Nezávislý blog Michala Jonáše o hrách všeho druhu

banner

 

Pixelart – to je základní výtvarný styl současnosti pro nezávislé a indie hry, protože je levnější a jednodušší na výrobu a snáze zakryje různé grafické nedostatky. Jeho společným jmenovatelem je sice kostičková grafika, jež odkazuje do minulých dob obrazu v nízkém rozlišení, ale je to také svébytný výtvarný styl, který může hře dodat na atmosféře a barvitosti. A nebo ji také potopit do podprůměru. Ve stejném pixelartovém duchu se nyní tvoří temná dystopická detektivní 2D adventura ve filmovém noir stylu jménem Backbone, kterou vytváří malé a nezávislé mezinárodní studio EggNut z kanadského Vancouveru.

 

backbone 02

 

Hlavním hrdinou této herní detektivky je mýval a soukromý detektiv Howard Lotor, jenž dostane naprosto obyčejný případ: těhotná manželka nechá sledovat svého manžela Jeremyho Greena, protože se muž podivně vyhýbá nejen domovu, ale i své dobré práci ve známé a velké bance. Manželka si myslí, že jí manžel zahýbá, a proto se s ním chce nechat rozvézt a jejich nenarozené dítě vychovávat sama. Pohodička sledovačka pro soukromé očko za solidní bakšiš. Jenže původně pohodový a obyčejný případ se nakonec zvrhne ve ve velkou kauzu, v níž jde mývalímu detektivovi v typickém béžovém baloňáku i o kejhák.

 

backbone 01

 

Co je na hře unikátní, to jsou pečlivě vystavěné 2D kulisy noirového a alternativního Vancouveru podle skutečných lokací, jež tvoří unikátní zvířecí svět, v němž je společnost kastována podle zvířecího druhu. Což bude mít na vlastní příběh zásadní vliv. Hra je žánrově klikací (point-and-click) adventura s textovými dialogy bez dabingu, odehrávající se ve 2D, tvůrci tvrdí ve 2.5D světě z bočního pohledu. S mývalem chodíte, běháte či se plížíte po krásně vymodelovaném městě v noční, ale živé barevné paletě, vyzvídáte u vašich informátorů v rozvětveném dialogovém systému (hra je hodně textová, takže dobrá angličtina nutná) a řešíte různé hádanky a logické úkoly.

 

 

Nejdříve ta horší zpráva: hra vyjde nejdříve na PC a později na Macy, Linux, PlayStation 4, Switch a Xbox One v digitální verzi (PC Epic/GOG/Steam) až zkraje léta příštího roku 2021. Ale teď ta dobrá zpráva: již nyní si můžete zahrát úvodní část Backbone: Prologue dlouhou na dvě až tři hodiny, která dobře ilustruje, o čem plná hra příští rok vůbec bude. Prolog si ze Steamu stáhnete zcela zadarmo, má jen 970 MB dat a zobrazuje úvodní část celé hry, která vypadá i zní velmi dobře.

Tedy až na dialogové části bohužel bez dabingu (ten nebude ani v plné verzi). A ne zcela povedené jsou i střihové scény, jež pixelartovou grafiku přibližují, takže obrázek je v těchto situacích již nadmíru rozkostičkovaný, že už to není hezké. Ale však si zkuste Backbone sami a uvidíte, jak se vám bude líbit. Prolog má sice pozvolný začátek, ale pokud vydržíte až do jeho konce, rozhodně vás hra určitě překvapí nejen svým dost brutálním finále! Já se na ni po dohrání prologu určitě hodně těším.