Nezávislý blog Michala Jonáše o hrách všeho druhu

callofduty2boxNedávno jsem dostal chuť na dnes už  vpravdě historické první díly Call of Duty a dnes už mám za sebou celou úvodní trojici. Call of Duty 1, datadisk Call of Duty: United Offensive a Call of Duty 2. Jakkoli jsem si v prvních dvou liboval, tak dvojka mi přijde dnes oproti svým předchůdcům už hodně zbastlená a moc mne nebavila. První dvě hry mají praktický manuální save, skriptování není přehnané a vlny nepřátel se i na nejtěžší obtížnost rozumně po chvíli zastaví.

Nic z toho ale neplatí pro dvojku, která se v tomto dost přepískla. Ruční ukládání nahradil debilní autosave, mnohdy na totálně nevhodných místech a s checkpointy daleko od sebe. Odbyté skripty proti vám posílají mnohem větší vlny nepřátel od jedničky, které navíc nemají konce, pokud zpravidla nepřekročíte neviditelnou čáru, umístěnou kolikrát na nechráněném místě, kam není lehké vůbec dojít. Množství protivníků už je na jedné scéně často naprosto přehnané a na daných místech se doslova kupí tuny mrtvol.

 

 

Stalingrad v Call of Duty 1

 

Navíc se kolikrát AI paňáci chovají dost podivně. Třeba v prostřední kampani za britské vojáky bráníte pouštní městečko v Sýrii před nájezdy Němců postupně ze všech stran. Hra je tak špatně navržená, že jedna vlna ze severu se mávnutím proutku po nastaveném čase okamžitě zastaví a zmizí, načež se spustí jako na minutce další vlna z jihu. Ta zase prudce zmizí a jde se na východ…Přitom asi nikoho nenapadlo, že střídavý útok nedává logiku a v reálu by k němu těžko došlo. Další pěkný příklad mám na konci sovětské kampaně, kdy máte za úkol zničit lepícími minami německé tanky. A ty manévrují tak podivně, abyste byli nuceni útočit vždy zepředu či z boků a nikoli zezadu, kde je více bezpečno.

Tanky pak jezdily doslova jako na magnetech a dělaly psí kusy. Už jsem tak tím ztratil chuť na třetí díl, když vím, že éra tupě skriptovaných stříleček začala v Call of Duty právě z mého pohledu nejhorším třetím díle celé série, tedy když pominu neméně hrozné druhoválečné dějství od Treyarchu o několik let později. Já vím, nehraju sérii poprvé a mohl jsme to čekat, ale snad mě to dříve tolik nevadilo. přitom první dva díly jsou parádní a atmosférické, dvojku už jsem ale spíše přetrpěl kvůli /zářezu”. Do trojky si dám určitě delší pauzu.

 

[notice]

TIP: Přečtěte si porovnání mezi léty prvního Call of Duty a aktuálního Call of Duty: Modern Warfare 3 zde.

[/notice]