Nezávislý blog Michala Jonáše o hrách všeho druhu

burnoutparA raději se na to důkladně připravilo, však dva prezentující počítače by mohly snad i raketoplán řídit, ale pod stolek by se vám rozhodně nevešly. Zlý jazyk tvrdil, že při prvním zapnutí toho silnějšího, resp. nejsilnějšího z nejsilnějších, vylétly v budově pojistky. No, tři grafické karty a mnohojádrový procesor, že má více pecek, než meloun a k tomu 1500w zdroj velikosti menší trafostanice pro napájení metra, hovoří samo za sebe.

V tomto kontextu byla jasně nejlepší hláškou večera věta PR zástupce z najaté agentury, který s jiskrou v oku jistě prohlásil, že Burnout pro PC je jak vidno skvěle optimalizovaný. Ehmm, chtěl bych vidět hru, která by na vysavač šiknutý s malou elektrárnou a osmi mozky nebyla optimalizovaná, protože ten počítač již od pohledu vypadal, že by na 60 snímků rozjel i Crysis v rozlišení pro velkoformátová kina. Kluci z EA se ale dušovali, že Burnout pro PC je, podobně jako minulý Mirror’s Edge, příkladně optimalizovaný.

A já mám tuto skutečnost potvrzenou již z více stran, takže nemám důvod EA v tomto nevěřit. Ostatně času na PC konverzi měli tvůrci dost. Každopádně hra vypadá výborně, ale hlavně se hýbe naprosto bez cukání, snad se to pro slabší konfigurace nezhorší. Grafiku můžete očekávat velice podobnou té konzolové, nicméně z blízkosti monitoru jsem alespoň já okolní provoz čekoval o něco dříve, než na konzolích. Na PC Burnout vyjde v nabušené edici Ultimate Box, obsahující skoro všechny ohlášené přídavky, tedy včetně motorek, update s in-game obchodem a novinkovníkem, ale také s novým párty režimem, který bude pro konzole ke stažení za poplatek.

burnoutparbike

Tyto motorky jsou odemčené již od začátku

Jelikož Burnoutu chybí splitscreen, bude tento režim jediným pro offline multiplayer. V jízdách na střídačku vám hra servíruje rozličné úkoly typu „miň co největší počet aut“, nebo udělej co největší počet otoček přes střechu, přičemž na konci se sečtou bodíky a stanoví vítěz párty. Tuším, že největší počet hráčů byl osm. Ale největší dojem na mě udělaly motocykly, protože jejich jízdní model strčí do kapsy i poslední MotoGP se Superbiky najednou! To sice není žádná novinka, protože na konzole už je přídavek dávno a zdarma venku, ale já ho zkrátka nějak minul.

O to více jsem si užil řízení motorek v pohodě i na klávesnici, jejich jízdní projev v kontextu ke skutečnosti, že Burnout je arkáda a motorky jsou ještě vlastně bonus zadarmo, je naprosto bezchybný a reálný. Opravdu ani žádný motocyklový simulátor se neřídí tak pěkně a stroje nejezdí tak plynule. I jezdec/jezdkyně v uplé kožené kombinéze rajcovně vystrkuje prdelku v zatáčkách, přesně tak, jak to má být. Žádné skokové natáčení, ale ve všech okamžicích naprosto plynulý a skvěle vypadající zážitek z jízdy na motorce.

Dokonce bych řekl, že v porovnání s konzolovkou, jsou na PC motorky za prvé trošku blíže obrazovce, takže lépe vidět, ale za druhé mají ještě trošku poladěné pohyby, což značí o něco více reálnější feeling. Možná se mi to jen zdá, ale nemůžu si pomoct. Pouze škoda, že na můj dotaz ohledně použité ochrany (hra bude mimo krabicové verze i ke stažení z download store EA) domácí zastoupení ještě nemělo odpověď. Kromě tří monitorů jel Burnout i na 3D brýlích od NVIDIE, ale bylo vidět, že profil nebyl ještě zcela hotov, protože efekty nebyly nic moc a neustále se samy vypínaly. Burnout prostě není to správnou hrou pro 3D, ten nic takového ani nepotřebuje. Burnout Ultimate Box vyjde na PC a také v druhé edici (jen v Evropě, USA smolík) i na konzole asi 6. února a vypuštěno by prý mělo být i demo.

Mrkněte také do Tlamiczky, která trefně popsala, jak jsme bloudili a hledali, kde EA vůbec sedí.

Oficiální www stránky Burnout Paradise PC jsou zde.