Nezávislý blog Michala Jonáše o hrách všeho druhu

warriorb banner

 

WarriOrb je připravovaná neotřelá akční hardcore plošinovka pro jednoho hráče s bočním 2D pohledem. Její jméno je složeninou ze dvou slov: Warrior, tedy bojovníka, a Orb, tudíž kuličky. Toto jméno odkazuje na jednoho z nejpodivnějších herních hrdinů, který se kdy objevil, ovšem mimo Mudokona Abbeho, ten je samozřejmě svým zjevem úplně mimo. Hlavní charakter (schválně nechci psát postava) je totiž prokletý do formy červené kuličky s končetinami a rohy, takže připomíná takového kulatého pidi čertíka. Navíc je divně zafáčovaný a svítí mu oči, takže by klidně mohl hnedle hupsnout do nějaké animované pohádky.

 

 

Hlavní protagonista vypadá dost divně, ale jinak je jeho budoucí hra velice obtížná akční hardcore plošinovka na temné notě. S kuličkou v ní budete skákat a kutálet na hodně trnité cestě (někdy i doslova, protože potkáte např. ostnaté kovové ježky) za navrácením svobody zakleté dceři jednoho moc domýšlivého černokněžníka, jenž vás právě do čertovské kuličky zaklel, abyste měli dost vůle mu pomoci. WarriOrb by měl vyjít v 1. čtvrtletí 2020 pouze pro PC v digitální verzi na Steamu, nicméně je skvělé, že již nyní si můžete stáhnout a zahrát 2,8 GB velkou ukázkovou část hry v podobě WarriOrb: Prologue.

 

 

Kulička samotná toho moc neumí, tedy kromě pohybu, kutálení a skoku, nicméně za vtipné pomoci prostředí již dokáže dělat několik dalších kousků, včetně vyššího skoku, různých odrazů od zdí jako hopík či bojování s nalezenými chladnými zbraněmi, které lze i metat po nepřátelích. Největší částí hry je ovšem plošinovkový postup vpřed, jenž je opravdu hodně obtížný. Už na začátku dema vás hra varuje, že každý skon je dobrý a s každým dalším pokusem jste zase o krok vpředu. Problémem je, že ovládání (bez ovladače jste prakticky nahraní) není úplně přesné a často musíte doskočit na malinkou plošinu, z níž setrvačností lehce spadnete.

 

 

Ještě obtížnější jsou pasáže, kdy musíte pro delší skok zkombinovat nejdříve výskok a v něm se zabalit do kuličky, což vám dodá energii pro delší trajektorii. Ale v tomto hbitém klubíčku doskočit na úzkou římsu, jenž se ihned sklopí, a takto to zopakovat čtyřikrát, to je naprosto brutální úkol! Vždy máte omezený počet pokusů z toho samého místa, než vám dojdou a hra vás vrátí na záchytný bod, takže k obtížnému úseku musíte znovu dojít, byť to není nijak daleko.

Jestli WarriOrb o něčem je, tak hlavně o příkladné trpělivosti a pečlivém soustředění. Jelikož to není hra pro každého, tak jsem velmi zvědav, jak bude tato prvotina malého balkánského indie studia Not Yet úspěšná. No, myslím, že to bude mít docela těžké, ale však vyzkoušejte WarriOrb: Prologue a pochlubte se, jestli jste měli trpělivost hru dokončit, nebo jste to zabalili dříve (ehm…, jako já).