pumpkinjackbanner

O svěží akční 3D plošinovce Pumpkin Jack jsem tady na blogu již jednou psal. U tohoto nadmíru skvěle vypadajícího dílka mne totiž zaujalo, že jej vytvořila pouhá dvojice mladých francouzských studentů, nad to jen s drobnou pomocí tří dalších přátel. V této hře pro jednoho hráče ovšem hrajete nikoli za stranu dobra, ale zla, které je naprosto v koncích, protože na světě nejsou žádné potíže, lidé žijí v míru a Ďábel nemá do čeho píchnout. A tak se zase připomene svojí armádou různých potvůrek, jenže lid to vůbec nevyvede z míry, načež pro potírání těchto zlounů angažuje jednoho mocného kouzelníka, který tyto prokleté duše vrací do věčného spánku, takže lidem zase nic nehrozí.

• Platforma: PC, PS4, SW, X1
  • Datum vydání: 23. 10. 2020
  • Výrobce: A. Lucas a N. Meyssonnier (Francie)
  • Vydavatel: Headup Games (Německo)
  • Žánr: akční plošinovka
  • Dat ke stažení: 2 GB (PC)
  • Herní doba: 4-6 hodin
  • Přístupnost: 12+
  • Prodejní verze: digitální (PC Epic/GOG/Steam)
  • Cena: od 650,- (PC)

A tak je Ďábel ještě více zoufalejší, až mu rohatou hlavou bleskne poslední spásný nápad. Zhmotní a povolá svého věrného služebníka v podobě krále všech strašidelných dýní, samotného Dýňového Jacka! Ten má za úkol prozkoumat svět nahoře, najít kouzelníka za každou cenu a co nejdříve ho zlikvidovat. A právě v tu chvíli vaše putování se zlým dýňovým paňácou začíná. A opravdu, jestli něco Pumpkin Jack připomíná, je to mini série MediEvil. Jenže v mnohem modernějším podání pěkně v intencích dnešní doby. Jsem opravdu rád, že alespoň protentokrát nečeká žádný pixelart, žádný placatý 2D svět a žádné rogue-like/lite mechaniky, jak je to u menších a nezávislých her dnes tak obvyklé!

pumpkin jack 01

Úrovně jsou často i slušně vertikální

Pumpkin Jack je opravdová a poctivá třírozměrná akční plošinovka s volnou kamerou a rozsáhlými 3D úrovněmi v nádherné pastelové grafice (Unreal engine 4), jaká u indie her rozhodně nemá obdoby. Spíše u daleko dražších AAA titulů. Samozřejmě nelze čekat extrémně detailní, silně animovaný a dynamický svět jako v posledním Crash Bandicootovi, to samozřejmě ne, ale i v porovnání s mnohem dražšími herními produkty současnosti je Pumpkin Jack velmi konkurenceschopný. Vše je zde podřízeno oddechové, ale občas i krapet obtížnější hratelnosti s povedenou říznou hudbou na pozadí, kdy s dýňovým Jackem procházíte lineární úrovně solidních rozměrů, skáčete a mlátíte různé potvůrky, které se po vaší cestě vylíhnou.

Na ovládání vám stačí pouhé kvarteto tlačítek pro skok, úhyb, útok na blízko a dálku a interakci. Potvůrky na cestě toho totiž vydrží relativně dost, takže jim při naznačení jejich útoku musíte uskočit. V putování využijete také své dva pomocníky, havrana a výra. Zatímco vránu vystřelujete jako slabší útok na dálku, případně jí ničíte pevné překážky před vámi, výr vám zase radí, co vás čeká před vámi a jak se na to připravit. Půl tucet úrovní občerstvuje např. jízda na důlním vozíku nebo balanc po úzkých plaňkách ve vysoké výšce. A občas budete muset sundat svoji dýňovou hlavu, abyste jí využili jako plazivý charakter v logických částech, do nichž byste se celí nevešli.

pumpkin jack 02

Když rozmlátíte bedýnku se svíčkou, začnete hořet

Kromě toho tvůrci po lokacích poschovávali vždy dvacítku sběratelských havraních lebek a k nim vždy jeden zvláště dobře uschovaný gramofonek, to abyste měli i nadále co dělat po prvním průchodu, v němž všechny lebky a gramofonky určitě nenajdete. Za lebky si totiž můžete kupovat nové obleky pro Jacka, od farmářských montérek až po kovbojský outfit. A málem bych zapomněl! Občas se potkáte s i poměrně lehkými bossy, kteří ovšem nepředstavují nějakou větší výzvu. To už je kolikrát daleko těžší projít až na konec úrovně, protože pokud bych měl něco většího vytknout, tak velmi střídmě rozmístěné ukládací kotlíky, které vám mimo uložení také doplní zdraví.

Se zdravíčkem problém většinou žádný není, protože se vám doplňuje i ničením objektů kolem vás jako bedýnek, luceren a soudků. Jenže když se netrefíte při skákání, tak kolikrát začínáte až na úplném začátku dlouhé a obtížné skákací pasáže, kterou tak musíte opakovat vždy celou. Hra totiž není moc dlouhá, dá se dohrát mezi 4-6 hodinami, což ve světle na můj vkus poněkud vyšší cenovky přes 650,- není bůhvíjaká nabídka. Vyšší cena, relativní krátkost a řídké ukládací body jsou ale jen menšími pihami na kráse neobyčejně povedené a poctivé hry, která sice nic revolučního do žánru plošinovek nepřináší, ale to co dělá, dělá opravdu dobře!