrou v oku jistě prohlásil, že Burnout pro PC je jak vidno skvěle optimalizovaný. Ehmm, chtěl bych vidět hru, která by na vysavač šiknutý s malou elektrárnou a osmi mozky nebyla optimalizovaná, protože ten počítač již od pohledu vypadal, že by na 60 snímků rozjel i Crysis v rozlišení pro velkoformátová kina. Kluci z EA se ale dušovali, že Burnout pro PC je, podobně jako minulý Mirror’s Edge, příkladně optimalizovaný.
A já mám tuto skutečnost potvrzenou již z více stran, takže nemám důvod EA v tomto nevěřit. Ostatně času na PC konverzi měli tvůrci dost. Každopádně hra vypadá výborně, ale hlavně se hýbe naprosto bez cukání, snad se to pro slabší konfigurace nezhorší. Grafiku můžete očekávat velice podobnou té konzolové, nicméně z blízkosti monitoru jsem alespoň já okolní provoz čekoval o něco dříve, než na konzolích. Na PC Burnout vyjde v nabušené edici Ultimate Box, obsahující skoro všechny ohlášené přídavky, tedy včetně motorek, update s in-game obchodem a novinkovníkem, ale také s novým párty režimem, který bude pro konzole ke stažení za poplatek.
Tyto motorky jsou odemčené již od začátku
Jelikož Burnoutu chybí splitscreen, bude tento režim jediným pro offline multiplayer. V jízdách na střídačku vám hra servíruje rozličné úkoly typu „miň co největší počet aut“, nebo udělej co největší počet otoček přes střechu, přičemž na konci se sečtou bodíky a stanoví vítěz párty. Tuším, že největší počet hráčů byl osm. Ale největší dojem na mě udělaly motocykly, protože jejich jízdní model strčí do kapsy i poslední MotoGP se Superbiky najednou! To sice není žádná novinka, protože na konzole už je přídavek dávno a zdarma venku, ale já ho zkrátka nějak minul.
O to více jsem si užil řízení motorek v pohodě i na klávesnici, jejich jízdní projev v kontextu ke skutečnosti, že Burnout je arkáda a motorky jsou ještě vlastně bonus zadarmo, je naprosto bezchybný a reálný. Opravdu ani žádný motocyklový simulátor se neřídí tak pěkně a stroje nejezdí tak plynule. I jezdec/jezdkyně v uplé kožené kombinéze rajcovně vystrkuje prdelku v zatáčkách, přesně tak, jak to má být. Žádné skokové natáčení, ale ve všech okamžicích naprosto plynulý a skvěle vypadající zážitek z jízdy na motorce.
Dokonce bych řekl, že v porovnání s konzolovkou, jsou na PC motorky za prvé trošku blíže obrazovce, takže lépe vidět, ale za druhé mají ještě trošku poladěné pohyby, což značí o něco více reálnější feeling. Možná se mi to jen zdá, ale nemůžu si pomoct. Pouze škoda, že na můj dotaz ohledně použité ochrany (hra bude mimo krabicové verze i ke stažení z download store EA) domácí zastoupení ještě nemělo odpověď. Kromě tří monitorů jel Burnout i na 3D brýlích od NVIDIE, ale bylo vidět, že profil nebyl ještě zcela hotov, protože efekty nebyly nic moc a neustále se samy vypínaly. Burnout prostě není to správnou hrou pro 3D, ten nic takového ani nepotřebuje. Burnout Ultimate Box vyjde na PC a také v druhé edici (jen v Evropě, USA smolík) i na konzole asi 6. února a vypuštěno by prý mělo být i demo.
Mrkněte také do Tlamiczky, která trefně popsala, jak jsme bloudili a hledali, kde EA vůbec sedí.
Oficiální www stránky Burnout Paradise PC jsou zde.
