Nezávislý blog Michala Jonáše o hrách všeho druhu

eurogamerTak už je to jasné, jak ostatně uvedl např. vždy dobře informovaný Vreco na svém blogu. Na domácí herní trh vstoupí pobočka anglického herního a komunitního portálu Eurogamer. A má se tak stát řádově už v průběhu několika dní. Takže nakonec to bude zcela nový a samostatný web, nikoli rebranding nějakého stávajícího, jak jsem dříve spekuloval. Malým unikátem je možná na domácí trh i skutečnost, že za jeho vznikem nestojí nějaké médium, nebo redakce, ale úspěšný herní obchod Xzone.cz.

Však Martin Schovanec z Xzone nikdy neměl k herní novinařině daleko, jak ostatně Vreco ozřejmil a zdejší trh tak výborně zná a z části jistě i velmi dobře ovládá. Přitom ve světovém měřítku je fakt, že herní média zakládají a provozují velcí prodejci, osvědčený a využívaný přístup. Vždyť např. neprodávanější herní časopis na světě Game Informer vydává největší prodejní síť s hrami v USA GameStop. Možná si řeknete, že nějaký další herní portál vás už nevytrhne, protože vy kopete pouze a výhradně za ten svůj …….cz, apod. Nicméně Eurogamer.cz díky mezinárodnímu zázemí disponuje několika vychytávkami, které domácí weby nemohou vůbec nabídnout.

Předně je to možnost exkluzivního čerpání novinek, noticek a zpráv z celé sítě evropských portálů Eurogameru, což může hlavně znamenat rychlý přístup k dosud neoznámeným hrám a novinkám přímo od předních tvůrců/distributorů, k čemuž se domácí web samozřejmě nemůže vůbec dostat. Tím by mohl být konec pouhého přetiskování zpráviček a upoutávek ze zahraničních médií, popř. papouškování novinek z jednoho tuzemského média na jiné, jak se normálně (a nutno říci že i omluvitelně) děje.

Podle publikačního stylu stávajících webů Eurogameru portál zřejmě vsadí na kratší recenze a články, nicméně v hojném množství, však zdrojů a kanálů na to má celá mediální síť habaděj. Druhým želízkem v ohni budou extrémně široké komunitní funkce, dá se říci že u nás nyní naprosto opomíjené. U nás vlastně všechno končí diskuzemi, popř. hráčským hodnocením her, ale Eurogamer jde v tomto mnohem dál.

Snaží se své čtenáře spojit do jedné velké komunity, která se mezi sebou může volně bavit, diskutovat, posílat si zprávy, hodnotit hry, chlubit se svými sbírkami a dosaženými výkony, zakládat fandovské skupiny pro společné modlení u oblíbených her, nebo se trumfovat v herním kvízu. Jsem ostatně zvědav, jak tyto nové funkce tuzemští hráči přijmou a jaká se vytvoří u domácí komunity Eurogamers, jak ji portál nazývá, společnost.

Každopádně mateřský Eurogamer asi chce ovládnout evropský mediální trh, protože kromě stávajících poboček v Německu, Francii, Portugalsku, Holandsku, Španělsku, Itálii a Rumunsku přidává i naší domovinu, kterážto v evropském kontextu určitě nebude tou poslední.