Nezávislý blog Michala Jonáše o hrách všeho druhu

bzzzt banner

 

Nová česká arkádová sci-fi plošinovka Bzzzt měla původně vyjít již v roce 2021, pak v letošním v červenci, ale poslední termín je nakonec stanoven až na polovinu listopadu. Na vině byly zdravotní potíže jediného autora celé hříčky (krom hudby), vývojáře Karla Matějky, čímž se finalizování Bzzzt o dost opozdilo. Hru vydá český distributor Cinemax nejprve na PC, Linux a Apple Mac, později i na konzole Microsoft Xbox One a Nintendo Switch. Pokud jste to ještě nezaregistrovali, tak Bzzzt je klasická arkádová plošinovka, jež se v bočním 2D pohledu odehrává v technologicky vyspělém světě budoucnosti roku 4096, kdy je v tajných technologických laboratořích po několika nepovedených pokusech konečně sestrojena funkční umělá inteligence.

 

 

Když „áíčko” vědátoři „obléknou” do robotické schránky, můžete se s ním ihned vydat na cestu laboratorních testů skrze velmi nápadité skákací úrovně v nádherné a ostré pixelartové 2D grafice na enginu Unity. Právě, když si jednoduché a docela přesné ovládání AI robůtka jménem ZX8000 osvojíte skrze několik rychlých a jednoduchých úrovní v laboratoři, celé zařízení napadne zlotřilý vědec Badbert, jehož kolegové ho z laborky kdysi vyhodili. Badbert má k ruce armádu malých i velkých ozbrojených robotů, takže se v roli robůtka ZX8000 budete muset popasovat nejen s nástrahami testovacích místností v laboratořích, ale ještě zaneřáděných nepřátelskými bojovými roboty a bossy.

 

 

V plné verzi Bzzzt nabídne dvaapadesát postupně obtížnějších 2D úrovní, v nichž máte vždy ten samý úkol: proskákat se skrze pohyblivé části, pasti a nepřátele až na konečný teleport. Co je zajímavé, robůtek neumí střílet, ale může kupř. skočit na tlačítkové plošinky, s nimiž spustí palbu laserových děl umístěných v úrovni. Já si zahrál již několik verzí Bzzzt a nevidím na této arkádičce, postavené v duchu starých šestnáctibitových her z osmdesátých let, takřka žádnou chybu! Její futuristicky laděný pixelart je překrásný, stejně jako umný design jednotlivých úrovní. Famózní je syntetizátorová hudba Martina Lindy (pusťte si video pod odstavcem!) a hra podporuje jak ovládání klávesnicí, tak i ovladači. Snad jen dvojitý skok mi hra často nedokáže pobrat.

 

 

Finálka by měla dále nabídnout trojici obtížností včetně permanentní anihilace (normálně máte na každou úroveň tři životy + okamžitý restart s plnou kondicí) a absolvované levely můžete dále zkoušet pro překonání časového rekordu včetně porovnávání s online žebříčkem. Bzzzt si na PC nejde předobjednat, ale jen přidat do seznamu přání na Steamu, případně si můžete zakoupit docela nabušenou fyzickou sběratelskou PC Xzone edici, jež kromě Steam klíče obsahuje pevnou knížku obrázků, aršík samolepek, pohlednice, magnetku a možnost stažení digitálního soundtracku. Na Itchi autor čerstvě vydal nové a delší demo, které má o tři úrovně více než to starší (celkem třináct) a není nijak časově omezeno. Pro stažení se navíc nemusíte nikam registrovat ani přihlašovat.