Nedávno oznámený více než čtvrtletní odklad mě možná stejně jako vás docela nemile překvapil, protož po dohrání plné verze pro Xbox 360 můžu určitě říci, že hra není nijak špatně vyladěná, nebo nedodělaná. Jisto jistě v březnu??? budeme mít co do činění možná s jednou z nejlepších kooperativních her za poslední dobu. Army of Two je sice hratelná i v osamocení, to pak řízení nerozlučného parťáka přebere AI, ale zde se žádné velké zázraky nestaly.
Umělá inteligence, byť má své světlé okamžiky, přenáší ručičku na váze spíše tím směrem, kdy byste si raději prácičku udělali sami. I kvůli tomu a podle mě momentálně asi jediné větší chyby, totiž veliké obtížnosti a ke konci skoro i frustraci z některých pasáží, je daleko lepší celé dobrodružství absolvovat ve dvojici s kooperujícím kamarádem. I přes rozdělenou obrazovku je hra nadmíru funkční a ani menší výhledy nevadí. Ovšem až se bude hrát přes internet, to bude teprve to pravé tóčo.
Podrobnosti sice ještě nemůžu prozradit, však velkou recenzi naleznete v jednom z příštích čísel NextLevelu, ale takovou míru spolupráce dvou postav jsem za poslední dobu nikde jinde neviděl. Pokud upřednostňujete taktické hry před střílečkami a máte rádi např. Rainbow Six: Vegas, vězte, že v Army of Two je nutnost spolupráce v duchu hřebejkovského "musíme si pomáhat" ještě daleko větší a jeden bez druhého na bojišti dlouho nepřežije. To také zjistíte v okamžiku, kdy kolegu zabijí a vy jej nestihnete vyléčit. Za jedinou postavu se zkrátka hrát nedá.
Oproti beta verzi je nyní i grafika velice povedená, byť prostředí je prakticky kompletně statické, bez jakékoli větší interakce, což je docela škoda. Velmi mě hra také připomínala Gears of War. A to nejen stejnou kamerou a několika skoro až okopírovanými prvky (malá nápověda=granáty), ale i velice podobným zážitkem, byť zde výhradně proti lidským protivníkům. Nicméně bijte Locusta nebo islámského teroristu, to vyjde skoro nastejno.
Abych řekl pravdu, tak i po absolvování kampaně Army of Two se na retailovou verzi znovu těším. Už jen proto, abych si celé dobrodružství střihnul znovu s nějakým živým kolegou přes internet. Chce to ale rozvahu, žádný hurá styl v modelu "naklušu a všechny postřílím" zde nemá šanci na úspěch. Headset a hlasová komunikace je klíčový prvek. Bez ní není spojení, ani velení.
Osobně tak stále dumám, proč v EA skoro hotovou hru odložili až na příští rok, protože na ní nevidím, tedy kromě nevyladěné obtížnosti v singlu, žádný zásadnější problém, který by zapříčinil tak kardinální rozhodnutí. Zřejmě za tím budou i nějaké "obchodně politické" důvody", ale nechci spekulovat. Každopádně všichni kolektivnější hráči budou mít v podobě Army of Two určitě výbornou zábavu, to jsem přesvědčen. Pozn.: Hra by něla vyjít také na PS3.
Oficiální www stránka Army of Two je zde.
aspon ze tak… 🙂
No hlavně že se hra povedla trochu sem se bal že to EA pos…….
Naštěstí se jim to povedlo. Sice to někde skřípe, hlavně tedy v AI, ale jinak to je parádní záležitost.
no a co treba ze to odlozili kuli tomu aby poladili ai?
To je možné a zřejmě to tak bude, ovšem další příčina bude asi také ve velké konkurenci ke konci roku, kde by Army of Two mohla zapadnout. Raději to vydají později, kdy bude menší přetlak.