Nezávislý blog Michala Jonáše o hrách všeho druhu

raceroomlogoByly doby, kdy jsem závodní hry od Simbinu hltal plnými doušky: GTR, Race, STCC a hlavně božské GT Legends. To byly na svoji dobu vskutku parádní kousky, jenže ty časy jsou už dávno pryč. Po milionech variacích a reminiscencích na to samé v bezpočtu kompilací zmíněných her v Simbinu přišli s novou evolucí jejich online závodního simulátoru RaceRoom. To byla původně platforma pro sportovní online závodění (a také značka herních sedaček), nyní se z ní vyvinula samostatná Free to Race hra, kde je malý základ zadarmo a vše ostatní placené.

Já jen doufám, že se ten základ ještě rozšíří, neboť těch pár aut a okruhů teď nikoho asi moc nevytrhne. Dokonce poprvé u Simbinu použili zcela smyšlené tratě a vozidla, to v jejich simulátorových řadách placených her nebylo většinou zvykem (tedy až na bezplatné reklamní tituly, jako je např. Volvo: The Game. Co si nejvíce na závodních hrách užívám, je progresivní kariéra, která v aktuální PC betě ještě chybí, stejně jako hafo ostatních režimů a funkcí. Takže poježdění je to zatím chabé. Kromě tréninku a časovky proti online žebříčkům máte k dispozici ještě Challenge s jinak placenými auty, ty mi ale žel nejdou stáhnout.

Nicméně pěkným nápadem je jízdní režim Apex Hunt, což je v podstatě časovka s motivujícím úkolem projet vyznačené terčíky v apexech (vrcholové body zatáček značící nejrychlejší stopu). Jakkoli je dnes vymyšlení nějakého zábavného nového jízdního režimu už dost těžká věc, tohle se seveřanům povedlo. Nacvičíte si správný průjezd tratí a ještě u toho plníte postupně těžší zadání. Naprosto se mi ale nelíbí nový styl kruhových nabídek, kdy jsou některé volby dokolečka kruhu, jiné zase tradičně v lince. No, působí to na mne naprosto přeplácaně a neintuitivně, ostatně ani grafika menu není nějak vytříbená.

Jakkoli na mém novém stroji hru rozjedu ve FullHD na plné detaily zcela bez záškubů, tak grafika jasně poukazuje na minulé hry studia, i když je postavená na novém enginu. Pastelové vyznění barev mi nevadí, ale méně detailů již ano, a taková práce se světlem, stíny a odlesky či HDR efekty je zcela pozadu i za konzolovou konkurencí v podobě posledních Forz či Gran Turisma. Ovládání a funkce hry na klávesnici pak odpovídají starším hrám jako je Race či STCC, v tom nic nového. Jistou zkostnatělost enginu vidím už jen v tom, že nelze plynule rotovat kamerou kolem vozu, nýbrž jen skákat po kolmých pohledech.

Těžko zatím RaceRoom hodnotit, v tomto i tak držím Simbinu palce, ať se jim sázka na ořezanou Free to Play závodničku vyvede, ale chtělo by to každopádně do hotového buildu ještě dost přidat hlavně na základní nabídce vozů, okruhů a déletrvajících offline režimů. Ostatně spoléhání se jen na trvalé online připojení, jak se dříve ukázalo, není tím správným přístupem a já doufám, že se hra bude ještě hodně vylepšovat. Ostatně potenciál na to má, i když v aktuálním syrovém stavu je to jen další chabý pokus o volné demo se zpoplatněnými přídavky. Ještě si pamatuji, jak na toto dojel poslední Microsoft Flight

 
 

[important]

Herního klienta RaceRoom: Racing Experience (8 GB) si můžete bezplatně stáhnout ze Steamu zde a oficiální stránka hry je tady.

[/important]