Nezávislý blog Michala Jonáše o hrách všeho druhu

gears.jpgPřiznám se, že raději dávám přednost multiplayerové části této sci-fi střílečky, v posledních dnech zejména kooperativnímu multiplayeru ve dvojici a v online verzi. Jinak je takto možné hrát i přes propojené konzole a offline na rozdělené obrazovce. Nejenže je pak postup hrou rychlejší a vskutku zábavnější, ale důraz na vzájemné léčení po zásazích od nepřátel vlastně tak říkajíc stmeluje kolektiv a oba hráči jsou na sobě doslova životně závislí. Tedy mimo hry, kdy váš parťák bude v Gears of War univerzu namakaný jak hlavní hrdina a všechnu práci sfoukne sám, protože má dohrané všechny akty na všechny obtížnosti rovnou třikrát. Alespoň pro mě je tato část hry ještě zábavnější než obyčejné skirmishe na MP mapách všichni proti všem, které nabízí prakticky každá akční hra již léta letoucí. Ovšem nyní už v české komunitě zakládáme jakésy čtyřčlenné klany, které se pak budou utkávat jako družstva proti sobě v různých turnajích, na což se docela těším.

Opět jsem si při tomto hraní potvrdil, jaká je zdejší grafika a vůbec design prostředí fantastický. Opakuji, že nic podobně impresivního jsem ještě ani na PC neviděl. I já se tedy přikláním k názoru, že Gears of War je aktuálně nejlépe vypadající hrou bez rozdílu platforem, počítače nevyjímaje. Nicméně na povrch při boji vyplavalo několik hrubek, které poukazují v rámci herních mechanismů na standardní akční střílečku, která v tomto případě nijak nevyčuhuje z řady, jako na audiovizuálním poli. Dost mě mrzí, že není možné seskočit o metr níže na schodiště z ochozu, kde chybí zábradlí. Musíte jít jen po povolené cestě, tedy pěkně po schodech. Nepřátelé se často zjeví až přesně v okamžiku, kdy přejdete k určité překážce, nebo skrze dané dveře, takže skriptování je i zde občas až moc viditelné.

Multiplayer tak tvoří po právu možná i důležitější složku hry, než single kampaň, nota bene když se dá projít i v kooperaci s parťákem. Komunikace přes headset je pak dalším vynikajícím doplňkem online seancí, i když při první kooperativní hře dost zlobila. Nejdříve jsme se na vzdálenost Praha-Beroun s kolegou vůbec neslyšeli, až jsem v jednu chvíli skoro sahal po mobilním telefonu. Když se pak komunikace rozběhla, slyšel jsem svoje slova znovu z druhé strany jako ozvěnu, nicméně po chvíli hraní tyto potíže ustoupily, nebo nebyly tak zřetelné, protože už jsem je poté nevnímal.

Gears of War tak zatím poznávám spíše z té kolegiálnější stránky a musím uznat, že si to docela užívám. A nejsem ani sám, protože se zrovna chystám na další kooperativní smažbu s kolegou, který má Gears of War sfouknutý kompletně snad na všechny obtížnosti a stále to hraje dokola. No jo, vidina splnění úplně všech achievementů a zvýšení hráčského skóre je asi silné lákadlo. A to mě připomíná, že jsem také přišel na chuť arkádové pohodičce jménem Hexic, což je jednoduchá arkádová logická hra ze škatulky Xbox Live Arcade, kterou Microsoft přibaluje v plné verzi jako bonus všem majitelům dražší verze konzole (Premium). Pohodová a jemná odreagovávačka, tedy přesný opak Gears of War. Zkrátka není nad to si také někdy pořádně odpočinout, no a kde jinde samozřejmě, než u her. 🙂