Po zpackané sezóně 98 se otěží vývoje chopil nový výrobce Studio 33 z Liverpoolu, který začal úpravy na novém enginu (ano, už nebyl použit ten starý původní) vlastně ještě před launchem formulí 98. Později se spolupráce s Psygnosis prohloubila natolik, že se Studio 33 s partnerem spojilo, resp, bylo rovnou odkoupeno. Na obal nové hry byli zvoleni rovnou tři jezdci pro větší atraktivnost publiku v různých zemích.
Zleva to byl Jean Alesi, Michael Schumacher a Mika Häkkinen, přičemž před nimi se prohánělo rudé Ferrari prostředního jezdce. Od minulého ročníku to vzali noví tvůrci pěkně od podlahy, ale i přesto pracovali prakticky pouze pod taktovkou Psygnosis, kteří si ve smlouvě uvedli výhradní dozor nad vývojem a tvorbou hry. Každý nápad tak musel být nejdříve schválen a až potom se na něm mohlo začít makat, což docela protahovalo původně plynulý vývoj engine a interface hry.
Studio 33 mělo s virtuálními monoposty, na rozdíl od vyhozeného tvůrce F1 98, již poměrně dost zkušeností, protože mělo za sebou velmi povedený simulátor amerických formulí Newmann Haas Racing. Ovšem to byla hra, jíž Studio 33 naroubovalo na vynikající engine od Bizzare Creations, kteří měli v té době vysoký kredit jako tvůrci prostředí pro závodní hry. A stejný engine posloužil také jako základ pro nové formule, i když jeho úpravy pod taktovkou Studia 33 byly již většího rázu, takže na nové hře mohlo pracovat o 6 lidí více, než dříve.
Snahou Psygnosis jako dohlížitele bylo co nejvíce eliminovat doskakování krajiny při jízdě a také prodloužit horizont, což byl aspekt, který si žádal poměrně velkou část výkonu a paměti v porovnání s dřívějšími tituly. A to vše pro 16 okruhů sezóny 1999 s novým Sepangem, 11 týmů, 25 pilotů a 22 vozidel na trati v jednom závodě. Psygnosis také nově zaangažovali bývalého inženýra týmů Williams F1 a Stewart GP Ewena Honeymana, který byl placen jako full time zaměstnanec a měl za úkol pomoci s vyladěním simulační části.
Arkádový režim byl vypuštěn, ale zajímavostí byl bonusový monacký okruh v noci a možnost zlepšení výkonu vozu při nastavování jeho parametrů až o 5% oproti přednastavenému setupu. Titul vyšel později opět i na PC, ale stejně jako v minulosti taktéž bez valné odezvy, kterážto se v případě konzolové verze opět dostala na výrazně lepší čísla, než u nepovedeného předchůdce.
Nicméně to byl následek vlastně i toho více než ročního půstu, který si hráči naordinovali po tristních recenzích formulí 98, než že by vyloženě bodovala solidní kvalita nové hry, i když ji kritika prohlásila za doposud nejlepší formule na Playstation. Ovšem prodeje distributora SCEE dostatečně uspokojily, takže Sony později Psygnosis rovnou odkoupila a vytvořila z nich svůj nejstarší interní tým, do dneška fungující pod názvem Studio Liverpool podle místa svého sídla.
Nejnovější komentáře: