Nezávislý blog Michala Jonáše o hrách všeho druhu

gridautologoHodně pečlivě jsem se soustředil na nedávné ohlášení dalšího dílu závodní série GRID (ještě dříve Race Driver a úplně nejdříve TOCA), protože minulá dvojka byť byla zábavná, tak ale nebyla vůbec žádné terno. Beru ji ze všech velkých závodních značek jako tu poslední. Z toho, co Codies nyní ukázali, se zřejmě pokouší o jakýsi reparát – o zbrusu novou hru rozhodně nepůjde!

GRID Autosport tak bude pouze na staré konzole + PC, což jasně znamená, že jde o hru postavenou okolo starého EGO enginu ze dvojky, který by na nové konzole nestačil.Pamatuji, že PC verze dvojky je nádherná, ale PS3 doslova ohyzdná a s obrovskými propady framerate. Jsem zvědav, jak se s tím nová varianta porve, ale moc jí v tomto nevěřím.

Z uvolněného traileru se toho dalo poměrně dost vyčíst. Předně se představilo rovnou několik okruhů z nové hry. Hockenheimring je myslím úplně nový, v jedničce byl jeho bratříček Nürburgring. Podobně i Sepang je snad novinkou, ale ti další, jako San Francisco, Jarama či Yas Marina už jsou jasné recykláty z minulého dějství. V závodu jsem napočítal maximálně 16 aut, což je oproti tuctu v GRID 2 dobré navýšení. Po stránce vozového parku se ukázaly monoposty, podle sacího koše na boku bych je tipl na disciplínu Formule 3.

Autosport ale nemá žádnou oficiální licenci FIA, takže nebude mít žádné skutečné závodní série. To je ale prakticky stejné co v minulých dílech – snad až na těch 24 Hours Le Mans v úvodním titulu. Vlastně doměnku o pouhém datadisku podporuje i prakticky stejné logo hry. No, aspoň se těším na ty přidané kokpity či rallycrossové soutěže. K tomu tvůrci slibují celkem 22 unikátních lokací ve zhruba 100 variantách, což je malinko více, než minule. Hra je vlastně už skoro hotová, vyjít má již za měsíc.