Jako velmi příjemné překvapení prakticky po všech stránkách, to vám povím rád. Samozřejmě, v krabičce chybí tištěný manuál, v PDF je lze alespoň stáhnout zde (dole na stránce) a PC verze je při dnešní ignoraci BluRay disků rozložena na 5 DVD. Hra má pouze český přebal, jinak je plně v angličtině. Instalace vám na pevném disku zabere hutných 47,1 GB dat, včetně prvního patche, jenž má velikost 2 GB a musíte si jej napřed stáhnout. To se děje skrze službu EA Origin, na níž se hra také registruje trvale na váš účet, takže jí nelze prodat do bazaru. Po technické stránce je hra ovšem neskutečně vytříbený klenot, však pokročilý engine Frostbite, na němž kupř. běží i poslední FIFA 17, je opravdu perfektně vyladěný, výkonný a úsporný.
Na mém PC samozřejmě Battlefield 1 běží naprosto náramně, na všechno v ultra nastavení a při rozlišení FHD 1920 x 1080 bodů v trvale uzamčených 60 FPS. Tak by to dneska mělo být. Přitom má hra mapy pro jednoho i více hráčů poměrně rozlehlé, na bojištích se animují desítky vojáků a možná jste si všimli stejně dynamicky tvářeného povrchu v reálném čase, jaký má např. DiRT Rally. Všechno zmíněné je docela náročné na výkon počítače, takže naprosto plynulý chod jsem rozhodně neočekával. Graficky je Battlefield 1 snad i nejkrásnější a nejdetailnější střílečkou všech dob. Některé obrázky, jako kupř. rozrytý a rozbahněný povrch či místní květenu, nelze prakticky odlišit od fotografie! Však mrkněte na obrázky, v reálu hra vypadá ještě lépe.
A nutno říci, že hraju i bez jakýchkoli chyb. Pouze jednou mi hra totálně zamrzla při návratu do Windows, jinak bez jakýchkoli i drobných potíží. Mafia III by se od „Bitevního pole 1“ mohla z fleku učit! I tak graficky vytříbený svět má ovšem své občas dost viditelné limity. Vzdálenější horizonty, řekněme tak od půl kilometru dále, už jsou hodně zjednodušené a ploché a nikoli všechno kolem vás se dá zničit. Markantní je to u stanů, přístřešků a větších stromů. To se vývojářům moc nepovedlo, protože doslova tahá za oči, když tankem projedete velkou stodolu a hned vedle se zapíchnete o malý stan… Také se zapomnělo na pořádné stopy po pásech na některých typech zeminy.
Velkým nešvarem, kterého se FPS hry ne a ne zbavit, je naprosto ohyzdný respawn nepřátelských vojáků. Hra vůbec nepočítá s místem, kde se v reálném čase nacházíte a jen lifruje a lifruje další kvanta přiblblých pěšáků tak, aby celkový počet na scéně odpovídal počtu panáků ve skriptu. Je to hlavně vidět při jízdě v tanku, kdy je bojiště rozlehlejší. Kolikrát se mi zhmotnil nepřátelský voják přímo před pásy nebo se najednou objevil z ničeho nic přímo v mém výhledu. Úsměvné je, že svojí flintičkou neúnavně pálí naprosto nekryti i do opancéřovaných vozidel, takže vojáčci zde věru nemají dlouhého živobytí. Jsem stále ovšem rád i za tu kratší kampaň pro jednoho hráče, která krásně představí všechny mechaniky celé hry a člověk je tak dobře připravený na multiplayer, umožňující bitvy až v 64 hráčích (2 x 32).
Když se ovšem budete věnovat kompletnímu vyzobávání všeho sběratelského matroše jako já, tak možná i vám zabere celá kampaň více než 10 hodin, což na primárně multiplayerovou hru není špatné. Kampaň War Stories (válečné příběhy) má celkem 17 misí, rozdělených do 6 kapitol (příběhů). Multiplayer zase obsahuje 7 herních režimů na 9 mapách, vlastně různých bojištích Velké války v Itálii, Německu, Francii, severní Africe a Egyptě. Je ovšem dobré mít na paměti, že Battlefield 1 není žádná přesná rekonstrukce bojů 1. světové války, nýbrž stále spíše zjednodušená a přímočará, ale dost zábavná střílečka na motivy první ničivé války světa. A v tom, myslím, vyniká nadmíru dobře!
Dokáže mi někdo upřesnit, jak funguje dalekohled v singlu? Když zmáčknu jeho tlačítko, pouze ho držím v ruce, ale vidět skrz již nelze. Že by fungoval pouze jako značkovač nepřátel, na které mířím?