Já nevím co teď mají všichni s tím vydáváním konverzí. Nejlepší kvalitu a ovládání dosáhnete stejně jen na PS3 a Xboxu. Tahle hra je prostě na konzole jako stvořená, ale chápu, že i to málo, co prodej PC verze přinese se EA hodí(co si budeme povídat, většina kalkulačkářů si to stejně stáhne nelegální cestou, i když tvrdí samozřejmě opak)
S tím bych si dovolil v tomto případě nesouhlasit. Je sice pravda, že dost PC konverzí je odfláklých a konzolím se nevyrovná, ale v tomto případě a třeba i v Mirrors Edge je PC verze naprosto rovnocenná a od konzolovky bys ji vůbec nerozeznal. EA jsou v tomto pečliví.
Ano, někdy se konverze na pc povede, ale já se ptám, má význam krčit se u pc, když si na pořádné hdtv s dolby 5.1 můžu mít zážitek srovnatelný s filmem? Já prostě zastávám jednoznačný názor-konzole=hraní+multimédia,pc=práce.
No, já sice taky raději dávám přednost konzolím, už jen kvůli bezproblémovosti, absenci ochran a optimalizovanému běhu, ale když má člověk větší monitor a reprác 5.1 i na kompu, je zážitek srovnatelný. Ale koncept konzole-hraní a pc-práce je rozhodně rozumný. V zahr. už na to dávno přišli, ale u nás bohužel ještě ne.
U nás je to jako vždycky všechno pomalejší, ale hlavně je tu vysoká vlna pirátství.:o(
Actos – já se ptám, proč se mám válet na gauči u televize a hrát hry v horší kvalitě s horším ovládáním, když můžu sedět v pořádným křesle a hrát na 30″ monitoru s nesrovnatelně lepší grafikou, ovládáním i zvukem?
Jen ať dělaj co nejvíc povedenejch konverzí : ).
PS – mám PS2, PS3 a X360, ale 90% času hraju stejně na PC, proč se omezovat..když už něco zaplatím a hraju, chci mít co nejlepší zážitek = PC.
Pavel: Tak na co teda ty konzole máš? Jo a ve výčtu ti chybí ještě Wii a PSP pro příště. A nezapomeň si koupit brýle na čučení do toho 30 ti palcovýho monitoru.
Ty konzole mám právě na ty exkluzivity – na PS3 jsem si užil MGS4 a Uncharted (teď jsem zvědavej na Killzone 2) a na X360 jsem si dohrál s radostí Fable 2, GoW2, Forzu a pár dalších.Kdyby ale byly na PC, byl bych samozřejmě raději – ušetřil bych a navíc si je užil v lepší kvalitě.
Wii mě neláká, jelikož na něj neexistuje prakticky žádná AAA hra a jeho ovládání mě po vyzkoušení zase tolik nevzalo (když už s něčím máchat, tak raději s činkami).PSP mám, ale to nepovažuju za konzoli…
Brýle už nepotřebuji (před rokem jsem byl na laseru), ale když jsem je ještě nosil, tak to nebylo kvůli hraní na PC : ). Každopádně díky za starost.
Na té akci bylo nejlepší, když jsme se všichni o něčem bavili a najednou Jonáš nalepenej u obrazovky zahlásil: „Koukněte na tu rajcovní prdelku, je úžasná“ a podobně 😀
Mimochodem chtělo by to RSSku na články… Trošku víc mi tu chybí a vždycky na pár týdnů zapomenu na tenhle blog…
No, po něčem se podívám, ale spíš chci, aby mi sem chodili lidi, než aby si četli z RSS čtečky.
MJ: přece si tam můžeš nastavit jestli se má v RSS zobrazovat jen něco, nebo celý post, takže v tom bych problém neviděl. Já bych tě taky chtěl do RSS, taky na to občas zapomenu a pak to musím dohánět.
Jo, to je vlastně pravda, zkusím to výhledově nějak vošéfovat.
Proč řešit konverze? Protože nejsem jedinej kdo TV doma používá, a u PC si člověk zahraje s tím pocitem „moje, nikdo mě neruší a můžu kdykoli“:)
Jinak 3D akce a strategie si užívám na PC a na PS3 zase vládnou plošinovky a závody.