Nezávislý blog Michala Jonáše o hrách všeho druhu

prototypeHra velmi podobná na PS3 exkluzivní InFamous (to by mě zajímalo, kdo od koho opisoval) mě nakonec docela překvapila, tedy hlavně v prvních chvílích po spuštění. Za prvé svoji průměrnou až podprůměrnou grafikou, resp. vůbec designem Manhattanu, kde se titul odehrává. Na můj vkus až moc zjednodušené pojetí města, které si tvůrci všeho všudy představují jako změť šedých a velmi podobných krabic (domů a mrakodrapů) a mezi tím tak jeden dva parčíky s hnusnou vodou.

Jinak všude kolem vidíte jen samé ulice na jedno brdo, což ale v pozdějším průběhu hry ani moc nevadí, protože skoro celé město svojí činností obarvíte do červena a akce se rozjede s takovou razancí, že nebudete mít čas vůbec na něco koukat, nebo se něčím kochat. Již od prvních chvil vás tvůrci vrhnou v čase o necelé tři týdny dopředu, kdy jsou vaše nadpřirozené schopnosti na úplném vrcholu a ve městě tak nastává jinde neviděný ale totální masakr.

Desítky lidí, vojáků a mutantů napadených záhadnou virovou nákazou lítá vzduchem a krví, přičemž právě infikace ostatně způsobila, že jako jediní máte k dispozici celou řadu, tedy přesněji stovky různých pohybů a bojových hmatů! a pro normální protivníky jste absolutně nepřemožitelní. Nehrál jsem jinou takovou hru, kde by hlavní hrdina uměl tolik věcí, byť mi bylo zakrátko jasné, že dokonalé ovládnutí mnoha náročnějších technik až skrze drcení tří čtyř tlačítek najednou, je zhola nemožné.

prototypeart

Tvůrci to zkrátka trošku přepískli, pohybů a útoků je ohromné množství, navíc s možností dalšího upgrade, v čemž se lehce ztratíte, nota bene když ovládání není zrovna z jednodušších. Na druhou stranu je hra přeplněná akcí a masakry živých tkání doslova po tunách, a to ještě daleko více, než takový Heavenly Sword klidně šiknutý oběma díly God of War. Zdejší konání tak rozhodně není pro pomalejší hráče, od vás se totiž čeká, že se tomu šílenému tempu, kdy kosíte (a někdy oni vás) desítky nepřátel skoro v každé sekundě, bez servítek přizpůsobíte. Jinak totiž nemáte šanci.

To má sice za následek poměrně dobrý spád, ve kterém se podávaný příběh tak trošku ztrácí, ale bohužel taktéž postupující stereotyp, protože prakticky neděláte nic jiného, než se jen velice hbitě přesunujete, resp. spíše skáčete a létáte ze střechy na střechu a likvidujete všechno okolo, přičemž je vám absolutně jedno, jestli to je člověk, mutant, voják, nebo třeba bojová technika, kterou můžete po zabrání taktéž využít ve svůj prospěch.

Co je ale rozhodně prima, je svobodně sandboxové pojetí hry, kdy máte na Manhattanu naprostou volnost, můžete dělat co chcete a kde chcete, a to prosím bez jediného loadingu. Samozřejmě v intencích té masakrózní akce + plejáda nepovinných misí a úkolů, které se ale vesměs točí okolo závodů na checkpointy, nebo limitní vyvražďovačky. Každopádně Prototype je na dnešní dobu velmi nápaditá hra, ve které nechali tvůrci znamenitě vyniknout svojí bujnou fantazii, byť celek se může časem již docela omrzet. Pokud vás zajímá víc, mrkněte na mou recenzi na Games Tiscali.

Oficiální www stránka Prototype je zde.