Nezávislý blog Michala Jonáše o hrách všeho druhu

artifical banner

 

Od jediného autora, šikovného Ondreje Angeloviče ze Slovenska, pochází velmi zajímavá menší hra ARTIFICAL. Při její tvorbě se nadaný vývojář inspiroval u klasických sérií Half-Life a Portal, přičemž ARTIFICAL kombinuje napínavý průzkum futuristického prostředí s plošinovkou a hádankami, v nichž využijete pokročilé hrátky s fyzikou. Sci-fi zaměření je více než patrné, kdy začínáte v tajemném a zdánlivě opuštěném podzemí kolonie na asteroidu 2031 XT. Líbí se mi, že tajemno ze hry doslova prýští a často jsem se při hraní začal i bát neexistujících bubáků, pročež hra není ani horor, ani se nemusíte obávat nějakých šílených zrůd. Ne, nic takového, ani střelbu tu nenajdete, nicméně zase vás potrápí různí robotičtí hlídači a autonomní střelecké komplety, když při jejich eliminaci či obcházení použijete kupř. možnost házet a přenášet rozmanité objekty na scéně, jaké mají různou hmotnost a hybnost.

 

 

Na zdejší vesmírnou kolonii se díváte pohledem z první osoby a nutno vypíchnout, že ARTIFICAL disponuje znamenitou grafikou na enginu Unity a v neposlední řadě i atmosférickým prostředím dolních pater kolonie s množstvím haraburdí, překážek, pastí, robotů a také radioaktivity. Budete muset opatrně našlapovat, skákat, prolézat a krýt se před laserovými zbraněmi, což má v plné verzi zabrat až 5 hodin hraní na jeden průchod. Výtečná je i hudba a hra se příjemně a přesně ovládá myší/klávesnicí i s ovladači. Zkrátka pohledná a atmosférická jednohubka, která působí, jako by jí dělalo rozhodně více lidí než jen jeden jak vidno velice schopný maník! Plná verze se pro PC plánuje na únor 2024, ale již nyní si na počítači rozhodně stáhněte a zahrajete cca půlhodinové demo. Finálka by navíc měla být i v češtině, když nabídne navíc např. vlastní mapování kláves.