Nezávislý blog Michala Jonáše o hrách všeho druhu

Na výstavě E3 došlo také k jednomu zásadnímu oznámení, o němž se ale skoro nemluví. Totiž Turn10 již pilně kutí čtvrtý díl špičkového simulátoru Forza Motorsport, dnes asi vůbec nejlepších konzolových autíček. Vydání je plánováno na příští rok – zřejmě znovu tradiční květen, přičež Forza 4 bude taktéž podporovat ovládání skrze Kinect. Cílem ale zřejmě není pokořit připravované Gran Turismo 5, ale spíše předělat hru pro Kinect, nicméně i tak tvůrci pracují na vylepšení grafiky a upravují engine na základech trojky tak, aby dosáhli vyššího rozlišení opět při 60 snímcích za vteřinu, v nichž běží všechny forzy na Xbox 360.

Což je sice chvályhodné, ale pokud se dočkáme znovu jen ořezaných startovních roštů s pouhými osmi autíčky, tak to žádná velká výhra nebude, když GT5 jich má dvojnásobně tolik. Byly předvedeny první rendery, samozřejmě úchvatné, ale tyto obrázky vozu Ferrari F-458 Italia samozřejmě o plné hře mnoho neřeknou. Podle krátkého videa by měl na scénu přijít nový bodovací systém podobný tomu, který byl použit v posledním Need for Speed: Shift. Nicméně při propojení s Kinectem bylo pěkně předvedeno, že můžete doslova chodit a sklánět se v showroomu nad automobilem a zblízka si ho prohlížet stejně jako reálně. Obraz se podle vašich pohybů neustále přizpůsobuje a přibližuje.

Možná právě GT5, ale hlavně Kinect byl tím hlavním impulzem pro tvorbu další Forzy, která ale podle těch zveřejněných videí zatím vypadá spíše jen jako trojka vylepšená o podporu Kinectu. Je ovšem jasné, že pokud budete jakoby držet volant, za chvilku vám upadnou ruce, takže závody budou muset být mnohem kratší a plyn hra ovládá sama, tedy podobně jako na závodních hrách pro iPhone. Což k reálnému simulátoru moc nepasuje, přece jen solidní a pevný volant máchání ve vzduchu určitě nenahradí:

 

 

Všechny okruhy a vozy z Forzy 3 najdete jinak zde a obrázky limitované edice stejné hry jsem nafotil tady.