Nezávislý blog Michala Jonáše o hrách všeho druhu

agent.jpgVčera jsem dohrál tuto výbornou hru v mutaci pro Xbox 360, takže ještě doplním mé předchozí dojmy. Splinter Cell: Double Agent obsahuje celkem 12 úrovní, z nichž ta poslední je již jen taková kraťoučká, což dohromady vyjde na nějakých 10-15 hodin hraní. Velkým problémem hry je ale správné nastavení kontrastu a jasu, protože na defaultní hodnoty v nočních úrovních prakticky nevidíte ani na krok. Při zvýšení obou veličin zase uzříte přepálené exteriéry za denního světla.

Tudíž si pro dobrý obrázek musíte vždy manuálně vypomoci buď přímo v nastavovacím menu hry, nebo druhým způsobem skrze dálkový ovladač vaší televize. Double Agent začíná na nočním Islandu, kde infiltrujete biotermální elektrárnu, která ale maskuje odpalovací silo na mezikontinentální balistické rakety. Zcela netradičně máte v partě ještě druhého agenta, který ale jako čerstvý nováček bohužel  při této misi zahyne, což Samovi na náladě nepřidá.

Kvarteto dalších misí je umístěno do jedné společné lokace, kterou je hlavní velitelství infiltrované teroristické skupiny, tuším že někde na pobřežní části New Yorku. Nejhezčí a prakticky bezchybnou grafiku ovšem představují mise jednak na obří zaoceánské lodi (tak krásné moře už jsem dlouho neviděl), druhak na sněhem pokryté a řádně zledovatělé oblasti Ruska u Ochotského moře. Naprosto fantastický pohled pak vykouzlí kapky stékající po skle šangajského hotelu a noční ruch dole v ulicích tohoto města s čilou dopravou a barevnou kakofonií neónových reklam.

Znamenitá, ostrá a detailní grafika je spolu se zajímavým příběhem, kdy agent hraje na dvě strany, zároveň největší devizou verze pro Xbox 360. Aby pozdější počítačová mutace překonala ve vizualizaci tuto, bude se muset setsakra snažit. Lituju, že již musím zapůjčenou hru vrátit, protože bych si ji s chutí znovu zopakoval jako profík. No, asi si ji budu muset koupit. První hraní totiž často inklinuje k otravnému pročesávání prostoru, protože mapa je velmi nepřehledná a pořádně nevíte, kudy kam. Po druhé už se tak cítíte jako otrkaný špión, takže postup je již daleko rychlejší a profesionálnější.

Měl jsem krátce v ruce i verzi pro Playstation 2 a je zajímavé, že první mise se od Xboxové varianty dost odlišuje. Sice se také odehrává na Islandu, ale již ne za noci, ale normálka ve dne. Navíc jsou oba parťáci vysazeni úplně někde jinde, než v Xboxu a je možné, že celá lokace bude mít nakonec trošku jiný design. Podobně je systém nabídek úplně odlišný a nutno říci, že i ošklivější, ovšem úvodní video je na PS2 nejenže opět úplně jiné, ale hlavně daleko delší a řekl bych že i více vypovídající.

V PS2 mutaci může Sam svého parťáka jednoduše řídit, když má v zásobě pokyn pro následování své osoby, nebo naopak pro zastavení kolegy. Tato funkce v Xboxové verzi vůbec není. Přitom PS2 mutace nevypadá vůbec špatně. Sice má do špičky hodně daleko, ale nechá se na to docela dobře dívat, i když po vizuální orgii na Xboxu 360 se mi všechno zdálo poněkud více rozplizlé. Zkusím se dostat hlouběji do této verze a pak napíšu více. Ještě si vybavuji, že na PS2 zcela chybí mapa systému OPSAT, takže protivníky na žádném radaru nevydíte.