Za prvními dvěma díly Maxe Payna a jeho mladším kolegou Alanem Wakem stojí šikovné finské studio Remedy z Helsinek. Jejich celkově už osmou hrou je těsně před vydáním Quantum Break, jakožto exkluzivita pro Microsoft Xbox One a později také Windows 10. Je to vlastně první příběhová hra od Remedy, která se nejmenuje po svém hlavním hrdinovi. I když Jack Joyce také nezní špatně, ne? Podobně jako Alan Wake je i on taková tuctová postava, myslím tím žádný pořez nebo chladnokrevný policista, prostě klasický mlaďas, jenž se ne vlastní vinou stane hlavním hybatelem takové typicky klišoidní zápletky: jedna zlá korporace jménem Monarch Solutions vytvoří přístroj pro cestování v čase, načež se to všechno zvrtne tak, že podstata lámání času ohrožuje samotný prostor, v němž žijeme.
Příběh je rozhodně košatý (v tuto dobu už mám nahrány více než dvě třetiny celé výhradně singlovky) a nelze mu upřít jistou zajímavost. Vzhledem k tomu, že Remedy spolupracují taktéž na krátkometrážním (každá epizoda má mít do půl hodiny) televizním seriálu Quantum Break, je celá hra v podstatě část interaktivní a tedy hratelná a menší část filmová, tedy nehratelná a čumící. Produkce angažovala do hlavních i vedlejších rolí celkem známá herecká jména, která v obou případech hry i seriálu přímo hrají a dabují ty samé postavy. Ostatně hlavní herec Shawn Ashmore je známou tváří z filmových X-Menů a jeho příběhového bráchu Willa alias Dominica Monaghana dobře znáte z trilogie Pán prstenů a seriálu Ztraceni (Lost).
I díky tomu je mimika a pohyb postav ve hře naprosto špičkový a jejich projevy velmi uvěřitelné. Quantum Break je jedna z těch her, kde vám hlavní dobré postavy přijdou nesmírně sympatické, byť vrchní záporák, jehož má na starosti Aidan Gillen z televizní Hry o Trůny, mi přijde takový nijaký a necharismatický, podobně jako jsem to nevěřil Jaromíru Hanzlíkovi v televizním Cirkusu Bukowski. Quantum Break je pojetím celkem klasická akční střílečka z pohledu třetí osoby, v níž se hraje hlavně na množství přestřelek místo prozkoumávání prostředí a dobrodružné noty, jak to dobře umí např. Alan Wake. Nová hra má v tomto mnohem blíž k staršímu Maxi Paynovi, nicméně i pojetím exteriérů mi šíleně připomíná mladší reinkarnaci Syndicate od EA.
Při hraní se víceméně pravidelně v herní části střídají ty zmíněné akční přestřelky, mezi tím je něco putování a průzkumu prostředí, přičemž do toho často vstupuje jakási hádanková 3D platforma v totálně pochroumaném prostředí, v němž se cykluje časová smyčka. Při těchto situacích musíte napřed vybrat tu správnou dovednost ohýbání času, kterou hlavní hrdina disponuje, správně ji (je) použít a proskákat něco překážek jako Lara Croft. Quantum Break má konec embarga na recenze přesně na apríla, tedy v pátek 1. dubna, přičemž hra bude v prodeji ještě o 4 dny později jak v krabicové, tak i digitální verzi, vždy bez překladu v angličtině.
Distributory z Microsoftu a Remedy ovšem ctí, že hru rozeslali novinářům s opravdu velkým předstihem, takže je příjemně dlouhý čas na pořádné otestování. Je dobré ještě vidět, že se tvůrci za svůj produkt nestydí a schválně review kopie nezdržují, aby jim kritické recenze nekazily úvodní prodeje.
Nejnovější komentáře: