Nezávislý blog Michala Jonáše o hrách všeho druhu

TT Isle of Man 2 banner

 

Isle of Man, někdy označovaný jako Manx či Mann, je 570 km² rozlehlý větrný ostrov v Irském moři mezi Anglií a Irskem, který také patří pod Velkou Británii. Po tomto ostrově se vine 60,72 km dlouhá závodní trať Snaefell Mountain Course, lépe řečeno prostý okruh vytvořený z normálních silnic mezi vesničkami, loukami a horami, na kterém se každoročně koná nejslavnější a nejdrsnější motocyklový závod planety Tourist Trophy Isle of Man jako vyvrcholení několika menších motocyklových podniků v závodní sezóně. TT Isle of Man se koná od roku 1907 každý červen, přičemž tento rok byl kvůli koronaviru zrušen, takže se pojede až v roce 2021. Letos si tak alespoň můžete tento závod zajet v jeho oficiálním simulátoru TT Isle of Man 2.

 

  • Platforma: PC (recenzováno), PS4, SW, X1
  • Datum vydání: 19. 3. 2020
  • Výrobce: KT Racing (Francie)
  • Vydavatel: Nacon/Bigben Interactive (Francie)
  • Žánr: motocyklové závody
  • Česká lokalizace: ne
  • Multiplayer: ano (online 2-8/offline 2-8)
  • Dat ke stažení: 14 GB
  • Herní doba: 20+ hodin
  • Přístupnost: 3+
  • Prodejní verze: digitální i krabicová
  • Cena: od 869,-

 

TT Isle of Man má zhruba takovou proslulost, jako 24 hodin Le Mans pro automobily, takže je to svébytný a samostatný podnik, který ani nepatří do kalendáře Mezinárodního šampionátu motocyklů na otevřených tratích IRRC (International Road Racing Championship), do něhož tradičně patří i našich 300 zatáček Gustava Havla v Hořicích, jež tu bohužel jako vhodná další trať opět absentují. Nový druhý díl TT Isle of Man 2 – Ride on the Edge se totiž věnuje výhradně britským ostrovním tratím, takže kromě obřího okruhu na Mannu tu najdete již daleko menší tratě v podobě 9 okruhů z Anglie a Skotska + 8 z Irska, takže celkově dvojka nabízí solidních 18 různých drah.

 

TT Isle of Man 2 menu

Hlavní menu hry s jízdními režimy

 

Kromě toho je okruh na Mannu ještě rozdělen na 12 kratších sekcí, které se jezdí samostatně. Pokud se podíváme zpět na první díl (moje recenze 7/10), tak ten disponuje 10 lokacemi. Jednou z mála novinek dvojky je jediný nový jízdní režim Free Roam Mode, jenž je umístěn do otevřené lokace inspirované anglickým venkovem a tvořené pospojovanými jednotlivými tratěmi z nabídky, kde si můžete volně jen tak jezdit, nebo plnit docela rozmanité minihry typu nejvyšší rychlosti nebo průjezdu na checkpointy. Tento režim se prolíná i s kariérou, nyní drobně občerstvenou, takže to není jen řada závodů jako minule, ale jedná se o bohatší kalendář rozmanitějších podniků a jízd, jež se konají přes rok od července do června.

Vrcholem je samozřejmě závod závodů TT Isle of Man, ale na něj se musíte napřed kvalifikovat dobrým umístěním v předchozích kratších a jednodušších časovkách a závodech, v nichž nastupuje sice dost slabé startovní pole až 10 jezdců, ale to je zase o dva více než minule. Zřejmě schválně pro vyšší obtížnost tvůrci z pařížského studia KT Racing (autoři V-Rally 4, FlatOut 4: Total Insanity a série WRC) pro kariéru vypustili na Mannu tréninky a měřené kvalifikace, což je na jednu stranu škoda. Každopádně kariéra zde není špatná, ale špičkové kvality a hloubky v současném WRC 8 od stejného studia zdaleka nedosahuje.

 

TT Isle of Man 2 carreer

Přehledné rozhraní kariéry

 

Tvůrci si otevřeným světem v režimu Free Roam, který je jejich prvním pokusem o rozlehlejší a spojitou lokaci v nějaké hře, testují a zkoušejí technologie pro jejich připravovanou závodní hru Test Drive Unlimited 3, protože majitel studia KT Racing, francouzská vydavatelská společnost Nacon (to je přejmenovaný Bigben Interactive), vlastní práva na tuto značku od zkrachovalého Atari. Nově si pro volný závod můžete nastavit jak denní dobu, tak i různé počasí, ale s jednou výjimkou. Chybí tady jízda za deště, a to z toho důvodu, že se ani reálný závod TT Isle of Man za mokra nejezdí.

Další sestava jízdních a závodních režimů je již zcela odpovídající minulému prvnímu dílu, protože dvojka není žádná zbrusu nová hra, ale právě jen kosmeticky upravená jednička pouze s minimálními úpravami na grafice a s občerstvenou prezentací. Je postavená na stejném enginu, její základ je také stejný, má částečně recyklované tratě i motocykly a zase v ní chybí z minula příplatkové sajdkáry, které asi dorazí později jako placený přídavek. Dost se divím, že ta velká a do očí bijící podobnost recenzentům nijak nevadí, až to vypadá, jako by jedničku snad ani nehráli. Takže tu je opět stejný tutoriál, časovka, rychlý závod, naprosto stejný online multiplayer pouze s jedním hromadným závodem pro 8 jezdců a celkem ničemný lokální multiplayer Hot Seat, kdy tu samou trať jedete v partě opět až 8 hráčů postupně.

 

TT Isle of Man 2 Start

Na startu závodu TT Isle of Man 2020

 

Online mulťák je nudný až běda, když je vidět, že sem byl znovu dodán, jen aby byla odškrtnuta další funkce, a offline je to to samé. Velká škoda, že výkonově stále limitovaný KT Engine (ani na výkonnějších konzolích hra nedokáže udržet 60 FPS) nedovoluje plynulou rozdělenou obrazovku (proto tu chybí), ani více jezdců na trati, takže jsem opravdu zvědavý, jak tento nástroj vůbec zvládne široký otevřený svět budoucího Test Drive Unlimited 3. Asi s velkými ústupky. Po režimu volné jízdy Free Roam Mode je druhou a poslední větší novinkou možnost získávání a využívání pomocných perků, v čemž se KT Racing jistě zhlédli u poslední Forzy Horizon 4. Do hry na reálné notě mi to moc nepasuje, ale někomu např. dočasné zpomalení soupeřů nebo rychlejší obnovení na trati po pádu přijde praktické. Mně ale nikoli.

Nepochopitelně se výrazně zmenšila garáž, protože pouhých 18 strojů ze tří tříd (Classic/Supersport/Superbike) je ještě méně než minule, protože v minulé základní hře bez přídavků sedláte 36 motocyklů. Za tuto mizernou nabídku jednak může koncept hry, kdy se prostě muselo všechno stihnout co nejdříve, protože stále spíše menší studio preferuje jiné projekty, a jednak malý rozpočet hry nedovoloval pořídit licence na širší škálu motorek, ale i slavných jezdců, byť některá proslulá jména naštěstí nechybí (Michael Dunlop, Mike Hailwood, minule absentující John Dunlop či John McGuiness). Je to velká škoda, která ze série TT Isle of Man – Ride on the Edge i podruhé dělá menší AA hru střídmějšího obsahu, protože v reálu jezdí desítky různých motocyklů rozdělených do půl tuctu tříd.

 

Sunset Drive

Identickou grafiku občerstvují vylepšené světelné efekty

 

Na rozdíl od minulého roku tvůrci vzali vývoj opravdu zkrátka, protože si již podruhé nezaplatili konzultační služby jezdců Johna Guinesse a Steve Mercera, jízdní model stále na arkádovém základě s drobnými úpravami jen převzali z jedničky, ale ani se na ostrov Mann nevypravili, protože většinu assetů prostě vzali a použili z minula. Grafika se tak od dřívějška prakticky nezměnila, když byl pouze lokacím zvýšen kontrast, vylepšily se světelné efekty a flóra je nyní vymodelována v drobně vyšším rozlišení textur. Vše ostatní, včetně okolí tratí, postav i motocyklů plně odpovídá minulému dílu TT Isle of Man.

Pokud tedy vlastníte první díl, jeho nástupce TT Isle of Man 2 pro vás nemá nic zásadního, proč byste si ho měli koupit, navíc za současnou plnou cenu a při tom aktuálním poklesu kurzu koruny. Stále se ale nedá nové hře upřít naprosto bezkonkurenční dojem z rychlosti a brutálního nebezpečí na každém metru trati i velmi solidní a prakticky kompromisní jízdní model mezi arkádou a simulací, který je na jednu stranu obtížný (padat tu budete opět prakticky neustále), ale na tu druhou není frustrující a dá se v pohodě naučit.

 

Free Roam Challenges

V režimu volné jízdy Free Roam Mode plníte různé úkoly a výzvy

 

Volné poježdění na otevřené trati ve zbrusu novém režimu Free Roam je solidním vkladem do budoucna. I přes jasně nižší produkční hodnoty někde na úrovni konkurenční série MotoGP od italských kolegů ze studia Milestone, je nová hra minimálně na PC velmi rychlá a pohledná, byť na absolutní grafickou špičku toho stále ztrácí docela dost. Takže suma sumárum, když již jezdíte jedničku, novinka vám nic zásadního nepřidá, ale jestli si chcete závod všech závodů projet poprvé, dvojka hlavně kvůli dvojnásobně rozšířené nabídce tratí je asi lepší volbou, i když je jednička dnes o něco lacinější.

 

Hodnocení GamesBlogu: 7/10